Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ihmebantussa on niiiin ihme juttuja. Mikä oli jakson teema? Joku huumorin rajojen kokeilu?
Ehkä ihmebantun tarkoituksena ei ole ollakaan perinteistä "hauskaa", vaan juurikin kokeilla rajoja. Hyvä sketsiviihde voi olla muutakin kuin slapstickia. Ihmiset kauhistelevat monia asioita, esim. kehitysmaiden kurjia oloja, mutta kun telkkari sulkeutuu, niin ei se enää kiinnosta. On se kurjaa, kun afrikan lapsia kuolee, mutta mitäs kaikkea se meidän laura halusikaan joululahjaksi? Lähdenpä shoppailemaan, vaikka uusia vaatteita henkkamaukalta. Ei sillä, että kehitysmaiden ongelmat olisivatkaan yksittäisen ihmisen ratkaistavissa, mutta jos katsotte ihmebantua, niin siinä otetaan kantaa juurikin tuollaiseen ajattelutapaan ja tekopyhyyteen. enkä tarkoita nyt juuri sitä vauvavitsiä.
Eli Ihmebantu ottaa kantaa tekopyhyyteen tekopyhästi hurskastelemalla sillä että heillä olisi joku syvempi näkemys maailmantuskaan, kun he pelaavat varmanpäälle ja koittavat populistisesti kohahduttaa asioilla jotka varmuudella kohahduttavat?
Harrastajateatterit ottavat ohjelmistoon pieruhuumoria ja kännissä sönköttäviä äijiä, koska haluavat pelata varman päälle eivätkä kykene itse luomaan huumoria. Ihmebantu soseuttaa vauvoja koska haluaa pelata varman päälle eikä itse kykene kohahduttamaan oivaltavasti.
Noh, eikö kaikki televisiossa näytettävä ole populistista, mitä muutakaan se voisi olla sellaisen median kautta olla? Populismi on ihan ok, paitsi tieteen tekemisessä.Oletko katsonut ihmebantua?
Pystytkö sinä määräämään jokaisen katsojan henkilökohtaiset rajat myös? Jos ihmebantun sketsit menevät vauhdilla sinun rajojesi yli, oletko varma, että muiden katsojien? Mihin luulet sitten ihmebantun suosion perustuvan, jos se ei ole toimivaa viihdettä ja
lähinnä tylsää ja yllätyksetöntä?
ööööh.... minä sanoin Ihmebantun pyrkivän tarkoituksellisiin ylilyönteihin kohahduttamisella, ja sinusta minä puhun "tylsästä ja yllätyksettömästä"?
Sinä itse sanoit että Ihmebantu on "melkein taidetta". Mutta jos nyt olet muuttanut mielesi ja olet sitä mieltä että se on vain populistista alatyylin huumoria siinä missä joku Jope Ruonansuu, niin sitten olemme samaa mieltä. Keskustelu voidaan siltä osin lopettaa.
Sivuhuomiona en malta kuitenkaan olla kysymättä, että onko sinusta todellakin hyvin vaikeaa arvioida missä katsojien henkilökohtaiset rajat menevät vauvojen soseuttamisen suhteen? Koetko todella epävarmuutta siitä onko sen suhteen kyseessä vain minun henkilökohtainen mieltymykseni, vai voisiko ihmiskunnan yleistä asennetta pikkuvauvojen kidutusmurhiin jollain tapaa luodata, ehkä jopa ennustaa?