Voikohan hammaslääkärin tuolissa kuunnella napit korvalla esim. musiikkia puhelimesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Mulla on keskiviikkona juurihoidon lopetus ja se pitää vielä tehdä jotain eri kautta eli ei sitä normaalia reittiä mitä alotus on tehty..
Jännittää hirveesti, että tuleeko huono olo tai pyörrynkö tuoliin. Ja jännittää se miltä se tuntuu.

Edelliset kerrat (2 kertaa jouduttiin hoito "alottamaan") oli kestettävissä, eka kerta ei tuntunut missään mutta kun seuraavana päivänä piti taas mennä päivystyksenä niin sitten jo alkoi vähän tuolissa heikottamaan. Eniten heikotti kun olin niin tietoinen mitä ne tekee ja kun kuulin kaiken mitä se lääkäri siitä tekemisestään puhui..

Mietin sitten tollaista, että voikohan siinä olla esim. just napit korvilla ja kuunnella musiikkia että sais keskittymistä muualle? Vai häiritseekö/sotkeeko piuhat toimenpidettä tms..

Älä huoli, ei sen pitäis enää tuntua ollenkaan jos lopetuksesta on kyse :)

Oikeesti? Mitä siinä sitten tapahtuu?

Siis mulla on nyt tosiaan kaks kertaa päivystyksessä laitettu lääkeaineet juureen. Käskivät varata jatkoajan ja ymmärsin, ettei tarttis enää sitten käydä? Tunnin aika on varattu ja uudet lääkeaineet ilmeisesti ainakin laittavat tuonne juureen..

[QUOTE="apua";29230568]Oikeesti? Mitä siinä sitten tapahtuu?

Siis mulla on nyt tosiaan kaks kertaa päivystyksessä laitettu lääkeaineet juureen. Käskivät varata jatkoajan ja ymmärsin, ettei tarttis enää sitten käydä? Tunnin aika on varattu ja uudet lääkeaineet ilmeisesti ainakin laittavat tuonne juureen..[/QUOTE]

Hammas on käytännössä kuollut, eli siellä ei pitäis olla enää tuntoa. Yleensä ei puudutusainettakaan enää laiteta viimeisellä kerralla.

Hammas on käytännössä kuollut, eli siellä ei pitäis olla enää tuntoa. Yleensä ei puudutusainettakaan enää laiteta viimeisellä kerralla.

No mulle ei puudutusainetta laitettu näillä ekoillakaan kerroilla.. käski lääkäri vaan aina sanoa jos sattuu.

No mulla on tässä parina päivänä tuntunut vähän paineentunnetta tuossa hampaassa välillä, kertooko se jotain siitä onko hammas oikeesti kuollut?

[QUOTE="apua";29230580]No mulle ei puudutusainetta laitettu näillä ekoillakaan kerroilla.. käski lääkäri vaan aina sanoa jos sattuu.

No mulla on tässä parina päivänä tuntunut vähän paineentunnetta tuossa hampaassa välillä, kertooko se jotain siitä onko hammas oikeesti kuollut?[/QUOTE]

Joskus joudutaan rassaamaan niitä juuria useamman kerran. Voi olla, että tällä kerralla vielä rassaavat ja enskerralla laittavat sen täyteaineen ja hammas on sit valmis. Tai sit laittavat sen jo tällä kertaa.

Mitähän ne on sulle tehny jos ekallakaan kerralla ei laitettu puudutusainetta :O Tekee meinaa helvetin kipeetä jos niitä juuria rassataan ja hampaassa on hermot tallessa :wave: kokemusta on.

Joskus joudutaan rassaamaan niitä juuria useamman kerran. Voi olla, että tällä kerralla vielä rassaavat ja enskerralla laittavat sen täyteaineen ja hammas on sit valmis. Tai sit laittavat sen jo tällä kertaa.

Mitähän ne on sulle tehny jos ekallakaan kerralla ei laitettu puudutusainetta :O Tekee meinaa helvetin kipeetä jos niitä juuria rassataan ja hampaassa on hermot tallessa :wave: kokemusta on.

jaa-a.. Ainakin puhdistusta tekivät ja lääkeaineet laittoivat. Ekan kerran jälkeen tulehdus paheni ja särky oli ihan älytön, siks menin seuraavana päivänä uudelleen ja tekivät ilmeisesti taas samat jutut ja antoivat vielä antibiootit..

No mut tsemppiä sulle keskiviikkoon :) Toivottavasti ei tee kauheen kipeetä ainakaan.

Hammaslääkärit on ihan perseestä... Hädän hetkellä pelastus, mut muuten ihan perseestä :D

mulle tehtiin juurihoito nyt, koska joskus vuosia sitten on varmaan tullut hampaaseen isku. Tuli sitten mieleen, että oisko hammas voinut jo kuolla tuon iskun seurauksena ja siksi ei nyt puudutettu?

[QUOTE="apua";29230626]mulle tehtiin juurihoito nyt, koska joskus vuosia sitten on varmaan tullut hampaaseen isku. Tuli sitten mieleen, että oisko hammas voinut jo kuolla tuon iskun seurauksena ja siksi ei nyt puudutettu?[/QUOTE]

Voi hyvin olla... Kyllä se sattuu aivan saatanasti jos ilman puudutusta yritetään niitä hermoja sieltä kaapia

Yhteistyössä