voiko vauvan 3kk ottaa saunaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi:
niin pienellä ei ole kehossa lämmönsäätelyä, eli voi saada lämpöhalvauksen

:laugh: Joo. alalauteella lämmittelemässä. Varmasti! Miten arvelet esim afrikkalaisten vauvojen selviävän hengissä? :xmas:

jossain kuullut että lapsen lämmönsäätely järjestelmä ei ole vielä tarpeeksi kehittynyt,(mutten muista ikää) ja siksi ei koviin löylyihin...ja että kannattaa kääriä pyyhkeeseen lapsukainen pienenä kun saunoo.. siis esim huppupyyhe tms. mutta onhan ennen synnytettykin saunaan!:)

Olen ottanut, tosin silloin sauna ei ole kovin kuuma eikä olla heitetty löylyä. Kävin mä joskus saunassa niinkin, että vauva istui sitterissä kylpyhuoneessa. Saunan ovi on lasia, joten sen läpi vilkuteltiin :D

itse en kyllä ottaisi. Ja siis en myöskään ymmärrä että miksi ihmeessä se 3kk ikäinen pitäisi sinne saunaan ottaa mukaan?? jos vielä täältä tarttee tulla kysymään että voiko ottaa.. voi luoja mitä porukkaa :laugh:

meillä lapsi kävi 3kk ikäisenä ensimäisen kerran, sen jälkeen kerran kaksi. 10kk ikäisenä kävikin jo useampia kertoja kuukaudessa. Kyllä minä voisin hetkeksi tuon ikäisen alalauteille viedä, mutta imettäisin/antaisin maitoa/vettä saunomisen jälkeen.

Meidän napero saunoi alalauteilla seitsemän kk iästä alkaen .. Suihkutin ennen saunaan menoa ja kastelin pään . Muutama iskän heittämä kauhallinen istuttiin ja sitten takaisin suihkuun. Tykkää saunomisesta, ollaannkuukauden verran saunottu pari kertaa vko ssa .Pienempänä en viennyt ..

Vettä olen antanut nokkamukista saunomisen jälkeen!

Alle 1v lapsella ei tosiaan ole kehittynyt vielä kehon lämmönsäätelyä, eli lapsen iho ei "osaa" hikoilla liika lämpöä pois, lämpähalvaus on tuolloin todellinen uhka ja vauvalle hengenvaarallinen tila.

Ei suositella.
Ite oon ollut tarkka kunnes kyllästyin siihen, että mun tarkkuudelle ja saunaan viemättömyydelle nauretaan aina.
Vein kuopustytön(muistaakseni muutama kk, ehkä 6kk tienoolla?) saunaan niin, että siellä oli tosi laimeenlämmin ilma, olin sen kanssa iiiihan vähän aikaa, niin sieltä poistuttuamme huomasin että sen pää on kuuma ja sillä nousi kuume yöksi.
Mietin oolinko sittenkin oikeessa aina ennen kun en vienyt esim esikkoa vauvana. En tiennyt oliko sattumaa ja kerran alle vuoden ikäisenä toisen kerran sama juttu!!! Eli oikeassa olin, ei ole huuhaata se lämmönsäärtelyjuttu!
Olis vaan taas pitäny pitää oma pää ja uskoa itseen ja omiin tietoihin. Annan liikaa muiden mielipiteiden joskus vaikuttaa |O :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse en kyllä ottaisi. Ja siis en myöskään ymmärrä että miksi ihmeessä se 3kk ikäinen pitäisi sinne saunaan ottaa mukaan?? jos vielä täältä tarttee tulla kysymään että voiko ottaa.. voi luoja mitä porukkaa :laugh:

onpa hauskaa?? ei mulla ja miehellä ole muuten mahista käydä saunassa ku ottaa vauva mukaa. Asutaa kerrostalossa ja saunavuoro on lauantaina klo 19.00, vai pitäiskö jättää vaavi yksin kotii??

Alkuperäinen kirjoittaja satu:

onpa hauskaa?? ei mulla ja miehellä ole muuten mahista käydä saunassa ku ottaa vauva mukaa. Asutaa kerrostalossa ja saunavuoro on lauantaina klo 19.00, vai pitäiskö jättää vaavi yksin kotii??

Sitterissä tai kaukalossa suihkutiloissa sen aikaa.

me ainakin käydään vuoronperään miehen kanssa saunassa. toinen sen aikaa kotona vauvan kanssa kun toinen käy

laita sitteriin tai jätä oma vuoro väliin. Haloo sinä oot aikuinen ja vastuussa.

Miksette käy vuoronperää. Tai jätät menemättä. ei vaavia saunaan

Meillä vietiin vauva saunaan sitten kun oppi itse istumaan. Sitä ennen ei oikein tuntunut järkevältä viedä saunaan... Sitten kun istui ammeessa niin oli mukavaa koko perheellä alkaa saunomaan.

Yhteistyössä