Voiko värjätä uudestaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vaalensin hiukseni kotona vaalean säyisellä kestovärillä ja niistä tuli tietenkin kelta/oranssiset. :( Värjäsin maanantaina ja ole pessyt ne 2 kertaa sen jälkeen, hieman väri parantunut mut ei hyvä silti. Voiko värjätä toisen kerran nyt perään, tulisko sit ihan vaaleet? Pakkauksessa lukee et 4 viikkoo pitäs olla väliä, kukaan silti kokeillut? Tai voisiko laittaa jollain tummemmalla raitoja ja jos niin miten niitä saisi tehtyä hyvin ja helposti? :)

Oon mä värjänny jopa saman päivän aikanaki uudestaan, mutta en samalla tavaralla (ei mulla toimi jos vähän ajan sisään yrittää samalla)
Kannattaa ihan oman päänahan ja hiuksen kunnon mukaan mennä.
Jos poltteli jo viimeksi pahasti päänahkaa niin suosittelisin viikon taukoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Oon mä värjänny jopa saman päivän aikanaki uudestaan, mutta en samalla tavaralla (ei mulla toimi jos vähän ajan sisään yrittää samalla)
Kannattaa ihan oman päänahan ja hiuksen kunnon mukaan mennä.
Jos poltteli jo viimeksi pahasti päänahkaa niin suosittelisin viikon taukoa.

Ootko kuitenki vaalentanu mut käyttäny eri merkkiä? Vähän mulla aluks kirveli päätä mut meni sit ohi, uskaltaiskohan laittaa...

Ensin vedin värin poiston ja sitte jotain super blondea perään.
Kokeile päänahkaa sormin, jos siellä on rakeita/rupia (kuivunutta kudosnestettä jos päänahka on palanut), tai jos tuntuu normaalia herkemmältä, niin pidä vielä taukoa.
Jos tuntuu normaalille, etkä ole pessyt hiuksia tänään niin sitten oman arvion mukaan.
Sen takia pesemättömiin hiuksiin, että päänahkassa on vähän rasvaa suojaamassa sitä.

Ensin vedin värin poiston ja sitte jotain super blondea perään.
Kokeile päänahkaa sormin, jos siellä on rakeita/rupia (kuivunutta kudosnestettä jos päänahka on palanut), tai jos tuntuu normaalia herkemmältä, niin pidä vielä taukoa.
Jos tuntuu normaalille, etkä ole pessyt hiuksia tänään niin sitten oman arvion mukaan.
Sen takia pesemättömiin hiuksiin, että päänahkassa on vähän rasvaa suojaamassa sitä.

Mietin vaan kun hiukseni ovat tonne vyötäröön asti et kestävätköhän vai alkavat katkeilemaan.

kyllähän se blondaus aina tekee kunnon hiuksissa hauraaksi, mutta voisit kokeilla nyt siihen päälle tuhkan taikka hopean vaaleaa, niin se keltaisuus saattaa kadota

En uskaltaisi.

Hiukset voi muuttua myös sellaiseksi tahmamössöksi, eli kuivuminen ja katkeilu ei ole ainoa epäonnistumisen muoto, ja silloin ainoa vaihtoehto on leikata suviannesiimes-tukka. Valitettavasti.

(Yläasteella kokeiltiin kaverin kanssa yhtenä viikonloppuna liikaa värjäystä... tasapuolisuuden vuoksi onneksi molemmille kävi samoin eli maanantaina mentiin kouluun samalla tukkamallilla :whistle: Nyt jo osaan nauraa mutta silloin ei kyllä hymyilyttänyt)

:o Ompa pitkä tukka :heart:

kannattaa nyt ainakin tsekkailla niitä latvoja, ne on yleensä sen verran kuluneemmat että ottavat herkästi itseensä.
kostuttaa latvoja ja kokeilee tuntuuko "venyviltä" ja katkeileeko pelkkiä latvaosuuksia. jos tuntuu hyvältä ja jämäkältä eikä latvat mene heti harjaamisen/kampaamisen jälkeen takkuun niin niiden pitäisi olla aika ok kunnossa.
kumisen/ikilikaisen tuntuset ja poikki napsahtelevat on jo kuolleita.

ja voihan sitä kokeilla kevytsävylläkin?

:o Ompa pitkä tukka :heart:

kannattaa nyt ainakin tsekkailla niitä latvoja, ne on yleensä sen verran kuluneemmat että ottavat herkästi itseensä.
kostuttaa latvoja ja kokeilee tuntuuko "venyviltä" ja katkeileeko pelkkiä latvaosuuksia. jos tuntuu hyvältä ja jämäkältä eikä latvat mene heti harjaamisen/kampaamisen jälkeen takkuun niin niiden pitäisi olla aika ok kunnossa.
kumisen/ikilikaisen tuntuset ja poikki napsahtelevat on jo kuolleita.

ja voihan sitä kokeilla kevytsävylläkin?

No latvoista voi vaikka vähän sit leikatakin jos kovin huonoksi menevät... Täytyy varmaan käydä katselemassa kaupan väri purkkeja, jos löytää jonkin sopivan huivin päähän. ;) Toinen purkki samaa väriä löytyis mut jos ei sit auta. Voikohan vaan värjätä päälle ilman värinpoistoa?

mä en käyttäis muutenkaan enään värinpoistoa jos tukka on jo vaaleampi.
värinpoisto on tosi rankka käsittely tukalle. Mielummin sitten blondaus tai sitten jokin harmaan sävyinen sävyte, sekin voi jämähtää tukkaan pitkäksikin aikaan jos on vasta tehty värinpoisto.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
jos on vaan vähän keltaisuutta niin käytä hopea shampoota. se vaalentaa vähitellen mutta ei oo yhtä kova rasitus kuin värinpoisto.

Saako ihan kaupasta vai onko kampaamotuote? En meinaan tällä päällä kehtais kampaamoon mennä: ;)

Jos olet värillä vaalentanut niin et saa värillä sitä vaalemmaksi vaan joudut tekemään värinpoiston, mutta jos olet tehnyt ekan värjäyksen värinpostolla niin voit käyttää nyt myös väriä. Väri ei vaalenna väriä vaan värillä voidaan valentaa ainoastaan omanvärisiä värjäämättömiä hiuksia.