Voiko virtsatietulehdus esiintyä niin, että välillä on oireita ja välilä taas ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottaja"

Vieras
Viime torstaina en kai juonut riittävästi ja alkoi illalla ihme kirvelytuntemukset alapäässä. Join sitten reilusti vettä ja ramppasin vessassa tiheästi. Kun pissaa alkoi tulla normisti, vaiva helpotti.

Kuitenkin vaiva oli poissa perjantaina aamusta ja pissaa tuli jälleen normisti. Nukuin aamupäivätorkut ja kirvelytuntemus palasi kuitenkin takaisin. Taas alkoi kunnon veden lipittäminen ja vessassa hyppääminen. Illasta vaiva helpotti jälleen.

Viikonloppuna sitten join reilusti nestettä ( olimme reissussa ja join reissussa jääteetä ) heti aamusta jatkaen iltaan asti ja ramppasin sekä lauantaina että sunnuntaina tiheästi vessassa. Vaivaa ei ollut lainkaan, oli jo hyvä olla.

Eilen tämä vaiva tuli lievänä takaisin, jatkoin tiheää juomista ja vessassa ravaamista. Eilen oli suht' ok päivä edelleen.

Mutta tämä päivä on taas ollut tosi ikävä. Varsinkin nyt iltapäivästä ja illasta on kirvelytuntemusta jälleen ollut. Juonut olen kunnolla nyt, mutta ei ole taas pissaa normisti vielä alkanut tulla.

Tässä talvella olen kahdet näytteet labraan vienyt ja tulokset ovat olleet puhtaat kummallakin kerralla.

Rv. on nyt 32+5 eli en tiedä sitten voiko esim; vauvan pää painaa virtsarakkoa ahtaalle ja tuo aiheuttaa nämä ihme tuntemukset?

Kuitenkin on se tilanne, että huomenna on labra kiinni ja pissanäytteen voin viedä vasta torstaina + tuosta sitten viljelyvastauksen saan vasta ensi maanantaina ja sitten kanssa vasta lääkkeet.

Näin kävi itselle viime syksynäkin, kun aloitin tätä pientä odottamaan. Koko viikon kyttäsin ihme oireita. Vein sitten torstaina pissanäytteen labraan ja soitin asiasta muistaakseni perjantaina. Oli stikseissä merkkiä tulehduksesta, mutta kerta tietysti viljely ei noin nopeasti voinut valmistua, niin en lääkettäkään saanut, kun ei tiedetty mikä bakteeri pissassa kasvaa. Vasta seuraavana maanantaina sain tiedon bakteerista ja samoiten antibioottikuurin.

Ällöä, mutta toki tuonkin tarkistin eilen suihkun yhteydessä ja valkovuoto näyttää normilta. Minulla on nuorempana ollut hiiva-vaivaa ja tiedän mitä kökkärettä valkovuoto silloin on.

Yhteistyössä