Voiko Viroon matkustaa ilman passia siis henkilöllisyystodistus löytyy.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja zxc:
Jos sulla on sellainen passi, johon lapset on merkitty, alle 7-vuotias pääsee sillä.

No kun ei pääse, niinhän tuossa luki

Pääsee. NYKYÄÄN ei enää voi merkitä lapsia vanhemman passiin, joten jos vanhemmalla on uusi passi, lapsi tarvitsee oman. Mulla on 2004 myönnetty passi, johon vielä sai merkittyä lapset, se kelpaa niin kauan kuin passini on voimassa, tai kunnes lapsi täyttää 7v.

Alkuperäinen kirjoittaja Bio:
No niinpäs on, joten kannattaa kuopukselle sitten se passi ottaa. Vähän kyllä mietityttää tuo esikoisen passi kun siitä on niin monta vuotta, silloin sai vielä 10v. passin, mutta nyt on ihan erinäköinen, onnistuukohan enää sillä mennä.

Minulla on 10 vuoden passissa vielä 3 vuotta virtaa jäljellä. Sillä voi matkustaa ihan huoletta, ei tarvitse hankkia uutta.

Mutta on kyse lapsesta jota ei välttämättä tunnista enää niin helposti kun on kasvanut nuoreksi neitoseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Bio:
No niinpäs on, joten kannattaa kuopukselle sitten se passi ottaa. Vähän kyllä mietityttää tuo esikoisen passi kun siitä on niin monta vuotta, silloin sai vielä 10v. passin, mutta nyt on ihan erinäköinen, onnistuukohan enää sillä mennä.

Minulla on 10 vuoden passissa vielä 3 vuotta virtaa jäljellä. Sillä voi matkustaa ihan huoletta, ei tarvitse hankkia uutta.

Mutta on kyse lapsesta jota ei välttämättä tunnista enää niin helposti kun on kasvanut nuoreksi neitoseksi.

Ihmisen on oltava passista tunnistettavissa. Se on virkailijasta kiinni hyväksyykö passin jossa on vaikka 3-vuotiaan kuva kun lapsi on jo 10-vuotias. Yleensä pääsee, mutta voi myös olla että ei pääse.

Jos sulla on sellainen passi, johon lapset on merkitty, alle 7-vuotias pääsee sillä.

No kun ei pääse, niinhän tuossa luki

Pääsee. NYKYÄÄN ei enää voi merkitä lapsia vanhemman passiin, joten jos vanhemmalla on uusi passi, lapsi tarvitsee oman. Mulla on 2004 myönnetty passi, johon vielä sai merkittyä lapset, se kelpaa niin kauan kuin passini on voimassa, tai kunnes lapsi täyttää 7v.
Miksi tuossa sitten lukee että lapsetkin tarvitsee oman ? Ymmärrän kyllä ettei uusiin passeihin saa lapsia enää, mutta ei tuossa ole eritelty mitenkään, lukee vaan että jokaiselle oma.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Selittäkää mulle te henkilökortin käyttäjät mitä etua siitä on passiin nähden, siis miksi ihmeessä olette hankkinneet sen ettekä passia?

Mulla on molemmat. Kotimaassa en viitsi passia raahata mukana henkilöllisyyden todistamista varten, passi on sitten matkustamista varten.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miksi tuossa sitten lukee että lapsetkin tarvitsee oman ? Ymmärrän kyllä ettei uusiin passeihin saa lapsia enää, mutta ei tuossa ole eritelty mitenkään, lukee vaan että jokaiselle oma.

"Lapsia ei nykyään voi merkitä enää vanhempien passiin, eli vauvallakin pitää olla oma passi."
Noin siinä lukee, nykyään pitää hankkia jokaiselle oma passi, enää ei saa lapsia vanhempien passiin. Missään ei lue että voimassaoleva passi ei kelpaisi, mistä ihmeestä sen keksit?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

"Lapsia ei nykyään voi merkitä enää vanhempien passiin, eli vauvallakin pitää olla oma passi."
Noin siinä lukee, nykyään pitää hankkia jokaiselle oma passi, enää ei saa lapsia vanhempien passiin. Missään ei lue että voimassaoleva passi ei kelpaisi, mistä ihmeestä sen keksit?

Itse saan tuosta käsityksen että pitäisi olla jokaisesta se kuvallinen eikä vaan vanhempien passin merkitty. Mutta kysymällähän tuo selviää.

Itse saan tuosta käsityksen että pitäisi olla jokaisesta se kuvallinen eikä vaan vanhempien passin merkitty. Mutta kysymällähän tuo selviää.
Osaako joku ihan 100% varmuudella sanoa että voin matkustaa lasten kanssa Viroon jos lapset on merkitty mun passiin ja se on siis voimassa. Siis onko joku matkustanut näin ihan lähiaikoina?OLis iso säästö kun ei tarttis yhden risteilyn takia neljälle lapselle hommata passia.
Missään ei suoraan lue että voisi matkustaa, mutta ei missään sitä suoraan kielletäkkään. Ei vaan kiva jos evätään laivaan pääsy sen takia.

Voit matkustaa, se sanotaan ihan suoraan tuossa! Näet siinä jotain mitä siinä ei lue. Voimassa olevalla passilla voi matkustaa, yksikään passi ei mene pois voimasta sen takia että uusissa passeissa on jotain toisin!

Voit matkustaa, se sanotaan ihan suoraan tuossa! Näet siinä jotain mitä siinä ei lue. Voimassa olevalla passilla voi matkustaa, yksikään passi ei mene pois voimasta sen takia että uusissa passeissa on jotain toisin!

Niin minä voin mutta entä ne lapset? Oletko itse matkustanut Viroon sellaisella passilla hiljatain?

Jos lapset ovat passissasi, heillä on silloin voimassaoleva passi. Oletko oikeasti noin pässi??
Kai mä sitten olen, mutta et säkään vastannu mun kysymykseen että oletko itse matkustanut tälläisellä passilla hiljattain?

Jos lapset ovat passissasi, heillä on silloin voimassaoleva passi. Oletko oikeasti noin pässi??
Kai mä sitten olen, mutta et säkään vastannu mun kysymykseen että oletko itse matkustanut tälläisellä passilla hiljattain?

Olen matkustanut ja niin ovat kaikki ystävänikin joilla lapset ovat vanhempien passissa. Miten noin yksinkertaisesta asiasta saat jauhettua?

Tässä selkeämmin:

Kaikilla matkustajilla, myös lapsilla, tulee olla voimassaoleva passi tai kuvalla varustettu 1.3.1999 jälkeen myönnetty henkilökortti. Sääntö koskee myös Tallinnan-risteilyjä (vaikka matkustaja ei mene maihin).

Suomen kansalaisilta ei vaadita viisumia Viroon eikä Latviaan. Matkustajilla, joilta viisumi vaaditaan, tulee viisumin lisäksi olla myös oma valokuvallinen passi. Tämä koskee myös lapsia.

Poikkeus Viron säännöissä: ennen 21.8.2006 myönnetyt passit, joissa lapsi huoltajan passissa:
Mikäli alle 7-vuotiaalla lapsella ei ole omaa passia tai uudenmallista henkilökorttia, hänet tulee olla merkitty mukana matkustavan vanhemman passiin. Vanhemman on luonnollisesti matkustettava lapsen kanssa, jos passi on yhteinen.

http://www.vikingline.fi/hyvatietaa/henkilollisyystodistus.asp

Olen matkustanut ja niin ovat kaikki ystävänikin joilla lapset ovat vanhempien passissa. Miten noin yksinkertaisesta asiasta saat jauhettua?

Tuossa alla tulikin sitten faktaa, eli mietin että jostain muistin ettei se ihan näin yksi oikosta ole. Eli pitää olla alle 7v. Meillä lapset 8v. ja 10v. eli ei onnistu vaikka ne siinä mun passissa onkin.

Tuossa alla tulikin sitten faktaa, eli mietin että jostain muistin ettei se ihan näin yksi oikosta ole. Eli pitää olla alle 7v. Meillä lapset 8v. ja 10v. eli ei onnistu vaikka ne siinä mun passissa onkin.

Kyllä taisin jo tuolla heti ekassa kommentissani mainita, että alle 7-vuotiaat... Mutta tulipahan nyt ihan virallistakin tietoa.

Selittäkää mulle te henkilökortin käyttäjät mitä etua siitä on passiin nähden, siis miksi ihmeessä olette hankkinneet sen ettekä passia?

Henkilökortin saadakseen ei tarvitse antaa sormenjälkiään. Ei minulla ole varsinaisesti mitään salattavaa, mutta yleisesti ottaen olen sitä mieltä, ettei poliisi tarvitse lisävaltuuksia vaan lähinnä reilusti lisää resursseja. Lisää porukkaa rikostutkintaan, lisää partioita etenkin pienemmille paikkakunnille.

Mulla on molemmat. Henkkarit on kätevämpi lompakossa kuin passi, mulla kun ei ajokorttia ole. Passia käytän sitten muualle matkustaessani.