Voiko työnantaja kieltäytyä antamasta hoitovapaata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihanainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja argh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli sinä olet nyt toisella jaksolla, mihin saakka olet ilmoittanut olevasi ja mihin saakka haluaisit olla?

olen ilmoittanut olevani vuoden loppuun saakka ja haluaisin nyt kuitenkin olla kevääseen asti. pitää soitella pomolle pian.

Mietinny sitten tarkkaan että mihin saakka haluat olla, tuskin enää sitten saat jatkettua. Se on melko kurja mennä kesäksi töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
varmaan tietysti eriasia jos asiasta sovitaan toisin?
Tottakai. Lait määräävät työntekijälle minimioikeudet ja työnantajalle minimivelvollisuudet. Mitä työnantaja ja työntekijä sitten keskenään enemmän sopivat, on täysin sallittua.

Kannattaakohan tehdä mustaa valkoselle että sitten ei käy niin että pomo sanookin että et vain tullut töihin, joten paikka on toisen....

Eli sinä olet nyt toisella jaksolla, mihin saakka olet ilmoittanut olevasi ja mihin saakka haluaisit olla?

olen ilmoittanut olevani vuoden loppuun saakka ja haluaisin nyt kuitenkin olla kevääseen asti. pitää soitella pomolle pian.

Mietinny sitten tarkkaan että mihin saakka haluat olla, tuskin enää sitten saat jatkettua. Se on melko kurja mennä kesäksi töihin.

ei sillä väliä minulle onko kesä vai talvi... mutta näin sopisi meidän perheelle parhaiten.

Kannattaakohan tehdä mustaa valkoselle että sitten ei käy niin että pomo sanookin että et vain tullut töihin, joten paikka on toisen....
Yleensä kannattaa. Suulliset sopimukset ovat yhtä päteviä kuin kirjallisetkin, mutta riitatilanteessa sopimuksen olemassaolon joutuu todistamaan se, joka siihen sopimukseen haluaa vedota.