Voiko tämä toimia? (ero ja lasten asuminen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eroava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eroava

Vieras
Ero tulee. Mies reissutöissä 4 päivää viikossa. Mulla työt naapurikaupungissa.

Ajattelin että vuokraan yksiön, jossa asun yksin ne päivät kun mies on kotona. Ja silloin kun hän on reissussa, asun lasten kanssa nykyisessä kodissa.

Lasten ei siis tarvitsisi muuttaa. Mies saisi lapsilisän yh-korotuksineen (kattamaan lasten osuutta asumisesta). Molemmat vastattaisiin juoksevista kuluista silloin, kun oltaisiin lasten kanssa. Elatusmaksuja ei maksaisi kumpikaan. Tulot meillä suunnilleen saman verran, miehellä ehkä vähän enemmän.

Voisko onnistua?

Ero tulee. Mies reissutöissä 4 päivää viikossa. Mulla työt naapurikaupungissa.

Ajattelin että vuokraan yksiön, jossa asun yksin ne päivät kun mies on kotona. Ja silloin kun hän on reissussa, asun lasten kanssa nykyisessä kodissa.

Lasten ei siis tarvitsisi muuttaa. Mies saisi lapsilisän yh-korotuksineen (kattamaan lasten osuutta asumisesta). Molemmat vastattaisiin juoksevista kuluista silloin, kun oltaisiin lasten kanssa. Elatusmaksuja ei maksaisi kumpikaan. Tulot meillä suunnilleen saman verran, miehellä ehkä vähän enemmän.

Voisko onnistua?

Kaikkihan onnistuu kun siihen panostetaan. Keskustele ja sovi miehesi kanssa pää- ja yksityiskohdista.

Jos reissutyöt loppuu, niin mies saa asua siinä yksiössä sitten ne päivät kun mä olen lasten kanssa.

Idea tässä olis se että lasten ympäristö ei muutu. Koulu ja kaverit pysyy.

Lapset on jo isompia koululaisia. Kummallakaan ei ole uutta. Ja siinä vaiheessa, jos joskus on, pitää arvioida tilanne uudestaan. Ja mä en ainakaan muuta enää kenenkään kanssa yhteen ennen ku lapset on täysikäsiä, tuskin mieskään.

• Tykkää
Reactions: -tibis
Miehelle voi olla aika raskasta, koska hän on aina joko töissä tai yksin vastuussa lapsista. Lapsivapaata omaa aikaa ei jää. Mutta kun lapset on jo isompia koululaisia eivätkä siis varmaankaan mitenkään raskaita huolehdittavia, ehkä se ei haittaa.

Lasten kannalta ratkaisu kuulostaa hyvältä.

Lasten kannalta kuulostaa hyvältä. Toki riippuu lasten iästä. Jos on kovin pieniä niin ei toimi. Oletko itse päivätöissä vai vuorotöissä et onko viikolla myös koko päivän vapaita lasten kanssa?

Miksi se uusi puoliso olisi este, jos ei asu saman katon alla? Kumpikaan meistä tuskin alkaa suhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, joka ei hyväksy lapsia. He menevät edelle. Jopa oman mukavuuden.

Tiedostan täysin sen, että liikkuminen kahden asunnon välillä vaatii tahtoa, mutta ajattelin että helpompi on aikuisten sopeutua kuin lasten.

Ja mulla vuorotyö, jossa voin jonkun verran itse vaikuttaa vuoroihin. Pystyn siis järjestää niin, että lasten kanssa on myös vapaata. Sekä niin, että iltavuorossa olen silloin kun lapset isän kanssa.

Miksi se uusi puoliso olisi este, jos ei asu saman katon alla? Kumpikaan meistä tuskin alkaa suhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, joka ei hyväksy lapsia. He menevät edelle. Jopa oman mukavuuden.

Tiedostan täysin sen, että liikkuminen kahden asunnon välillä vaatii tahtoa, mutta ajattelin että helpompi on aikuisten sopeutua kuin lasten.

Ja mulla vuorotyö, jossa voin jonkun verran itse vaikuttaa vuoroihin. Pystyn siis järjestää niin, että lasten kanssa on myös vapaata. Sekä niin, että iltavuorossa olen silloin kun lapset isän kanssa.

Minusta kuulostaa ihan hyvältä. Jos uusia kumppaneita tulee, niin asiaa voi sitten miettiä uudestaan. Mutta ei kukaan varmaan uuden kumppanin kanssa ihan heti halua muuttaa yhteen - aluksihan tapaillaan ja seurustellaan, sen jälkeen voi riittää se, että toinen asuu puolet viikosta hänen luonaan (sen ajan kun ei ole lasten kanssa). Voi olla, että lapset ehtivät kasvaa isoiksi ennen kuin itsellä edes tulee ajankohtaiseksi muuttaa kenenkään kanssa yhteen.

Jos teillä on hyvät välit, niin tuo voi hyvinkin toimia. Ja eihän eron tarvitsekaan tarkoittaa sitä, että vihaa toista niin ettei pysty edes kommunikoimaan. Ja tuossahan on hyvää se, että lapset saavat olla molempien kanssa paljon ja heidän ympäristönsä ei vaihdu.

Tarkoitus on viestittää lapsille, että eron jälkeenkin heillä on molemmat vanhemmat, eikä kumpikaan halua eroon lapsista. Vain toistemme kanssa ei pystytä elämään.

Ja tietenkin se, että lasten arki pysyy mahdollisimman samanlaisena. Lasten etua koitetaan ajatella, vaikka sitten oman edun kustannuksella.

Tarkoitus on viestittää lapsille, että eron jälkeenkin heillä on molemmat vanhemmat, eikä kumpikaan halua eroon lapsista. Vain toistemme kanssa ei pystytä elämään.

Ja tietenkin se, että lasten arki pysyy mahdollisimman samanlaisena. Lasten etua koitetaan ajatella, vaikka sitten oman edun kustannuksella.

jos kumpikaan teistä ei ole kovin paljon sotkuisempi kuin toinen, ehkä saattaisi toimia. Muuten käy niin että toisesta tulee sen yhteisasunnon sisäkkö.
kannattaahan tuossa miettiä ihan oikeasti myös sitä, kenelle kuuluu sen yhteisen asunnon siivous, ikkunanpesu, lattiakaivojen puhdistus, huonekalujen hankinnat jne.

Yhteistyössä