Voiko vesirokko tarttua vielä rupivaiheessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Viikko sitten maanantaina meillä alko vesirokko ja nyt on ollu jo monta päivää näpyt ruvella ja osa näpyistä jo häipynyt. Mietin vaan, että joko tänäänä uskaltais mennä perhekerhoon?

Jos ruvet ovat varmasti kuivia. Me kävimme kaverin luona, jonka pojalla kaikki näppylät olivat ruvella, kuulemma, niin vaan tarttui. Kannattaa katsoa tarkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niin minäki oon kuvitellut, mutta tuolla sairaslapsi sivustolla luki, että rokko voi tarttua niin kauan kunnes viimenenki näppy on hävinnyt...

mä mietin pariviikkoa sitten ihan samaa, mutta kyllä se niin menee, että rakkulavaiheessa ( ja ennen sitä ) tarttuu, ru
pivaiheessa ei enää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niin minäki oon kuvitellut, mutta tuolla sairaslapsi sivustolla luki, että rokko voi tarttua niin kauan kunnes viimenenki näppy on hävinnyt...

Sillä varmaan tarkoitetaan, kun näpyt ovat vielä näppyjä, vesikelloja. Mutta kun kaikki näpyt ovat arpeutumassa, ei se enää silloin tartu. Toisaalta viikko on aika lyhyt aika, että en veisi vielä kerhoon.

En oikein käsitä tätä, jotkut juoksee vesirokkopotilaiden luona että tauti tarttuisi, toiset varoo tartuttamasta toisia :D Nyt on pojalla vesirokko ja meidän pitäisi lauantaina lähteä laivalle. Olis tietysti voinut paremman ajankohdat tauti valita, mutta elämä on :/

Yhteistyössä