Voinko enää ikinä lenkkeillä??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua!

Vieras
Kuopuksen syntymästä on jo 2 vuotta. Olen ennen synnytyksiä ja synnytysten jälkeenkin treenannut lantionpohjalihaksia, en mitenkään urakalla, mutta silloin tällöin kun olen muistanut. Meillä on tosi aktiivinen seksielämä ja luulin, että orgasmeissa lantionpohjalihakset ikäänkuin jumppantuvat samalla.

No joo, nyt pitkästä aikaa kahteen vuoteen ajattelin aloittaa lenkkeilyn kun olen kyllästynyt crosstraineriin ja eilen oli eka kerta iltalenkillä. Juoksin vähän aikaa ja kun hidastin kävelyyn, lirahti housuun oikeen kunnolla pissaa, taas juoksin ja sama kävi taas kun hidastin. Pakko oli kävellä kotiin.

Ja kun mä olin niin innoissani tosta lenkkeilystä, ostin hyvät lenkkarit ja uudet vaatteetkin, mutta en mä enää uskalla ees yrittää.. =( Onkohan hyvä ees juosta jos on noin huonossa kunnossa paikat...

Kuten edellä sanottiin käy pissalla ennen lenkkiä, laita tenat housuun, niin voit juosta vaikka tulisikin housuun. Rupea jumppaamaan säännöllisesti joka päivä lantionpohjalihaksia. Luulen että se juokseminenkin lpohjalihasten jumpan ohella kasvattaa pidätyskykyä.

Näin mä tein kun jatkoin ratsastusta synnytyksen jälkeen. Aluksi tuli joka tunti tenoihin, jossakin vaiheessa vain kevyessä istunnassa ja hypätessä. Lopulta ei enää tullut...

Mulla sama, en lenkkeile mutta kun juoksen esim. bussiin edes jotain askelia, tuntuu että lirahtaa vähän. Hyppiminenkin tuntuu epämukavalta mahassa, tuntuu että alamaha hölskyy ylös alas. Lantiopohjaliasharjoituksia teen joka päivä, ei vaikutusta..

Minulla on jäänyt kanssa alapää ihan kummalliseksi kuopuksen syntymän jälkeen. Tuntuu, että vaikka miten on lantionpohjaa treenannut, niin se ei tiukkene millään entiselleen. Ihmeellisintä on, että nykyään kun käy pissalla, niin reisien sisäpinnoille roiskuu virtsaa :( ällöä. Siis voiko virtsaputken suu jotenkin "siirtyä" tms? Tätä vaivaa kun ei ennen kuopusta ollut.

Mä ajattelin ottaa nyt kesän aikana oikein kunnon treeniputken eli jos vaikka treenais viitenä päivänä viikossa noita lihaksia koko kesän ja jos ei syksyllä oo mitään tapahtunut tuon lenkkeilyongelman suhteen, käyn jossain lääkärillä. Ei mulla muuten oo pidätysvaikeuksia ja seksielämäkin on ihan kunnossa, mutta voihan synnytyksestä jäädä jotain vaurioita, joihin ei auta kuin leikkaus..

Ensin lantionpohja kuntoon, vasta sitten juoksemaan. Juoksu on synnyttämättömänkin naisen lantionpohjalle ihan myrkkyä, siksi suositellaankin että juoksijanaiset ottaisivat kakkoslajiksi uinnin tai joogan.

[QUOTE="Juoksija";28294369]Ensin lantionpohja kuntoon, vasta sitten juoksemaan. Juoksu on synnyttämättömänkin naisen lantionpohjalle ihan myrkkyä, siksi suositellaankin että juoksijanaiset ottaisivat kakkoslajiksi uinnin tai joogan.[/QUOTE]

Tällainen olo mullekin tuli eilen, että ei oo kovin hyväksi tuolle alapäälle. Joo pakko saada treenattua ensin nää lihakset kuntoon ja sitten vasta lenkille. Harmi sinänsä kun olin niin innoissani lenkkeilystä. Pakko siirtyä pyöräilyyn ainakin toistaiseksi.

Yhteistyössä