Voiko vauvaa laittaa seisomaan tukea vasten, vaikkei itse nouse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Saako vauvaa laittaa seisomaan korkeaa tukea vasten, niin että vauva siis itse seisoo ja pitää kiinni tuesta, esim sängystä. Ja kukaan ei siis tue yhtään. Vai pitäisikö odottaa, että hän itse nousee seisomaan tukea vasten.?? Hän tykkää olla seisalteen, vaikkei itse pääse. Aloin vain miettimään,että voiko selkäranka ja jalat mennä pilalle?
Hän nousee kyllä lasten nojatuolille itse ensin polvilleen ja siitä sitten seisalteen. Mutta ei siis korkeampia juttuja,kuten sänkyä vasten osaa nousta.
Ikää 8,5 kk vauvalla

Todennäköisesti lapsesi alkaa itse nousta tukea vasten päivänä minä hyvänsä jos meno on jo tuollaista. Tasapainoilua täytyy harjoitella, joten miksi ihmeessä nostaisit lasta itse pystyyn, kun hän ei kuitenkaan vielä kykene sitä itse tekemään eli vartalonhallintaa tulee vielä harjoitella. Kärsivällisyyttä.

halusin kokeilla,että pysyykö pystyssä,ja miten tasapainoilu sujuu.Ihan vain mielenkiinnon vuoksi. Kai nyt muutkin äidit jotain muita juttuja saattaa testata,mulle vaan pälkähti tuollainen mieleeni.
vauva haluaa nyt itkun kanssa aina seisomaan sängyn laidalle,niin en tiedä mitä tekisin. Olenkin vain muutaman kerran nostanut siihen, ja nyt ajattelinkin,että ehkä parempi,että en enää tee samaa, kun ei tosiaankaan siis itse nouse,että ehkä voi olla parempi,etten nosta häntä enää seisomaan... mistä tiedän vaikka tuo vaurioittaisi selkärankaa, toivottavasti nuo muutamat kerrat ei ole sitä tehneet sentään.

Tuskin tuossa mitään kamalaa tapahtuu. Me tehtiin kyllä tuota samaa jossain määrin ennen kuin vauva itse nousi seisomaan tukea vasten. Juurikin tuosta syystä, että vauva tykkäsi siitä niin valtavasti.

Yhteistyössä