Voileipäkakku-asiaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cilla79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siinä kurkkusalaatissa on niitä mausteita,siksi en voikkaan enää niitä lisätä. Muuten saan olla krapulaisena Plutona seuraavat kaksi viikkoa=)

Tummaa ja vaaleaa leipää ajattelin laittaa ja kostutan sillä maidolla. tulen sitten kertomaan millaista oli.

Ja jos voileipäkakku on pahaa,syon sekin edestä täytekakkua jossa välissä on vadelma-ja valkosuklaa moussea. Se ainakin on hyvää!!!

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:
Itse en lähtis maitoon suola laittamaan...
Kinkussakin on suolaa ja siinä kurkkusalaatissa... Mutta joku aromisuola vois olla parempi kuin tavallinen suola...

Ja itse muuten käytän vaaleaa ja tummaa vuokaleipää samassa kakussa (vuorokerroksin) tulee mun mielestä parempi, kuin yhdestä ja samasta leivästä tehty.

mä en käytä tummaa ikinä, mut jotain grahampaahtoa tms, eli en ihan vaaleasta tee koskaan.. :D

mä taas en ikinä käytä paahtoleipää, sitäkö sä tarkoitit graahanpaahtona?

Vaan "täyspitkää" vuokaleipää, reunat ja kuoret poistettuna ;)

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Itse en lähtis maitoon suola laittamaan...
Kinkussakin on suolaa ja siinä kurkkusalaatissa... Mutta joku aromisuola vois olla parempi kuin tavallinen suola...

Ja itse muuten käytän vaaleaa ja tummaa vuokaleipää samassa kakussa (vuorokerroksin) tulee mun mielestä parempi, kuin yhdestä ja samasta leivästä tehty.

mä en käytä tummaa ikinä, mut jotain grahampaahtoa tms, eli en ihan vaaleasta tee koskaan.. :D

mä taas en ikinä käytä paahtoleipää, sitäkö sä tarkoitit graahanpaahtona?

Vaan "täyspitkää" vuokaleipää, reunat ja kuoret poistettuna ;)

juu, harvemmin tulee ostettua sitä pitkää vuokaleipää, kun ne pitäis täällä aina tilata tms, paahtoleivästä olen nykyään tehnyt kokonaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Cilla79:
Siinä kurkkusalaatissa on niitä mausteita,siksi en voikkaan enää niitä lisätä. Muuten saan olla krapulaisena Plutona seuraavat kaksi viikkoa=)

Tummaa ja vaaleaa leipää ajattelin laittaa ja kostutan sillä maidolla. tulen sitten kertomaan millaista oli.

Ja jos voileipäkakku on pahaa,syon sekin edestä täytekakkua jossa välissä on vadelma-ja valkosuklaa moussea. Se ainakin on hyvää!!!

ei kai se voileipäkakku voi pahaa olla :D
mutta täytekakku kuulostaa :p :p :p

Mulla on aineluettelo mitä laitan voileipäkakkuun mutta ei minkäänlaista ohjetta.
Miten mun kannattais laittaa sinne väliin nämä ainekset?

- Amerikkalainen kurkkusalaatti
- Kinkkua
- Raejuustoa
-Kevyt sulatejuusto
-Munavoi

Sulatejuustoa tulee ainakin päälle,varmaan myös väliin.

Noista aineista laittaisin näin:

Yhteen väliin raejuusto-munavoi
toiseen kinkku-kermaviilitahna ja kolmanteen kerros sulatejuustoa, jonka päälle am. kurkkusalaatti

Päälle reilusti sulatejuustoa.

Tämäkin vois olla hyvä. Jos tekis tän vieraille. Olisi vähän maukkaampaa.

Kana-curryvoileipäkakku
(20 annosta)
Pyöreä leipä:
4 dl vettä
25 g hiivaa
2 rkl sokeria
1/2 tl suolaa
1 tl sokeria
n. 8 dl vehnä- tai hiivaleipäjauhoja
Kostutus:
3 dl kasvislientä
Täyte 1:
2 pkt (700 g) Pirkka hunajamarinoituja broilersuikaleita
2 tuubia (à150g) majoneesia
1 1/2 tl currya
Täyte 2:
200 g tuoreita herkkusieniä
1 paprika
1/2 purjosipulia
1 rkl öljyä
200 g Yrtti-tuorejuustoa
1/2 tuubia majoneesia
Kuorrutus:
1/2 tuubia majoneesia
400 g Yrtti-tuorejuustoa
Koristelu:
keltaisia kirsikkatomaatteja
persiljaa
1 punainen paprika
Leivo leipä pari päivää ennen tarjoilua ja täytä se tarjoilua edeltävänä päivänä. Liuota hiiva kädenlämpöiseen veteen. Lisää suola, sokeri, öljy ja jauhot pienissä erissä. Alusta taikina tasaiseksi ja anna sen kohota lämpimässä paikassa. Leivo taikinasta pyöreä leipä ja nosta se voideltuun, pyöreään kakkuvuokaan (halkaisijaltaan noin 26 cm) ja kohota. Pistele leipä ja paista sitä 200-asteisen uunin alaosassa noin 40 minuuttia.Paista broilerisuikaleet pannulla. Anna jäähtyä ja hienonna veitsellä leikkaamalla leikkuulaudalla. Lisää joukkoon curry ja majoneesi, sekoita tasaiseksi. Laita jääkaappiin odottamaan täyttämistä. Puhdista ja hienonna kasvikset. Kuumenna öljy paistinpannulla ja kuullota kasviksia siinä noin 5 minuuttia. Anna kasvisten jäähtyä ja sekoita joukkoon tuorejuusto ja majoneesi. Leikkaa leivästä reunat ja pinta pois aaltoreunaisella veitsellä. Leikkaa leivästä neljä levyä ja kostuta ne kasvisliemellä. Levitä puolet broileritäytteestä alimpaan, kasvistäyte keskimmäiseen ja loput broileritäytteestä ylimpään väliin. Kääri kakku tiukasti kelmuun ja anna maustua viileässä painon alla yön yli. Sekoita kuorrutuksen aineet keskenään ja levitä kakun päälle. Koristele kirsikkatomaateilla, paprikalla ja persiljalla.

Kolme aikuista+minä ja mieheni=D

Olen ollut kolme kuukautta herkkulakossa ja nyt ajattelin taas herkutella. Nälkä kasvaa näköjään syödessä kun kaikkea tekee mieli. Jos noita kakkuja sattuu jäämään,laitan ne miehen mukana työpaikalle. Ne syö siellä vaikka pieniä kiviä=) Eivät ole onneksi kovin kranttuja..

Kolme aikuista+minä ja mieheni=D

Olen ollut kolme kuukautta herkkulakossa ja nyt ajattelin taas herkutella. Nälkä kasvaa näköjään syödessä kun kaikkea tekee mieli. Jos noita kakkuja sattuu jäämään,laitan ne miehen mukana työpaikalle. Ne syö siellä vaikka pieniä kiviä=) Eivät ole onneksi kovin kranttuja..

no sitten yksi kakku riittää ;)

Kun ei osaa päättää=)

Teenkö sellaisen kakun jota pystyn syömään vähän enemmän vai sellaisen kakun jota voin syödä pienen siivun mutta maistuu varmasti hyvältä???

Kyllä elämä voi olla joskus vaikeaa:D

Yhteistyössä