Voikohan koiran jättää hyvillä mielin yksin kotiin kun en tiedä pelkääkö pauketta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tämä on siis koiran ensimmäinen uusi vuosi, joten ei tietoa pelkääkö pauketta.

Olen huomannut pelkäävän vain imuria. Ukkosta ei pelkää, eikä junaa tai lentokonetta. Lentokoneen äänelle saattaa haukahtaa, jos ollaan sisällä.

Asutaan rauhallisella alueella, jossa asuu lähinnä vanhuksia ja perheitä. Eilen kuului yksi pamaus, eikä koira edes herännyt siihen.

Lähtisin tuossa seitsemän aikaan illalla ja koira jäisi yksin kotiin. Yöllä tulisin sitten takaisin ja veisin ulos, koska vien tänään niin aikaisin iltalenkille.

Nyt kuuluikin yksi pamaus juuri äsken ja koira murisi, mutta pysyi pedissään. Voisiko ajatella ettei pelkää pauketta?

Ehtiihän tässä vielä seurailla miten koira reagoi.

Musiikit kovalle taustalle ja kaikki ikkunat kunnolla peittoon niin, ettei välähdyksiäkään näy. Jos on ihan välttämätön pakko jättää koira yksin kotiin.

Monesti käy niin, että viedään ei-paukkuarka koira katselemaan ilotulitteita ja ykskaks koira lähteekin karkuun. Ihmetellään vaan, että ei se viime vuonnakaan säikkynyt. Koskaan ei voi koirista tietää, joskus niillä vaan ylittyy sietokyky.

En jättäisi, ainakaan hyvillä mielin. Toisaalta eihän se kauhean arka ole, jos ei ukkosta pelkää, mutta silti ainakin ensimmäisenä uutena vuotena pyrkisin varmistanaa, että kaikki sujuisi mahd. hyvin.

Meidän koira ei pelkää, mutta silti en ole jättänyt sitä ikinä yksin uutena vuotena, koska saattaisi se silti ahdistua paukkeesta jos olisi yksin.

No et voi jättää, kun kerran et tiedä että onko ok. Jos jo yhdelle paukulle murisee, niin mites sitten kun niitä tulee useitä kymmeniä peräkkäin ja koira on yksin.
Nää on näitä valintoja, jos otat koiran niin pitää huomioida tälläiset asiat. Meillä koirien ekat uudet vuodet, juhlittu meillä kotona jotta ollaannoltu koiran kanssa. Nyt kun lapsia jne. ei juhlita meillä, mutta ei mennä mihinkään kun koira pelkää eikä varmaan muutenkaan kun lapset niin pieniä.

Jos jätät yksin, voi olla että sen jälkeen sulla on pelokas koira. En tosiaan jättäisi koiraa yksin, sen ensimmäisenä vuodenvaihteena. Sehän voi pistää kämpän sekaisin jos oikein alkaa pelkäämään. Puhumattakaan kuinka se sen jälkeen suhtautuu paukkuihin.

No toi murina nyt on vaan tuolle koiralle ominaista käytöstä. Murisee tietyille äänille. Sillä nyt on vaan hieman vahtivaisuuteen taipuvainen luonne, eli ilmoittaa äänistä.

Mun on oikeesti pakko lähtee juhlistamaan uutta vuotta.

Riippuu melutasosta. Asumme itse omakotitaloalueella ja kun joulualulut laittaa soimaan ei pauketta juurikaan kuule sisään. Ei hirveesti kuule vaikkei joululaulut edes soi.

Jossain kerrostalossa taas, jossa on sisäpiha missä paukuttellaan voi melu oikeasti olla kovaa.

[QUOTE="alkup.";27788916]No toi murina nyt on vaan tuolle koiralle ominaista käytöstä. Murisee tietyille äänille. Sillä nyt on vaan hieman vahtivaisuuteen taipuvainen luonne, eli ilmoittaa äänistä.

Mun on oikeesti pakko lähtee juhlistamaan uutta vuotta.[/QUOTE]

No hei jos sun on ihan pakko lähtee niin anna koira pois. Etsi hoitaja edes.

[QUOTE="alkup.";27788916]No toi murina nyt on vaan tuolle koiralle ominaista käytöstä. Murisee tietyille äänille. Sillä nyt on vaan hieman vahtivaisuuteen taipuvainen luonne, eli ilmoittaa äänistä.

Että mä vihaan tälläsiä ihmisiä, "mutta kun mun on pakko!", oisit jättänyt koiran hankkimatta.
Vaikka provohan tämä tuon kommentin perusteella onkin.

Miksi sä sitten kysyt täältä neuvoa? Asia nyt on niin, että ehdottomastoi parempi olisi, jos jäisit kotiin. Jos joka tapauksessa päätät lähteä, niin ei se koira siihen kuole. Laitat radiota /tv:tä äännekkäästi päälle ja verhot kiinni. Valitettavasti äänet ei mitenkään kokonaan peity.

Olisitko voinut viedä koiran hoitoon jollekin?

Kenelle olisin voinut koiran jättää? Kaikki kelle voisin lähtevät itse juhlimaan. Naapureita en
tunne tarpeeksi hyvin. En vain keksi sellaista, ei asu lähelläkään sukulaisia.

Aion seurata tilannetta, jos ei näytä pelkäävät raketteja, saatan lähteä. Ostin uudet vaatteetkin
ja lapset on tosi harvoin poissa kotoa. Joten harvoin pääsen lähtemään.

[QUOTE="alkup.";27788961]Kenelle olisin voinut koiran jättää? Kaikki kelle voisin lähtevät itse juhlimaan. Naapureita en
tunne tarpeeksi hyvin. En vain keksi sellaista, ei asu lähelläkään sukulaisia.

Aion seurata tilannetta, jos ei näytä pelkäävät raketteja, saatan lähteä. Ostin uudet vaatteetkin
ja lapset on tosi harvoin poissa kotoa. Joten harvoin pääsen lähtemään.[/QUOTE]

Voi jessus, jos se koira hankitaan niin siitä myös huolehditaan!! Ei kenenkään ole pakko päästä juhlimaan! Mä voin koirasi ottaa hoitoon, takaisin en kyllä anna kun et osaa siitä huolehtia sen ansaitsemalla tavalla.

Tajuatko kuinka stressaavaa sille koiralle on, kun joutuu monta tuntia putkeen vahtia niitä raketteja?

• Tykkää
Reactions: masuilija.
Itse en jättäisi omia koiria yksin, vaikka ovatkin olleet tähän mennessä ok rakettejen kanssa. Koskaan ei voi tietää miten eläin reagoi. Mun mielipide on, että joko hankit hoitajan tai jäät itse kotiin. Mä en käsitä miten joku voi sanoa, että on vaan pakko lähteä juhlimaan ja jättää koira paukkeeseen yksin! :mad: Kannattaa miettiä onko susta koiran omistajaksi jos oot noin vastuuton.

Yhteistyössä