Voileipäkakku-asiaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cilla79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Cilla79

Vieras
Mulla on aineluettelo mitä laitan voileipäkakkuun mutta ei minkäänlaista ohjetta.
Miten mun kannattais laittaa sinne väliin nämä ainekset?

- Amerikkalainen kurkkusalaatti
- Kinkkua
- Raejuustoa
-Kevyt sulatejuusto
-Munavoi

Sulatejuustoa tulee ainakin päälle,varmaan myös väliin.

Mä laittaisin näin:

Silputtu kinkku + raejuusto
Kurkkusalaatti + munavoi

Raejuusto + munavoi yhdistelmä on kuiva.

Sulatejuustoa päälle

mahtaakohan kinkku ja raejuusto pysyä kasassa tarttisko laittaa jotakin sekaan.

Kiitti neuvoista=)

Keppälertun ohje taitaa olla eniten mun makuuni joten taidanpa kokeilla sitä ohjetta. Voiko tuota sulatejuustoa jollakin löysentää kun näin äkkiä ajatellen tuntuu aika tönköltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Cilla79:
Kiitti neuvoista=)

Keppälertun ohje taitaa olla eniten mun makuuni joten taidanpa kokeilla sitä ohjetta. Voiko tuota sulatejuustoa jollakin löysentää kun näin äkkiä ajatellen tuntuu aika tönköltä.

mun mielest' maidolla voit pehmittää

Kiitti neuvoista=)

ota siitä se foliokansi pois kunnolla, ja pistä se mikroon ihan muutamaks sekunniks, sen verran et pikkasen lämpiää, sitten sekoitat sen kurkkusalaatin sinne, niin löystyy sopivaksi :D

Vielä sen verran kyselen kun ekaa kertaa teen,että tekisitteko itse noilla aineilla vai onko muita juttuja joista voisi kinkkuvoileipäkakun väsätä?

mä teen itse aina vaan yhden täytteen per kakku, sulate ja tuorejuustoja (niitä maustettuja osittain ainakin ) sit kinkkua, kurkkua tai kurkkusalaattia ja raejuustoa/juustoraastetta.
Joskus pistän kinkkupasteijaa (tuubista) ja useimmiten pistän kinkun ihan yleiskoneella sellaiseksi tahnaksi.

Vielä sen verran kyselen kun ekaa kertaa teen,että tekisitteko itse noilla aineilla vai onko muita juttuja joista voisi kinkkuvoileipäkakun väsätä?

No itse tein vasta näin;
1.
-kinkku
-kinkkusulatejuusto
-punainen paprika
-kurkkusalaattia ihan vähän
2.
-savunauta
-kinkku
-aurinkokuivattu tomaatti -tuorejuusto
-keltainen paprika¨
-majoneesi

Oli hyvää ja sai paljon kiitosta vierailta

mä itse en tykkää laittaa kurkkusalaattia tai muutakaan valmissalaattia ( esim italiaa) kun ne maistuvat minusta liikaa etikalle.

Mä käytän kinkkukakkuun yleensä mm. ylikypsääkinkkua, raejuustoa, tuorejuustoa( jotain makua). Sulatejuustoa , kurkkua, tomaattia, persiljasilppua ja vaikka juustoraastetta koristeluun.

Kalakakkuun : tonnikalaa, tuorejuustoa (jotain makua) , kevyt majoneesia, raejuustoa ja vakka kananmunaa. Koristeluun tilliä, kurkku, tomaattia ja vaikka kylmäsavulohta.

Kiitos kaikille ihanista neuvoista=) Vielä yhdellä kysymyksellä teitä ärsytän;D

Ohjeessa käytetään kostutykseen lihalientä mutta sitä en voi käyttää. Tuleeko siihen mitään makua jos laitan pelkkää maitoa?

Ohjeessa käytetään kostutykseen lihalientä mutta sitä en voi käyttää. Tuleeko siihen mitään makua jos laitan pelkkää maitoa?

hmm, pistitpä pahan kysymyksen..

pystytkö kasvislientä käyttämään?
Maidolla se kyllä saattaa jäädä aika lällyn makuiseksi..

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

tai pelkkää vettä, mis on suolaa ja jotain maustetta, miä voit käyttää...?

Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

tai pelkkää vettä, mis on suolaa ja jotain maustetta, miä voit käyttää...?

mulla tuli mieleen kans, et soijaa vaikka veteen, sekin varmaan parempi ku tuo maito..
(voi tietysti olla et maidollakin tulis ihan hyvää, ei vaan oo koskaan tullu mieleen)

Kaikki muut mausteet paitsi suola on poissuljettuja=(
Kasvisliemi ei myöskään käy.

Hitsi kun kaikki hyvä on kielletty,kakustakin tulee mauton=(

Kokeilen sitä maitoa ja laitan vaikka hieman suolaa joukkoon. Jos kakku sattuisi tulemaan mauttomaksi,heitän sillä sitten vesilintua:)

Itse en lähtis maitoon suola laittamaan...
Kinkussakin on suolaa ja siinä kurkkusalaatissa... Mutta joku aromisuola vois olla parempi kuin tavallinen suola...

Ja itse muuten käytän vaaleaa ja tummaa vuokaleipää samassa kakussa (vuorokerroksin) tulee mun mielestä parempi, kuin yhdestä ja samasta leivästä tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:
Itse en lähtis maitoon suola laittamaan...
Kinkussakin on suolaa ja siinä kurkkusalaatissa... Mutta joku aromisuola vois olla parempi kuin tavallinen suola...

Ja itse muuten käytän vaaleaa ja tummaa vuokaleipää samassa kakussa (vuorokerroksin) tulee mun mielestä parempi, kuin yhdestä ja samasta leivästä tehty.

mä en käytä tummaa ikinä, mut jotain grahampaahtoa tms, eli en ihan vaaleasta tee koskaan.. :D

Yhteistyössä