Voiko yhden henkilön tuloilla saada 170 000 euron asuntolainan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja talohaaveilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

talohaaveilija

Vieras
Mies on aloittaa työt kun valmistui ja bruttopalkka n. 2500e/kk. Itse opiskelen vielä ja valmistun keväällä. Nyt olisi ihana 170 000 asunto kiikarissa, onko meidän mitenkään mahdollista saada noin isoa lainaa kun vain toinen töissä?

Olen mäkin yrittäjä sivutoimisesti, mutta tulot vain pari sataa kuussa eli tuskin auttaa hirveesti. Alalla johon valmistun on hyvä työllisyys ja hyvä palkka.

Kuulostaa hiton isolta lainalta yhden ihmisen tuloille, varsinkaan, kun nuo tulot eivät ole edes mitenkään erityisen suuret. Se, että itse pääset pian töihin saattaa auttaa, jos ala on sellainen jolle varmasti työllistyy.

Meille on myönnetty reilun 250.000 euron laina kahden ihmisen tuloilla. Nettotulot olivat kuitenkin tuolloin liki 5.000 euroa. Niin elätettävien määrä tietysti vaikuttaa ja myös oman rahoituksen määrä.

Luultavasti jos maksatte yli 900€/kk ja laina ajaksi 20 vuotta ainakin.Jos olosuhteet vaihtuu ja haluaa maksaa aikaisemmin lainan pois,se varmaan sopii pankille kuin pankille.Mut alku ottaa koville.

150 000e voi saada - varma tieto. Mut henkilön tulot pitää olla yli 6000e ja takaajat.
Näin siis tilanteessa, jossa ei asuntosäästöjä yhtään + opintolainaakin vielä.

[QUOTE="aloittaja";22789185]Mutta takaajien kanssa vois onnistua?[/QUOTE]

Uskoisin. Tosin nyt on pankeilla kuulemma tiukemmat ajat. Millaista alaa sinä opiskelet? Onko ns. varma työllistyminen? Montako alaikäistä lasta perheessä on? Onko mitään vakuuksia?

Me oltais saatu 185 000e. Minä opiskelija vielä muutaman vuoden, mies vakiduunissa, palkka nettona n. 2500-2700e. + tietty laskettiin tuloiksi myös lapsilisät kahdesta lapsesta jne. Säästöjä meillä ei ole, tai on mutta ei hyödynnetä niitä asuntoon.