Voiko tää tosiaan olla näin?? Työkkäriasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihainen ja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Siis se ei ole työtä, jos olet ollut kotona hoitamassa lapsia? Eihän se olekaan, mutta se on hyväksyttävä syy olla pois työmarkkinoilta, joten lasten hoito kotona pidentään työssäoloehdon tarkastelujaksoa ajalle ennen lastenhoitoa.

Mutta jos ap:llä ei ole ammatillista tutkintoa ja/tai on alle 25v. niin silloin tulee tuo odotusaika joka on 5kk.
Se mihin tuo lasten hoito kotona vaikuttaa on ettei tule lisäksi sitä 2kk:n karenssia työmarkkinoiltapoissaolosta.

Olen kysellyt parista paikasta siivoustyötä, MUTTA joko niihin tarvitaan auto tai sitten työajat on ihan ahterista. Eikä täällä ainakaan NIIN VAAN MENNÄ töihin mihinkään. Eikä ihan totta kaikista ole kaikkeen työhön!! Esim. minusta kaupan kassalle, ei tulis mitään.
Täällä ei ole kun yksi vuoropäiväkoti ja se on tupaten täynnä. Mies tekee epäsäännöllistä työtä ja siksi mun työn on lähes pakko olla päivätyötä. Lapset on 5 ja 2 vuotta, joten tämäkin vähän vaikuttaa asioihin...

Alkuperäinen kirjoittaja vihainen ja pettynyt:
Lapset meni hoitoon 2.1. ja mä jäin työttömäksi.

Mutta kuinka ollakaan... Mulla on joku helvetin karenssi PUOL VUOTTA, koska joku työssäoloehto ei täyttynyt?? Miten mä olisin voinut olla töissä, kun olen hoitanut lapsia kotona lähes 3 vuotta!!!!

Nyt mun pitäis pärjätä ilman rahaa kesäkuun loppuun. Me eletään miehen palkalla ja se takaa sen, että ei saada mitään avustusta mistään (Kela, sossu tms).

Kivasti ihmistä rangaistaan....

mäkin sain puolen vuoden karenssin kun kotihoidontuki loppu ja olin myös kotona 3v , nykyään on tollanen käytäntö VALITETTAVASTI