Voinko laittaa 4-vuotiaani pesäpallojoukkueisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaksostenäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaksostenäiti

Vieras
Meillä on kaksoset, tyttö ja poika 4v. Tyttö harrastaa telinekoulussa jumppaa ja poika käy jalkapallokoulussa. Pesäpallon aloitus on ollut meillä jossain vaiheessa edessä, minä olen pelannut 9-vuotiaasta ja mies 5-vuotiaasta, nykyäänkin mies valmentaa sen toisen seuran junnuja ja minä hoitelen kaikenlaisia hommia sitten seuran edustajana. Lapset ovat roikkuneet mukana tuolla meidän mukana ja ovat olleet kovin innoissaan menossa. Nyt mies kysyi, että josko syksyllä muksut aloittaisi? Lapset olivat ihan intopiukeina, mutta minua jänskättää tytön pärjääminen. Tuossa tyttöseuran joukkueessa on yksi tuttu tyttö, hän on 7-vuotias. Minä en tunne ketään muita paitsi tuon 7-vuotiaan äidin, valmentaja on uppo-outo ja 4v tuntuu olevan kovin pieni menemään 7-8-vuotiaiden harkkoihin ilman "kytköksiä". Poika kyllä pärjäisi varmasti tutussa seurassa.
Mitä mieltä? Kannattaako tyttö laittaa sinne joukkueeseen ollenkaan?

Oma 5-vuotiaani (s.-08) meni viime talvena g-junnujen harkkoihin (joista vanhimmat siis s.-05). Ei ollu kesän peleissä suurta tasoeroa nuorimpien ja vanhimpien välillä, hyvin sopi porukkaan! Oikeastaan se meni niin, että kun poika on ollu niin innokas ja asiassa mukana, että siinä on moni vanhempi jääny toiseks! Ehkä se on tuossa alotteluvaiheessa (missä g-junnut yleensä on!) vielä siitä omasta innostuksesta kiinni, pesis kun on aika monimutkanen laji.

Kyllä Vimpelin Vedolla on ainakin oma sarja pienimmille kuin g-junnut. Eli kulkee nimellä pirpanapesis. Eikö miehesi voisi perustaa jo lastesi takia pienemmille omaa joukkuetta...

Kyllä Vimpelin Vedolla on ainakin oma sarja pienimmille kuin g-junnut. Eli kulkee nimellä pirpanapesis. Eikö miehesi voisi perustaa jo lastesi takia pienemmille omaa joukkuetta...

Juu, tiesin kyllä että Vimpelissä juurikin on tuo pirpanapesis ja Ulvilassa kirppupesis, mutta täällä ei ole tuollasia pieniä harrastajia oikeastaan niin paljoa. Meidän lapset, jokunen pikkusisarus ehkä. Ei olisi järkevää, ei niin pienellä porukalla voi tehdäkään mitään. Jos olisi enemmän pelaajia, niin olisi kiva idea :)

No niin, aloittivat sitten joukkueissa ja tänään heillä olikin eka harkkapeli - toisiaan vastaan tietty ;) Hienosti on sujunut, lapset ovat oppineet paljon. Erään vanhempi mies tuli juttelemaan, kun minä ja lapset oltiin tänään siellä pesiskentällä, lapsilla pelipuvut ja piikkarit päällä, pesisreput selässä kiikkuen. Hän sanoi, että kun ensin näki tuollaiset metrin mittaiset naperot siellä kentällä, ajatteli ettei tuosta voi mitään tulla. Mutta kun lapset pääsivät pelaamaan, hän kuulemma hämmästyi tosissaan, miten noin pienet ovat noin taitavia. Toivotteli lapsille hyvää jatkoa ja totesi, että parinkymmenen vuoden päästä heidät näkee varmaan sitten Superissa :)

Riippuu tietenkin siitä että ovatko juuri täyttäneet neljä vai ovatko jo lähempänä viittä vuotta. Oma lapsi täyttää ensi kuussa neljä, enkä laittaisi vielä pesäpallokouluun.

Yhteistyössä