Voinko jäädä kotihoidontuelle???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitti

Vieras
Vanhempainraha kauden jälkeen jäin hoitovapaalle. Olin niin kauan että tyttö tuli 1v tasa. sitten ilmoittauduin työttömäksi. en siis saa nyt kelalta kotihoidon tukea. Voinko nyt jäädä taas kotihoidontuelle ja kortistosta pois? saisin siis vain sitä kotihtukea en päivärahaa? tyttö on nyt 1.7v Olisin tuonne 3 vuoteen asti sillä tuella..

no mikset vois jäädä?
mä oon nyt opiskelija mutta ijon kesäloman ajaks olla kotihoidontuella kun en opintotukee saa. kelalla ne sano et pitää vaan lapsen päiväkoti juttu irtisanoo kesäloman ajaks..tyttö täyttää elokuussa 3vuotta niin voin sen kesäkuun ja heinäkuun olla kotihoidontuella kotiäitinä.

Voit jäädä, kun lapsi on alle 3 vuotias, eikä lapsi ole kunnallisessa päivähoidossa :) . Itsekin nyt kesäkuun alkuun asti kht:lla, siitä mies aloittaa isäkuukauden ja minä menen siksi aikaa töihin.

no näin minäkin ajattelin. tuttava sanoi, etten voi jäädä. muistelisin, että jos on töissä niin on oikeus ainakin 2 eri jaksoa pitää kotihoidontuella. jos siis välissä töissä. mutta minä jään :) kiitos teille.

joo noita voi saada samaa aikaan. tosin kotihtuesta menee sitten aika moiset prossat. ja se vähemmetään ansiosidn. kannattaa laskea mikä kannattaa. mulla kannatti olla aikoinaan pelkällä ansiosid.

Alkuperäinen kirjoittaja kotihtuki&pvraha:
joo noita voi saada samaa aikaan. tosin kotihtuesta menee sitten aika moiset prossat. ja se vähemmetään ansiosidn. kannattaa laskea mikä kannattaa. mulla kannatti olla aikoinaan pelkällä ansiosid.

minäkin ajattelin, että olisin ollut ansiosidonnaisella kesäkuuhun asti, mutta koska miehelle on vähennetty minun vanhempainrahasta 12 päivää, niin minun on oltava kht:lla. miten voin hakea ansiosidonnaista samalla, jos en halua olla työmarkkinoilla? siis kun minulla työpaikka jo valmiina ja työvuoro sovittuna.

Alkuperäinen kirjoittaja hemulii:
voit saada kotihoidon tukea ja ansiosidonnaista yhtäaikaa. Mutta jos haluat jäädä pelkälle kotihoidon tuelle, niin voit toki palata sille tuelle.

miten voi saada molempia? Onko silloin otettava työpaikka vastaan?

jos saat ansiosid ja kotihoidontukea, niin silloin olet velvoitettu ottamaan työtä vastaan. Jos ne tarjoaa työkkäristä jotain.

kannattaa laskea, onko järkevää saada molempia tai vain toista. jos ei valmis töihin niin sitten pelkkä kotihoidontuki.

Minä ainakin otan vastaan mielummin tuon ansiosidonnaisen kun on kuitenkin reilu 50 euroa päivä. Jos ne jotain mielenkiintoista työtä tarjoaa niin menen sitten töihin. Jos ei työpaikka kiinnosta niin sitten menetän nuo liiton rahat, mut sit isäntä on sen edestä töissä.

Yhteistyössä