Voiko tuttipulloja kierrättää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neena

Vieras
Sain useita hyvälkuntoisia Avent -pulloja sekä rintapumpun käytettynä, mutta mietin, uskallanko luottaa siihen, että pullot desinfioituvat keittämällä tarpeeksi hyvin. Ajattelin, jos pesisi ne ensin astianpesukoneessa ja sitten steriloisin keittämällä. Ja ostan uudet tuttiosat. Oletteko tehneet samoin?

Alkuperäinen kirjoittaja Neena:
Sain useita hyvälkuntoisia Avent -pulloja sekä rintapumpun käytettynä, mutta mietin, uskallanko luottaa siihen, että pullot desinfioituvat keittämällä tarpeeksi hyvin. Ajattelin, jos pesisi ne ensin astianpesukoneessa ja sitten steriloisin keittämällä. Ja ostan uudet tuttiosat. Oletteko tehneet samoin?

Kyllä desinfioituvat keittämällä. Jos pullotutit ovat silikonisia (luultavasti ovat), niin ne desinfioituvat ihan samalla tavalla. Kun lapseni sai synnäri LAINAAN huvituttia, ja itse rintakumeja, niin ei niitäkään pois heitetty käytön jälkeen, vaan puhdistettiin ja lainattiin seuraaville.

Itse olen käyttänyt samoja silikonisia pullotutteja omilla lapsillani, kun ne eivät ole menneet miksikään. Keittelen aina välillä :)

Tutit ja tuttipullon tuttiosat (myös silikoniset) suositellaan vaihtamaan vähintään kahden kuukauden välein olivat ne päällisin puolin kunnossa tai eivät ja aina jos on näkyviä vaurioita. Näin ainakin kaikissa (mitä minä olen ostanut) valmistajan ohjeissa lukee.

ja niin ne hammasharjatkin pitäis vaihtaa parin(?) kuukauden välein mutta kuinka moni niin tekee... se, mitä ihmiset tekee, ei silti tarkoita etteikö niihin kertyis bakteereja tai pesuteho heikkenisi.

Jos ajattelen että vauvani pitää jotain asiaa (=tuttia) suussa joka päivä monta tuntia, niin vaikka kuinka keittelen, niin on minusta ihan miellyttävä ajatus vaihtaa se tutti parin kk välein uuteen, rahastusta tai ei...

Me elämme markkinataloudessa: valmistajat tottakai suosittavat ostamaan uutta koska se tietää heille rahaa! Meillä ainakin on tutteja ja tuttipullon tutteja käytetty jo vuosi ja samoilla ajattelin jatkaa kakkosella kunhan syntyy, kaikki ovat ihan ehjiä ja samannäköisiä kuin uutena niin miksi ihmeessä ostamaan uusia. Pullot sensijaan olivat käytettyjä kun saatiin. Mutta eipä meillä muutenkaan pidetä kotia ylihygieenisenä ja kovin terveitä ollaan eikä kärsitä allergioista tms. Kyllä ne bakteerit keittämällä kuolee ihan varmasti!

Meillä vanhin tuttipullo on ostettu 17 vuotta sitten pikkuveljelleni, meidän neito on viides käyttäjä. Tuttipullo ja rengas ovat oikein hyvässä kunnossa, korkki on kadonnut johonkin.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja gyig:
Meillä vanhin tuttipullo on ostettu 17 vuotta sitten pikkuveljelleni, meidän neito on viides käyttäjä. Tuttipullo ja rengas ovat oikein hyvässä kunnossa, korkki on kadonnut johonkin.. :)

Mä voisin vetää tähän pohjat.. Meillä on MUN vanhoja tuttipulloja ja renkaita, osassa jopa korkkikin tallessa. Ne ovat siis lähemmäs 30v vanhoja pulloja ja hyvin toimivat. SAmalla tavoin keitän ne kun uudetkin pullot, ei se sen kummempaa ole.

Edellisille: Pullojen ja renkaiden ja itse tuttiosien keittäminen on kaksi eri asiaa - pullot ja renkaathan ovat kovaa muovia ja tuttiosat silikonia tms.

Pulloja varmaan voikin keitellä 20 vuotta mutta mitenköhän on tuttiosien laita, alkaakohan materiaali hapertua, irtoaako siitä jotain tms? En osaa sanoa.
Mutta niistä tässä kuitenkin puhuttiin siinä 2 kk rajasta eikä pulloista...

Alkuperäinen kirjoittaja kaksi eri asiaa:
Edellisille: Pullojen ja renkaiden ja itse tuttiosien keittäminen on kaksi eri asiaa - pullot ja renkaathan ovat kovaa muovia ja tuttiosat silikonia tms.

Pulloja varmaan voikin keitellä 20 vuotta mutta mitenköhän on tuttiosien laita, alkaakohan materiaali hapertua, irtoaako siitä jotain tms? En osaa sanoa.
Mutta niistä tässä kuitenkin puhuttiin siinä 2 kk rajasta eikä pulloista...

Joo minä en puhunut tuttiosista mitään, ja ap kyseli nimenomana pullloista. Tutit meillä ostettu jokaiselle uudet ja niitäkin tietnkin vaihdeltu. Ja Minun vastaukseni oli sille keneltä lainauksnei otin.

Yhteistyössä