Voikohan 1 vuotiaalle antaa seuraavia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokkikakkonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokkikakkonen

Vieras
-verilettuja?
-pinaattikeittoa?
-hernekeittoa?

Eikös yli 1 vuotias voi syödä jo samaa kuin muu perhe.. Nämä ruoat olisivat nopeita ja helppoja valmistaa, lisäksi ne ovat muun perheen lemppareita;)

Kiitos pikaisista vastauksista:) Ja kiitos ennenkaikkea asiallisista vastauksista, etukäteen jo pelkäsin minkälaiset "haukut" saan näin tyhmästä kysymyksestä;)

Pinaattia ei suositella alle vuoden ikäselle suuren nitraattipitoisuuden takia. Pitääköhän siis pitää makkara/nakki päivä eri viikolla kun esim pinaattilettupäivä?

Alkuperäinen kyllä kyseli yli yksivuotiaan ruoista... Pinaattia ei suositella alle vuoden ikäiselle nitraattipitoisuuden takia, mutta makkaraa ei suositella sen vanhemmallekaan nitriittipitoisuuden, suolan ja kovan rasvan takia. Annan tänään pinaattikeittoa reilun vuoden ikäiselle. Katsot vain valmisruokien suolapitoisuuden etkä syötä niitä jatkuvasti, niin kaikki ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuota että vaan:
Alkuperäinen kyllä kyseli yli yksivuotiaan ruoista... Pinaattia ei suositella alle vuoden ikäiselle nitraattipitoisuuden takia, mutta makkaraa ei suositella sen vanhemmallekaan nitriittipitoisuuden, suolan ja kovan rasvan takia. Annan tänään pinaattikeittoa reilun vuoden ikäiselle. Katsot vain valmisruokien suolapitoisuuden etkä syötä niitä jatkuvasti, niin kaikki ok.

Nitriititöntä makkaraa sentään löytyy, mutta suolaa ja rasvaa nissä toki aina on.,

Itse olen surkea ruuanlaittaja ja syödään miehen kans usein valmisruokia. Yleensäkin teen ruuan paistamalla. Olenkin syöttänyt vielä puolitoistavuotiaalle tytölleni purkkiruokia, tutkitusti terveellistä ravintoa, näin olen ajatellut. Nyt neuvolatäti sanoi minulle, että voin alkaa antamaan kaupan valmisruokiakin. Ei varoitellut nitriitistä. Annan välillä kaupan pinaattilettuja ja nakkeja, mutta itse mielummin annan purkkiruokaa kuin kaupan valmisruokia. Annan kyllä tytön jo maistaa kaikkea mitä itsekin syön, koska haluan että hänestä tulisi ruuan suhteen kaikki ruokainen.

Yhteistyössä