Voinko elää sadalla eurolla kolme kuukautta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä

Vieras
Nyt on tiukka syksy edessä. Käytössäni on ruokaan vain sata euroa seuraaviksi kuukausiksi, yhdelle hengelle. Laskuihin ja vuokraan on rahat. Mitä ostan kaupasta, että pääsen mahdollisimman halvalla mutta kuitenkin suht terveellistä?

Miten olet tuohon tilanteeseen joutunut? Veikkaan, että tulee olemaan tosi tiukkaa ja joudut tinkimään terveellisestä ruoasta. Yksi missä voit säästää, juot vain vettä. Pystytkö esim. myymään jotain huuto.netissä?

toi on kyllä hankalaa.. tarjouksia katsomalla säästää aika paljonkin, terveellisestä ruoasta kun en mitään tiedä niin sillei hankala vastata, itse tuskin eläisin tuolla rahalla mutta koittaisin ostaa esim kaurahiutaleita (aamu- ja iltapuurot ) makaroonia ja perunaa, jauhelihaa, hunajamarinoitua kanansuikaletta ja kasvisrasvaseosta, tarjouksesta sit hedelmiä/kasviksia (lidlissä oli nektariinit 89s kun prismassa sama tuote yli kaks euroo )

Tsemppiä! (käy porukoilla tai kamuilla syömässä jos mahdollista, tuo on kyl niin mahdottomalta kuulostavaa pärjätä 3kk tuolla rahalla )

Puuroa ja makaronia ajattelinkin että joutuu syömään, mutta onko niille halpoja lisukkeita? Joskus opiskeluaikana tuli syötyä aamuin illoin puuroa ja se kävi tylsäksi reilussa viikossa.

Meidän Citymarketissa oli tänäänkin pakastekala-ateria 99 senttiä kpl. Vissiin sellanen 300-400 grammaa ateria, jossa perunat, kalaa ja kastike. Findukselta. Ostin myös Euroshopperin lasagnen, joka vaan heitetään uuniin ja paistetaan itse. Vuokassa oli muistaakseni 800 grammaa ja maksoi alle vitosen. Meinaan, yksinään tuskin sitä päivässä söis.

Käy keräämäs sieniä ja marjoja nyt ku syksyllä löytyy ja tee niistä safkat. Ota extrapussi metsäänheitetyille panttitölkeille ja pulloille(niitä löytyy metsästä yllättävän paljon) ja palautetuilla pulloilla voit ostaa vähän höystettä.Kaali on syksyisin myös tosi halpaa, niin jos tykkäät kaalista ni voi tehä laatikkoo,soppaa tai piirakkaa eikä maksa ku muutamia senttejä.

sul on niiku 1.10?/päivä. :D No mut esim näitä ruokatarpeita
-salaattitonnikala 0.55?/prk
-jauheliha 1.70?
-makarooni 0.25?/pss
-peruna 0.70?/kg
-broilerisuikaleet 2e/rasia
-kurkku 1.80?/kg
-tomaatit 1.90?/kg
-ale ruuat
-makkara 0.70?
-hiiva 0.25?
-jauhot 0.80?

ruuaksi voisi tehä
-makaroonilaatikkoa
-makkara perunalaatikkoa
-kastiketta + makarooni
-keittoja
-leivoit itse leivät

ja seurakunnilta saa avustusta

Seurakunnasta ruokapussia hakemaan. Niissä taitaa olla makaronia, näkkäriä, jauhoja, kaurahiutaleita, hernaria ym. kuivaruokaa/säilykkeitä. Ostat sit lisukkeita sillä satkulla. Kierrä kaupasta toiseen tarjouksia, lihaa ja leipää pakastimeen.. =)

Pussi soijarouhetta riittänee liki kuukaudeksi yksinäiselle ihmiselle ja siitä saa vaihtelevaa ruokaa. Maksaa jotain kolmen euron tietämillä. Proteiinia halvasti.

Kiitos vinkeistä., laitan tämän ketjun kirjanmerkkeihin. En taida kehdata mennä leipäjonoihin ennen kuin on ihan ihan pakko, yritän pärjätä itse. Haen kyllä töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Pussi soijarouhetta riittänee liki kuukaudeksi yksinäiselle ihmiselle ja siitä saa vaihtelevaa ruokaa. Maksaa jotain kolmen euron tietämillä. Proteiinia halvasti.

Sitä mulla onkin kaapissa valmiiksi. Kyllä mä luulen että pärjään...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Sitä mulla onkin kaapissa valmiiksi. Kyllä mä luulen että pärjään...

soijamakaronilaatikon voi tehdä lihaliemeen niin säästyy rahaa munista ja maidosta.

Ja jotta saisit hiukan monipuolisuutta ruokavalioosi, voisit ottaa selvää paikallisten halukkuudesta päästä eroon ilmaiseksi omena- ja luumupuidensa sadosta...
Voisit tehdä omenasta hilloakin esimerkiksi puuron seuraksi.

Yhteistyössä