Voiko tapetin päälle maalata? Lähinnä koristekuvioita ajattelin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Siskon kanssa tuli tästä juttua, mutta kun meillä ei ole muuta kuin mututietoa.

Aikoinaan asuin asunnossa jossa joku oli maalannut koko seinän tapetin päälle, eikä sitä tapettia sitten mun voimilla ja taidoilla saatu sen maalin alta irti vaikka kuinka yritin.

Eli tämä idea on varmaan vähän huono.

Mutta entäpä jos tapetin päälle maalaa vain vähän? Sisko löysi nätin sellaisen sisustustarran vai mikä se nyt on mikä kuuluu laittaa seinälle, mutta se on kovin pieni. Hän haluaisi sitä kuviota enempikin seinälle, mutta ne tarrat tulevat huisin kalliiksi.

Voiko tapetin päälle maalata vähän, eli pienehköjä kuvioita vai muuttuuko se tapetin irrottaminen tuskaksi tuossakin kohtaa?

Meidän entiseen asuntoon minä maalasin yhden seinän kun alkoi tympiä, tapetin päälle. Hyvin pysyi tapetit seinässä ja sitten kun parin vuoden päästä aloitettiin oikea remppa, lähti tapetit hyvin seinästä kun ensin reilulla kädellä kasteli ne ja antoi vaikuttaa jonkun aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Meidän entiseen asuntoon minä maalasin yhden seinän kun alkoi tympiä, tapetin päälle. Hyvin pysyi tapetit seinässä ja sitten kun parin vuoden päästä aloitettiin oikea remppa, lähti tapetit hyvin seinästä kun ensin reilulla kädellä kasteli ne ja antoi vaikuttaa jonkun aikaa.

Mikäköhän niissä meidän tapeteissa (tai tapettien repijässä) sitten oli vikana :D :saint:

Ok, eli pitäisi siis varmaan sitten ne pikkukuviotkin onnistua :)

Voit sä maalata. Meil kävi kans noin kyllä edellisessä asunnossa, et yhdestä huoneesta ei lähteny tapetit, vaik meil oli sellanen höyrytyskonekin käytössä. Ei vaan millään. Sitten maalattiin päälle.

Päällemaalattu tapetti istuu irroitettaessa lujassa kuin synti. Siinä vaiheessa sitä tulee n. tuhanteen kertaan kironneeksi "pikaista ja halpaa pintaremonttia". Jos kuvioita on maalattu vain vähän, niin sitten repimistä on tietty vähemmän. Sekinon totta mitä ylempänä kirjoitettiin, eli päällemaalatessa tapetti saattaa alkaa kupruilla ja irrota alustastaan.

Yhteistyössä