Voikohan päänsärky LA:n tienoilla olla merkki jostain ikävästä? Verenpainet normaalit, hemppa normaali, turvotusta on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "marceille"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"marceille"

Vieras
Viikkoja 40+4 ja päänsärkyä ollut nyt kaksi päivää. Lääkkeellä lieventyny hieman, mutta tullu takasi. Ei muita oireita paitsi tuo turvotus, jota yleensäkin on ollu mulla loppuraskaudessa. Streptokokki on positiivinen, mutta ei kai sekää tämmöstä pitäs aiheuttaa... en tiiä. Lapsikin liikkuu normaalisti.

Olethan juonut tarpeeksi vettä? Joskus kuivuus tekee loppuraskaudessa tuota päänsärkyä. Jos olo mietityttää, niin pyydä huomenna ylimääräinen käynti neuvolaan. Ja jos muita oireita, niin sitten synnärille.

[QUOTE="kätilö";29959479]Olethan juonut tarpeeksi vettä? Joskus kuivuus tekee loppuraskaudessa tuota päänsärkyä. Jos olo mietityttää, niin pyydä huomenna ylimääräinen käynti neuvolaan. Ja jos muita oireita, niin sitten synnärille.[/QUOTE]

Kyllä oon koittanu muistaa juoda 1-2 litraa päivittäin. Pitää seurailla varmaan vielä. Jos huomenna särkee, käyn neuvolassa. Tosin neuvolassa sijainen, joka ei oikein oo perillä kaikesta. Perustoimet osaa, mutta on ilmeisesti työterveyshoitaja aiemmalta työltään. Ootan yhteyden synnärille jos huomenna särky jatkuu ja muutakin tulee..

[QUOTE="alkup.";29959495]Kyllä oon koittanu muistaa juoda 1-2 litraa päivittäin. Pitää seurailla varmaan vielä. Jos huomenna särkee, käyn neuvolassa. Tosin neuvolassa sijainen, joka ei oikein oo perillä kaikesta. Perustoimet osaa, mutta on ilmeisesti työterveyshoitaja aiemmalta työltään. Ootan yhteyden synnärille jos huomenna särky jatkuu ja muutakin tulee..[/QUOTE]

Valitettavasti veden juominen ei herätä kohtuun kuollutta lastasi enää eloon.

[QUOTE="ffff";29959826]Ootko katsonut verenpainetta? löytyykö mittari kotoa tai joiltain tutulta.[/QUOTE]

Eilen kävin neuvolassa, siellä paineet hyvät. Illalla alko päänsärky. Ehkä pitää lainata mittaria vanhemmilta. Mutta eikö se tunnu olossa jos paineet ois kovat? Ku ei oo näköhäiriötä tai mitää semmosta ja olo muutenki aika ok tilaan nähden :)

[QUOTE="Apari";29959539]Tämän "lääkärin" kirjoituksiin ei kannata kiinnittää huomiota. Onko oroteiinit pissasta tarkistettu? Voi olla raskausmyrkytys noista muista huolimatta.[/QUOTE]
Eilen ei ainkaa ollu proteiineja.

[QUOTE="alkup.";29959947]Eilen kävin neuvolassa, siellä paineet hyvät. Illalla alko päänsärky. Ehkä pitää lainata mittaria vanhemmilta. Mutta eikö se tunnu olossa jos paineet ois kovat? Ku ei oo näköhäiriötä tai mitää semmosta ja olo muutenki aika ok tilaan nähden :)[/QUOTE]

En olis kamalan huolissani jos eilen katsottu pissat ja verenpaine. Odottele huomkseen ja käy neuvolassa. Kyllä se terkka ne paineet ja pissat osaa katsoa ja kuunnella äänet. Otattaa vaikka verikokeet jos arveluttaa. Onko silla muuten ihan hyvä olo? Onko aiemmissa raskauksissa ollut raskausmyrkytystä?

[QUOTE="kätilö";29960031]En olis kamalan huolissani jos eilen katsottu pissat ja verenpaine. Odottele huomkseen ja käy neuvolassa. Kyllä se terkka ne paineet ja pissat osaa katsoa ja kuunnella äänet. Otattaa vaikka verikokeet jos arveluttaa. Onko silla muuten ihan hyvä olo? Onko aiemmissa raskauksissa ollut raskausmyrkytystä?[/QUOTE]
Muuten ihan hyvä olo on. Esikoisen kanssa oli raskausmyrkytys epäily, kun paineet kohosi ihan hurjiksi, turposin, päätä kivisti mutta protskut oli koko ajan normaalit. Kahdessa seuraavassa ei mitään. Mun pitää aamulla soitella jos ei ny olo pahene. Rupesin pelkäämään jotain aivokalvontulehdusta :P

[QUOTE="alkup.";29960062]Muuten ihan hyvä olo on. Esikoisen kanssa oli raskausmyrkytys epäily, kun paineet kohosi ihan hurjiksi, turposin, päätä kivisti mutta protskut oli koko ajan normaalit. Kahdessa seuraavassa ei mitään. Mun pitää aamulla soitella jos ei ny olo pahene. Rupesin pelkäämään jotain aivokalvontulehdusta :P[/QUOTE]

Jos sua pelottaa ja mietityttää, niin synnärille voi AINA soittaa ja kysyä neuvoa. Siellä ollaan sitä varten:)

Tuli kauhea päänsärky joka ei kotona hellittänyt minulla rv 39 muuten ei raskausaikana ollut migreeniä ollutkaan onneksi.Olin päivän sairaalassa tarkkailussa sain kipulääkettä ja olo helpotti ja pääsin kotiin. Sitten menikin vain 3 päivää synnytyksen käynnistymisen,eli päänsärky oli merkki synnytyksen alkamisesta.

[QUOTE="miukkis";29959819]Ja tosiaan raskausmyrkytyksessä paineet voi olla päivää aikasemminkin hyvät ja sitten vasta nousta + oireita.. Eli siis voi tulla yhtäkkiäkin..[/QUOTE]

Todellakin. Mulla 2vrk kehitty osastokuntoon. Ei neuvolassa ollu proteiinia eikä mainittavia paineita, rytinällä alko olo huonontua löyty pissasta plussia jne. Päätä ei särkeny mutta puristi kovat lukemat.

Yhteistyössä