Voiko tämä olla totta? Vauva ei huoli toista tissiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenny
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jenny

Vieras
Vauva on kolmatta päivää kieltäytynyt syömästä toisesta tissistä. Mitä ihmettä?! Aiemmin on molemmat kelvannut, mutta nyt näykkäsee kerran siitä ei-kivasta tissistä eikä enää suostu imemään. Toisesta syö ihan tavalliseen tapaan. Vauva ei myöskään huoli pulloa. Enhän mä nyt voi vauvaa imettää vain toisella tissillä? Enhän? Mitä teen?

Huonommin meilläkin otti toisesta, sai paremman otteen toisesta (en nyt muista kummin päin, vaikka muutama kuukausi on vasta imetyksen lopettamisesta). Kaikilla ei edes tule molemmista rinnoista maitoa, mm. siskollani ja kaverillani näin. Ihan normia mun mielestä, tottakai voit imettää vain toisella rinnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Huonommin meilläkin otti toisesta, sai paremman otteen toisesta (en nyt muista kummin päin, vaikka muutama kuukausi on vasta imetyksen lopettamisesta). Kaikilla ei edes tule molemmista rinnoista maitoa, mm. siskollani ja kaverillani näin. Ihan normia mun mielestä, tottakai voit imettää vain toisella rinnalla.

Saako vauva sieltä varmasti tarpeeksi? Olen imettänyt molemmista rinnoista ja sitten vasta on vauva ollut tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
meillä oli kans tuommoista yhdessä vaiheessa, kiepautin vauvan kainalon puolelle ja taas kelpas :D

Tämä konsti toimi myös minulla, kun vauvalle ei jossain vaiheessa olisi kelvannut toinen rinta. Imetin kainalon puolelta ja hyvin kelpasi!:) Joskus voi apua olla tosi pienestä kikasta!

Alkuperäinen kirjoittaja mulla myös:
mullakin vauva syö paljon mieluummin toisesta tissistä. varmaan se on huonompi tissi kun vanhempi lapsi tykkäsi myös enemmän siitä toisesta.

Mutta kun se on tähän asti syönyt molemmista ihan yhtä hyvin. Mikähän ihme sille on tullut? :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä oli kans tuommoista yhdessä vaiheessa, kiepautin vauvan kainalon puolelle ja taas kelpas :D

Tämä konsti toimi myös minulla, kun vauvalle ei jossain vaiheessa olisi kelvannut toinen rinta. Imetin kainalon puolelta ja hyvin kelpasi!:) Joskus voi apua olla tosi pienestä kikasta!

Siis et vauva on ikään kuin ylösalasin? Vauva syö vain kun maataan eli et ollaan sitten eri päin ikään kuin? Jalat eri suuntiin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla myös:
mullakin vauva syö paljon mieluummin toisesta tissistä. varmaan se on huonompi tissi kun vanhempi lapsi tykkäsi myös enemmän siitä toisesta.

Mutta kun se on tähän asti syönyt molemmista ihan yhtä hyvin. Mikähän ihme sille on tullut? :)

No se on varmaan vaan joku kausi, itse muistan vauvalla olleen milloin mitäkin kommervenkkejä tuon syömisen kanssa, mutta aina se sitten helpotti...ja tosiaan pikkukikoilla yleensä taas homma toimi!

Meillä oli myös siten, et toisesta tissistä lähti hitaammin herumaan ja se ei meinannu kelvata. Mä ruoka-ajan lähestyessä aloin lypsää siitä huonommasta tissistä, et se heruis nopeemmin. Mut herkästihän se menee siihen et antaa siitä mikä kelpaa. Koita nyt kuitenkin vielä tarjota sitä toistakin ja koita tosiaan vaihtaa asentoja jos siten kelpais. Niin ja kyllä sen toisen tissin maitomäärän luulis siit sit lisääntyvän jos vaan siitä imetät. Tsemppiä imetykseen.

Tuntuu, että vauvoilla ja vanhemmillakin lapsilla asiat menevät aika lyhyissä sykleissä. Kasvavat niin kovaa vauhtia, että aina hetken aikaa on joku meininki ja jo muutaman viikon päästä ollaan taas uuden tilanteen edessä. Se on hyvä muistaa silloin, kun on joku hankala vaihe - sekään ei kestä loputtomiin.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Tuntuu, että vauvoilla ja vanhemmillakin lapsilla asiat menevät aika lyhyissä sykleissä. Kasvavat niin kovaa vauhtia, että aina hetken aikaa on joku meininki ja jo muutaman viikon päästä ollaan taas uuden tilanteen edessä. Se on hyvä muistaa silloin, kun on joku hankala vaihe - sekään ei kestä loputtomiin.

Hyvin sanottu, ja tää on niin totta:)

tää on kyllä totta, itsekin lohduttaudun aina tuolla kun tuntuu, että jokin hankaluus on iskeny pikkuiselle :)

Alkuperäinen kirjoittaja milla:

tää on kyllä totta, itsekin lohduttaudun aina tuolla kun tuntuu, että jokin hankaluus on iskeny pikkuiselle :)

Harmi et se pätee myös niissä hyvin menevissä jutuissa :D
Mut sitä se on, aina on 'se ikä'.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis et vauva on ikään kuin ylösalasin? Vauva syö vain kun maataan eli et ollaan sitten eri päin ikään kuin? Jalat eri suuntiin?

No vaikka :) Mä imetin istuallaan niin vauva oli tosiaan kainalossa.

Yhteistyössä