Voiko vastasyntyneelle antaa kraanavettä?

Daisy De La Hoya

Aktiivinen jäsen
21.04.2007
5 236
0
36
Tai vettä ollenkaan?
Kuin kauan vesi pitää keittää? Siis kuinka vanhaksi?
Onko nää jotain old school -juttuja. :D

Entä sitten, kun alkaa tekemään sosetta esim. porkkanasta ja perunasta, oletetaan nyt 4kk ikäisenä. Jos haluaa notkistaa sosetta, niin tarviiko sen veden olla keitettyä?

:D

Täälläpäin neuvolan ohje on että raanavettä ei tarvitse keittää missään vaiheessa. Kaivovesi keitetään 1v saakka.
Soseet on notkistettu tuttelilla, koska hoikkia lapsia on molemmat olleet.

Voi ja kannattaakin antaa vettä, se ehkäisee sammaksen tulemista suuhun. Eli keitettyä vettä siihen asti ku alkaa syömään kiinteitä ruokia. Sitä perunan ja porkkanan keitinvettä voi laittaa soseisiin.

Ei tarvii vettä.Ei ainakaan talvea vasten.
Soseiden notkistamiseen keitinvettä tai sitten ihan sitä maitoa mitä vauav on tottunut juomaan.
Silloin kait lopetetaan keittely kun vauva alkaa syömään just noita soseita.

Mä annoin meijän neidille keitettyä vettä tohon asti että alkoi soseita syömään. Ja siis vettä annettiin siksi että (ihan neuvolan ohjeesta) oli helteinen kesä ja maito ei kelvannut aina, mutta nestettä oli saatava jostain.

Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
No ei vauva välttämättä tarvitse vettä, ainakaan täysimetetty. Ja mä notkistin soseet sillä kasvisten keitinvedellä.

No en mäkään oo vettä antanut pienille. Ajattelin vaan JOS, niin pitääkö olla keitettyä.
Ja tuossa ruuassakin meinasin, että jos ruoka on esim. pakastettu ja sulatettu ja silloin tuntuu liian paksulta, niin voiko silloin laittaa ihan karaanavettä.
Toki valmistusvaiheessa käytän keitinvettä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
No ei vauva välttämättä tarvitse vettä, ainakaan täysimetetty. Ja mä notkistin soseet sillä kasvisten keitinvedellä.

No en mäkään oo vettä antanut pienille. Ajattelin vaan JOS, niin pitääkö olla keitettyä.
Ja tuossa ruuassakin meinasin, että jos ruoka on esim. pakastettu ja sulatettu ja silloin tuntuu liian paksulta, niin voiko silloin laittaa ihan karaanavettä.
Toki valmistusvaiheessa käytän keitinvettä. :)

Mä laittaisin keitettyä kuitenkin. Ja tekisin tosi löysää sosetta jos pakkaseen menee :D tai tietty maitoakin voi laittaa.

Ei se vesi kyllä missään ole niin hyvää että sitä voisi vastasyntyneelle keittämättä antaa. Meillä neuvolassa sanottiin että siihen asti keitettyä vettä un alkaa kiinteitä saamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Ei se vesi kyllä missään ole niin hyvää että sitä voisi vastasyntyneelle keittämättä antaa. Meillä neuvolassa sanottiin että siihen asti keitettyä vettä un alkaa kiinteitä saamaan.

Vaan meilläpä on! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja vauvoille:
Maidolla olen aina ohentanut ruuat.

meillä ton kakkosen vatsa ei kestänyt pisaraakaan lehmänmaitoa, siksi varmaan käytän vettä ainakin alussa. :)

ja mitä vettä sitä sitten pitäisi juoda, jos kraanavesi on kamalaa??
pullovettäkö? :o :o :o :headwall:

meillä ton kakkosen vatsa ei kestänyt pisaraakaan lehmänmaitoa, siksi varmaan käytän vettä ainakin alussa. :)

Siis korvikemaitoa tai äidinmaitoa:)

no jos jaksaa lypsätä. :)

no jos jaksaa lypsätä. :)

Pari ruutaisua suoraan tissistä.Eihän se kotioloissa haittaa mistä sen maidon siihen ruokaan laittaa:)