Voinko hakea toimeentulotukea nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Työtön

Vieras
Olen 2 lapseni yksinhuoltaja. Nuorempi aloitti päivähoidon kunnallisessa päiväkodissa ja minä menin työvoimatoimiston asiakkaaksi. Nyt siis kysyn voinko hakea toimeentulotukea työkkärin päivärahoja odotellessani? Kuulin että siinä on joku oma vastuu aika 7vuorokautta. :/ olisin 7päivää ennen kotihoidontuen loppumista mennyt jo työkkäriin jos olisin tuon tiennyt. nyt sieltä luultavasti tulee muutama hassu satanen ja vuokra pitäs maksaa kuun vaihteessa taas. voinko mennä täyttelemään toimeentulotukihakemusta vaikka odottelenkin kelan työttömyys etuutta? en ole niitä päiväraha lappuja ees vielä vienyt kelaan kun ne sanoin siellä työkkärissä että pitää odottaa 2 viikkoa enneku vie ne sinne elikäs vasta 15päivä. Olen siis ihan uusi tuttavuus täällä työmarkkinoilla nyt :)

Voit mennä, toimeentulotukea voidaan myöntää ja periä sitten ylimenevä osuus takaisn suoraan Kelan rahoista. Ja ihan vinkkinä, että työvoimatoimiston asiakkuus tarkoittaa sitä, että olet työtön TYÖNHAKIJA, tsemppiä siis työn etsintään :)

Yhteistyössä