Voiko varatulle miehelle tunnustaa ihastuksensa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja inlööv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kertoisin tunteistani ja ottaisin selvää. Jos mies tuntee samoin niin ei hänen liittonsa hirveän vakaa ole muutenkaan.

Kyllähän useimmissa pitkissä liitoissa niitä ihastumisia tulee ja menee aina toisinaan. Eli ei se välttämättä kerro miehen parisuhteen vakaudesta yhtään mitään, vaikka mieskin olisi ihastunut. Sen sijaan miehen parisuhteen vakaudesta kertoisi hänen toimintansa tuollaisessa tilanteessa.

Kannattais varmaan jättää tunnustamatta. Jos saatkin pakit, niin vois olla sen jälkeen aika tukalaa työskennellä yhessä. Suuntaa huomios mielummin vapaisiin miehiin, tuskin toi varattu mies nyt ainoo mies maailmassa on. Minkä ikäsiä olette?

[QUOTE="hmm";26097246]Ihastunut ihminen näkee merkkejä vastapuolen tunteista siellä missä niitä ei ole. Hymy onkin "sellainen" hymy, vaikka todellisuudessa toinen on vain vilpittömästi ystävällinen.
Minullakin on miehiä työkavereissa ja puhutaan paljon muustakin kuin vain työstä, ihan henk.koht.asioista, mutta ei se silti ihastumista tarkoita.[/QUOTE]

Peesaan.

Joissain tpauksissa tuo tunnustaminen voi johtaa todella kiusallisiin tilanteisiin. Sitä paitsi, sä ihastuneena luulet että se on sinulle jotenkin erityisen kiva. Se on varmaankin vaan miehen tyyli, muillekin naisille.
Sä olet vapaa, se tietää, ja varmaan jos tunne olisi molemminpuolinen tuo mies "tunnustaisi" sinulle. Jos pakko on tunnustaa niin varaudu myös odottamattomaan tilanteeseen ja hämmästyneeseen reaktioon.
Mä en kovinkaan paljon arvosta ihmistä joka ei muka löydä muuta markkinoilta kuin sen lähimmän viereisen ja vielä varatun.

Korjattakoon, että en todellakaan oo tässä nyt ketään vikittelemässä.. lähinnä vaan mietin sitä, että kannattaako asiaa ottaa edes esille vai tarviiko vaan yrittää suunnata ajatuksen toisaalle - joka tosin on erittäin vaikeaa, koska nähdään lähes päivittäin työn merkeissä. Antakaas siis te viisaammat vinkkejä siitä, miten sais tunteet viilenemään??

Ikää on minulla 25 .. mies on minua muutaman vuoden vanhempi.

Älä tee itsestäsi täydellistä pelleä. Pidä asia omana tietonasi.

Pahimmassa tapauksessa olet naurunalainen omalla työpaikallasi ja joudut lähtemään sieltä.

En tunnustaisi. Riippumatta siitä, saatko pakit vai et, työskentely samassa paikassa voi muuttua vaikeaksi. Työpaikkaromanssi harvoin jää työkavereilta huomaamatta ja kun toinen osapuoli on kerran varattu, asia voi hyvinkin vaikuttaa siihen, miten muut työkaverisi alkavat sinua kohdella. Alussa se ei ehkä sinua haittaisi, mutta entä sen jälkeen, kun romanssi olisi ohi?

[QUOTE="vieras";26101796]Älä tee itsestäsi täydellistä pelleä. Pidä asia omana tietonasi.

Pahimmassa tapauksessa olet naurunalainen omalla työpaikallasi ja joudut lähtemään sieltä.[/QUOTE]

Sori.. mä kyllä repesin ihan totaalisesti tälle.
Kuinka moni on joutunut vaihtamaan työpaikkaa sen takia, että työkaverit nauraa ihastuneelle hölmölle? :D ..varmaan aika moni?

En tunnustaisi, minusta se olisi leikkiä tulella. Voisi toki olla niin, että mies pakittaisi ja tekisi selväksi että on varattu ja silloin tuntisit ehkä kuitenkin itsesi noloksi jne ja yksi tunnutuskin voisi sotkea työkuvioita.
Tai sitten mies innostuisikin ja se voisi johtaa johonkin muuhun, kenties suhteeseenkin.
Ja sen seurauksena, vaikka se kuinka ihanan kutkuttavaa olisikin, voisi polttaa siipensä. Jos haluat varjella itseäsi, miestä ja tämän perhettä turhilta sotkuilta, kivuilta ja monimutkaisuuksilta älä tunnusta.
Ihastus voi mennä ohi, sitä voi tietoisesti viilentää järjen äänellä tai tahallisesti ruokkia tunteen kiskutuksilla
Mutta joskus, saatat olla tyytyäväisempi, jos et tunnusta mitään.

[QUOTE="aloittaja";26101812]Sori.. mä kyllä repesin ihan totaalisesti tälle.
Kuinka moni on joutunut vaihtamaan työpaikkaa sen takia, että työkaverit nauraa ihastuneelle hölmölle? :D ..varmaan aika moni?[/QUOTE]

Jos aloitat suhteen varatun miehen kanssa ja se loppuu lyhyeen, voit aivan mainiosti joutua vaihtamaan työpaikkaa.

:laugh:

Kysypä itseltäsi, millaisen kuvan olet tästä miehestä piirtänyt? Millaisena häntä pidät? Onko kiva tyyppi, hyvä ja luotettava isä, puoliso jne. Mitä sitten kävisi, jos vaikka hänkin kiinnostuisi susta eli saisit myönteisen vastauksen?

Ja sitten ota ja peruuta jo. Jos hän kiinnostuu susta, kyseessä ei ole mikään muu kuin epäluotettava pettäjämies. Ei mikään unelmien kultakimpale.

Jos taas saat pakit, työskentely samassa työpaikassa voi olla melko ikävää ton pienen tunnustuksen jälkeen...

[QUOTE="vieras";26101898]Jos aloitat suhteen varatun miehen kanssa ja se loppuu lyhyeen, voit aivan mainiosti joutua vaihtamaan työpaikkaa.

:laugh:[/QUOTE]

..ja siis millähän perusteella?

Onko täällä kaikki oikeasti sitä mieltä, että parisuhteessa elävät eivät voi rakastua toiseen naiseen/mieheen ihan tosissaan? ..vaan oletus siis on, että kaikki suhteesta toiseen hyppäävät ovat automaattisesti loppuikänsä aina ja ikuisesti uudelleen pettäviä?

En ole menossa kyseisen miehen ja hänen avovaimonsa suhteen väliin, vaikka kuinka olisin ihastunut. Tunnustuksellani kai vaan haluaisin omaa painolastiani keventää. Kertoa miten asiat on ja yrittää sitten viilentää tunteita.. onnistuisi ehkä helpommin kun tietäisi mitä toinen ajattelee? Mikäli tunteet olisi molemminpuolisia en siltikään olis valmis tekemään miehen kanssa mitään tämän ollessa varattu.. vaiks sydän sanois mitä ja vaikka kuinka tyhmänä mua pitäisittekin, niin kyllä mullakin ihan pikkuriikkisen moraalia löytyy.

[QUOTE="aloittaja";26101988]..ja siis millähän perusteella?

Onko täällä kaikki oikeasti sitä mieltä, että parisuhteessa elävät eivät voi rakastua toiseen naiseen/mieheen ihan tosissaan? ..vaan oletus siis on, että kaikki suhteesta toiseen hyppäävät ovat automaattisesti loppuikänsä aina ja ikuisesti uudelleen pettäviä?

En ole menossa kyseisen miehen ja hänen avovaimonsa suhteen väliin, vaikka kuinka olisin ihastunut. Tunnustuksellani kai vaan haluaisin omaa painolastiani keventää. Kertoa miten asiat on ja yrittää sitten viilentää tunteita.. onnistuisi ehkä helpommin kun tietäisi mitä toinen ajattelee? Mikäli tunteet olisi molemminpuolisia en siltikään olis valmis tekemään miehen kanssa mitään tämän ollessa varattu.. vaiks sydän sanois mitä ja vaikka kuinka tyhmänä mua pitäisittekin, niin kyllä mullakin ihan pikkuriikkisen moraalia löytyy.[/QUOTE]

No, kerropa ihmeessä tälle miehelle ihastuksesi. Ehdottomasti. =)

[QUOTE="vieras";26101997]No, kerropa ihmeessä tälle miehelle ihastuksesi. Ehdottomasti. =)[/QUOTE]

Mua vaan siis kiinnostaisi tietää, että millä perusteella suhde varattuun mieheen/naiseen johtais siihen tilanteeseen, että joutuis työpaikkaa vaihtamaan? ..ei ymmärrä :D

[QUOTE="aloittaja";26102010]Mua vaan siis kiinnostaisi tietää, että millä perusteella suhde varattuun mieheen/naiseen johtais siihen tilanteeseen, että joutuis työpaikkaa vaihtamaan? ..ei ymmärrä :D[/QUOTE]

Kokeile niin tiedät,katsos kaikki ei arvosta perheenrikkojia ja kakkosnaisia:)
Työpaikkakiusaaminen ja jäädyttäminen pois kahvihuoneesta You know....

Tiedän itsekin tuon tunteen: "halu keventää tunnustuksella omaa mieltään". Se, että tunteensa joutuu salaamaan, tuntuu aivan hirveän raskaalta. Välillä tuntee suorastaan pakonomaista tarvetta saada tunnustaa asia. Samaan aikaan toivoo vastapuolelta toisaalta torjuvaa, ja toisaalta vastaanottavaa suhtautumista.

Itse olen nuorempana kokemattomuuttani ja ymmärtämättömyyttäni mennyt joitakin kertoja tällaisen tunnustuksen tekemään, ennenkuin uskoin että ei kannata. Kuten aiemmatkin kommentoijat ovat todenneet, niin lopputuloksena on vain ja ainoastaan huonoja vaihtoehtoja. Mitä todennäköisimmin jälkeenpäin katuisit tunnustustasi. Ihastukset menevät aina jossain vaiheessa ohi. Paras lääke tilanteeseen on vain antaa ajan kulua.

Olen myös saanut muutaman kerran kokea, miltä tuntuu kun ihminen josta itse ei ole lainkaan kiinnostunut, tulee tunnustamaan ihastumisensa. Äärimmäisen kiusalliselta. Joka ikinen kerta olen toivonut että toinen olisi jättänyt tunnustuksensa tekemättä. Sen jälkeen en ole enää osannut suhtautua henkilöön enää "normaalisti".

[QUOTE="aloittaja";26102010]Mua vaan siis kiinnostaisi tietää, että millä perusteella suhde varattuun mieheen/naiseen johtais siihen tilanteeseen, että joutuis työpaikkaa vaihtamaan? ..ei ymmärrä :D[/QUOTE]

Yksi esimerkki tosielämästä: Mies ja nainen, kumpikin naimisissa ja lapsia, tutustuivat työpaikalla. Työskentelivät itse asiassa työparina, ja sen myötä heille syntyi työpaikkaromanssi. Siinä vaiheessa kun heidän suhteensa tuli julki, yrityksen johto puuttui asiaan, ja mies siirrettiin toisiin työtehtäviin.

Ei ihmisen tunne-elämä oo niin yksiavioinen etteikö ihastuisi toisiin matkan varrella, mutta tollanen hölmö tunnustaminen jotenkin tökkii... ketä se hyödyttää?

Miksei voi vaan flirtata ja jakaa iloista mieltä? Miksi pitää kaikesta tehdä niin vaikeeta?

[QUOTE="aloittaja";26101988]..ja siis millähän perusteella?

En ole menossa kyseisen miehen ja hänen avovaimonsa suhteen väliin, vaikka kuinka olisin ihastunut. Tunnustuksellani kai vaan haluaisin omaa painolastiani keventää. Kertoa miten asiat on ja yrittää sitten viilentää tunteita.. onnistuisi ehkä helpommin kun tietäisi mitä toinen ajattelee? Mikäli tunteet olisi molemminpuolisia en siltikään olis valmis tekemään miehen kanssa mitään tämän ollessa varattu.. vaiks sydän sanois mitä ja vaikka kuinka tyhmänä mua pitäisittekin, niin kyllä mullakin ihan pikkuriikkisen moraalia löytyy.[/QUOTE]

Niin mitenköhän nuo tummentamani lauseet sopivat yhteen? Totta kai tuppaat jalkaa oven rakoon niin kuin pahin pölynimurikauppias. Selität projektisi itsellesi parhain päin, että haluat vain saada jäitä hattuun. Niitä voi sinne itsekin laittaa, ellei äo ole paljon alle 70 tai äärimmäisen neuroottinen ihminen.

Nyt kyllä kuulostat hiukan molemmilta. Oletko hetkeäkään miettinyt, että sinun hillitön hinkusi tunnustaa ties millä perkeleen tekosyyllä saattaa jättää kaksivuotiaan lapsen isättömäksi?

Yhteistyössä