Voiko vastasyntynyttä pitää liikaa sylissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohtii

Vieras
Meillä tyytyväinen kaksi viikkoinen vauva. Ei itkeskele, jaksaa seurustella ( eli toljotella meitä :) ) jopa 1½ tuntia kerrallaan. Nukkuu hyvän pitusia pätkiä yötä päivää.
Mutta kun hän on hereillä ja useasti myös nukkuvana tekisi vaan mieli pitää häntä sylissä. Ihastella, pitää lähellä.
Tuleekohan hänestä pian sellainen ettei enää nukukkaan muualla kuin sylissä tms.?

Ei voi pitää liikaa! Älä vain ala kouluttamaan vauvaa olemaan erossa sinusta, silä lapsi tarvitsee nyt määrättömästi läheisyyttäsi. Eikä ole epänormaalia vaikka haluaisi ensimmäiset yhdeksän kuukautta nukkua koko ajan kiinni sinussa. Lapsi oppii ajallaan sitten olemaan sinusta erillään, älä nyt sitä murehdi vaan nauti täysin siemauksin vauvan läheisyydestä! Älä yhtään pidättele siinä kuinka paljon häntä haluan käsivarsillasi pitää!

No ihan sinun itsesi takia sun pitäs antaa vauvan olla välillä omassa sängyssä. tiedän, kun vauva on niin ihana, tulee olo, että haluaa pitää sitä siinä ihan lähellä. Ja tulee surullinen olo, kun laittaa sen omaan petiin.

Mutta se pärjää omassa petissä hyvin nukkumassa ja oppii, että se on hyvä, hänen oma paikka.

tarkoitan, että ainakin välillä, että juot vaikka kahvit kun se on päivänokosilla.

kun lapsesi lähtee kävelemään, huomaat, että syli on vain käyntiä varten. kun hän on yli 10 vee, huomaat, että joskus saat häntä jopa halatakin. pointtini: lapsi on tosi vähän aikaa pieni, vauva, ja häntä ei voi sylillä pilata. vuoden ikäinen yleensä vain käy sylissä ja menee taas touhuamaan.

Voi itku kuinka paljon on äitejä, jotka luulevat että läheisyyden määrällä ja syliinsä/vierelle nukuttamalla voisi jotenkin pilata tai pilalle hemmotella vauvan. On maailman luonnollisin juttu että lapsi on kiinni äidissä, öisinkin. Älä kuuntele ketään, joka yrittää väittää että lasta voisi liikaa sylitellä tai joka väittää että lapsen kanssa ei saisi nukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kun lapsesi lähtee kävelemään, huomaat, että syli on vain käyntiä varten. kun hän on yli 10 vee, huomaat, että joskus saat häntä jopa halatakin. pointtini: lapsi on tosi vähän aikaa pieni, vauva, ja häntä ei voi sylillä pilata. vuoden ikäinen yleensä vain käy sylissä ja menee taas touhuamaan.

Samat sanat :flower: Pidä ihmeessä sylissä niin paljon kuin haluat, vauva on vain niin pienen hetken pieni. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi itku kuinka paljon on äitejä, jotka luulevat että läheisyyden määrällä ja syliinsä/vierelle nukuttamalla voisi jotenkin pilata tai pilalle hemmotella vauvan. On maailman luonnollisin juttu että lapsi on kiinni äidissä, öisinkin. Älä kuuntele ketään, joka yrittää väittää että lasta voisi liikaa sylitellä tai joka väittää että lapsen kanssa ei saisi nukkua.

just näin. meillä pienimmälle hommataan oma sänky vasta kun osaa sitä pyytää. =D

tarpeeton se on ollut edellisilläkin vauva-aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja no:

Samat sanat :flower: Pidä ihmeessä sylissä niin paljon kuin haluat, vauva on vain niin pienen hetken pieni. :heart:

Näin juuri...syli on maailman luonnollisin paikka ihmisenpennulle =) yritä kuitenkin hennoa nukkuessaan vauva laittaa omaan sänkyyn että saat itse syödä ja leppuuttaa käsiä ja niskoja. pian hän taas herää viihtymään sylissäsi.Teille voisi sopia myös kantoliina...silloin saatte olla lähekkäin eikä hartiat jumitu.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

just näin. meillä pienimmälle hommataan oma sänky vasta kun osaa sitä pyytää. =D

tarpeeton se on ollut edellisilläkin vauva-aikana.

Mä peesaan tätä....
Mua kans harmittaa esikon kans, kun ihmiset puuttui liikaa, olin nuori ja luulin, et vauva pitää välillä olla yksinkin. No, onneksi kuitenkin tajusin melko pian, että väärässä olivat, koska vauva rauhoittui vain minun lähellä.
Join siis kahvinikin vauva sylissä...( ei ollut mulle rasite ), eikä toi nyt 10.v esikko ole pilalle mennyt. Suihkussa käydessäni, vauva viihtyikin sitten babysitterissä tai isänsä sylissä.

Minä olen sitä mieltä että vauvaa voi pitää sylissä niin kauan kun on hereillä mutta kun nukahtaa syliin niin viedä sänkyyn.
Ihan siksi että ei myöhemmin tule vaikeuksia.
Mutta tämä on vain meillä eikä ainoa ja oikea tapa.
Mutta liikaa syliä ei vauvalle/lapselle antaa ja jos haluat vauvaa nukuttaa lähelläsi niin kantoliina antaisi vapautta tehdä muutakin.
ja kannattaa myös totuttaa vauvaa sitten isän syliin jos vaikka joskus haluat mennä kävelylle tai kauppaan niin vauvalla on tuttu ja turvallinen olo myös isän kanssa.

itsestäni tuntuu että pienen vauvankin olisi hyvä lihasten vahvistumisen kannalta viettää aikaa muuallakin kuin sylissä. ja esim.saada selkänsä välillä suoraksi sängyssä (nukkuessaan) . tämä siis siitä kun kaverini aina pitää vauvaa sylissään nukkumassakin niin eihän siinä paljoa pääse liikkumaan tai rentoutumaan. jos vauva ei sylissä niin sitte sitterissä. joten aina ikäänkuin pystyasennossa.. tämä on vain minun mielipiteeni sitten...

Vauvaa nimenomaan pitää pitää paljon sylissä ja itseään lähellä, vaikka sitten makaisitte sängyssä lähekkäin toisianne katsellen. Vauvat tarvitsee paljon läheisyyttä.

Yhteistyössä