Voinko jo laittaa jouluverhot ym. tilpehööriä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enna

Vieras
Haluisin jo laittaa kotiin joulun tuntua... katsooko naapurit kieroon jos ripustan ikkunaan jouluverhot ja laitan muutenkin kotia jouluisemmaksi..?
Millon muut aloittaa koristelun? 1.12 vai marraskuussa.. onko kellään "jo joulua kotona" ? =)

meillä alotetaan joulun odotus ja valmistelu itsenäisyyspäivänä,sillon ekat kyntteliköt ikkunaan ja siitä pikkuhiljaa enempi jouluverhoo ja sellasta.

Minä vaihdoin keittiöön punaiset verhot mutta niissä ei ole mitään joulukuvioita. Kynttilöitä poltetaan mutta muuten noi joulukoristukset saa odottaa 1. adventtiin asti, silloin alkaa meillä jouluinen aika.

Tuntuisi hölmölle viettää Halloweenit ja isänpäivät jouluisissa tunnelmissa.
Kyllä vasta joulukuussa meillä laitellaan joulujutut.
Lapsien kanssa tehdään ekat tortut sitten samalla ja maistellaan glögiä.

Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
Tuntuisi hölmölle viettää Halloweenit ja isänpäivät jouluisissa tunnelmissa.
Kyllä vasta joulukuussa meillä laitellaan joulujutut.
Lapsien kanssa tehdään ekat tortut sitten samalla ja maistellaan glögiä.

Minä kyllä aion juoda huomenna ekat glögit ja syödä ekat tortut. Terkkuja vaan sille hyvälle ystävälleni jonka luokse olen huomenna glöginmaistajaisiin menossa. Huom.! Glöginjuonnista ja torttujen syönnistä ei jää mitään jouluista jälkeä kuten jouluverhoista ja -valoista jää. Glögin juonti ei ole kiellettyä kesälläkään :D

No ei missään tapauksessa joulujuttuja ainakaan ennen isänpäivää. Jos jotain on pakko laittaa, niin jotkut pihavalot ehkä voisi juuri ja juuri mennä. Meillä aloitellaan koistelu ekan adventin tietämissä. Vaikka joulusta valtavasti pidänkin, niin ei sitäkään kuukausikaupalla jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja enna:
Haluisin jo laittaa kotiin joulun tuntua... katsooko naapurit kieroon jos ripustan ikkunaan jouluverhot ja laitan muutenkin kotia jouluisemmaksi..?
Millon muut aloittaa koristelun? 1.12 vai marraskuussa.. onko kellään "jo joulua kotona" ? =)

Aika aikasta mun mielestä. Itse meinaan laittaa vasta joulukuun eka pvä,
En o vielä saanut laitettua edes kanervia ruukkuihin, kun mulla kukkii täysillä pelargoniat ja lobeliat, ei raaski heittää roskiin.

No kyllä kai sä omaan kotiis saat laittaa jouluverhot vaikka juhannuksena, jos siltä tuntuu.

Meillä ekat valot laitellaan isänpäivänä ja kranssikin tulee oveen marraskuun puolella, mut muuten joulukoristeet vasta joulukuun alusta.

Meinasin laittaa jouluvalot ulos, muuta en vielä kuin sitten vasta ensimäisenä adventtina. On niin pimeät syysillat että pihavalot tuovat kivasti valoa :) Ja sitäpaitsi niitä valoja on ihan pyllystä yrittää väsätä pakkasella! Sormet jäätyy ja se valopiuha jäätyy ym ym.. Kauheaa puuhaa!

Eka adventti tai muuten joulukuun alku on oikeampi aika...ja ottakaa hyvät ihmiset ne jouluhössötykset pois miel. ennen maaliskuuta :) (se mua ärsyttää ehkä vielä enemmän).

Tottakai voit laittaa!!!Itse en ainakaan ajattele mitä muut ajattelee. Meillä laitetaan valoverkko verannan ikkunaan heti kun marraskuu vaihtuu, samoin kynttelikön laitan ikkunaan. Äitini ei voi ymärtää joulukynttelikköä tai jouluvaloja kun aikasintaan itsenäisyyspäivänä laitettavaksi, niinpä hänellä riittää taas kauhisteltavaa meillä;)