VOINKO KIELTÄYTYÄ TYÖPAIKASTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onkoryöhkeää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onkoryöhkeää

Vieras
Eli siis kesätyöpaikasta oltiin yritetty soittaa ja todennäköisesti tarjoavat työtä minulle. En kuitenkaan halua ottaa työtä vastaan sillä palkka oli olematon, alle 1000€ jäisi kuussa rahaa. Voinko vain sanoa, että valitettavasti joudun kieltäytymään paikasta. Tarviiko minun sen enempää selitellä? Olen tod.näk. saamassa toisesta paikasta töitä, jossa palkka olisi n. 2 kertaa parempi joten sekin on yksi syy miks en paikkaa halua. Ja en ole työkkärissa enkä elä sossun rahoilla enkä milllään muillakaan tuilla eli minkään näköisestä "en halua töihin koska tukia saa enemmän" ajatuksesta ei ole kyse :)

Jos kerran on vain kesätyöstä kyse, niin tietenkin voi kieltäytyä.

nuoret hakevat monesta paikasta kesätöitä, työnantajatkin tietävät tämän.
jos puhelu tulee, että sait paikan, niin kohteliaasti sanot, että sait toisesta hakemastasi paikasta myöntävän vastauksen ja ehdit jo ilmoittaa sinne, että otat paikan vastaan.

kiität kohteliaasti tarjotusta työpaikasta ja toivotat hyvää jatkoa.

Tottakai voit. Ja siitä toisesta työpaikasta: mikään ei ole varmaa, ennen kuin nimet on paperissa, ja työnantaja voi perua vielä senkin jälkeen, joten ota huomioon myös se vaihtoehto, ettet tuota toista työtä saa.

Kieltäydyt kohteliaasti. Ei siinä ole myöskään mitään pahaa olla rehellinen, eli sanoa että palkka on liian pieni. Se on jopa hyödyllistä tietoa työnantajalle ja antaa ainakin teoreettisesti työnantajalle mahdollisuuden vielä korottaa tarjoustaan.

Ei työnantajat tästä mitenkään loukkaannu. Et ole korvaamaton. Eli ihan suoraan ja rehellisesti näistä voi puhua puolin ja toisin.