Voinko luottaa ovistestin tulokseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suna88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Suna88

Jäsen
12.12.2011
31
1
8
Hei

Tässä olis vähän taustatietoa:

Menkat alkoi Ke 28.12.11 yöllä, todella pientä ruskeaa vuotoa alkoi sinä illalla. Mutta yöllä sitten alkoi kunnon vuoto. Menkat yleensä kestaa sen 5 päivää. Yleensä mulla on kierto 28-29 pvä mutta on se heittänyt yhdellä/kahdella päivälläkin joskus.

Ollaan yritetty mihen kanssa lasta jo yli puoli vuotta ja nyt vihdoin otin ovulaatio testit käyttöön. Tein testin tänään kahdesti aamulla ihan varmuuden vuoksi ja se näytti ''positiivista'', tulos viiva oli pikkasen haaleampi kun se kontralli viiva mutta selvä positiivinen. Ohjekirjassa sanottiin että jos testi viiva on haaleampi kun kontalliviiva niin tulos on negatiivinen???? Eli pitääkö testi viivan olla yhtä vahva kuin kontrolliviiva???

Ajattelin tässä että onko mahdollista että ovis olis tänään tai huomenna 11pvä jälkeen menkkojen alusta? On ollut vähän valkovuotoa mutta ei mitään muita oireita. Pitäisikö minun jatkaa testaaminen ihan varmuuden vuoksi?

Viimeksi muokattu:
Mulla on ihan sama juttu. Yritetty puolen vuotta nyt sain ovistestiin kaks kertaa kaks viivaa. Selkeästi näytti siis kahta, hiukan tais olla molemmilla kerroilla haaleempi. Tikutin siis viikon 2pvä yks viiva. 2 päivää kaks viivaa (sillon oli kp20ja21pvät kierto vaihtelee 30-36pvää) mut se toinen viiva jonka ehkä jopa pitäs olla vahvempi oli haaleempi mut ei mikään haamu viiva. Sit taas seuraavat 2päivää oli vaan yks viiva. Eli jatkoin tikutusta mut vahvempaa viivaa ei tullut. Ton viikon aikana peuhattiin joka toinen päivä. Ja jos tieto, että siittiö elää 1-3 vuorokautta ois pitänyt kyl osua h-hetkeen, mut tosiaan voiko siihen ovistestiin luottaa ja ohan siinäkin silti vaan 20% mahdollisuus, vaik kaikki oiskin kohdallaan. Odottelen siis vielä menkkoja viikon-pari, mutta toivon, että terve vauvan alkio ois jo saanut alkunsa mun mahassa.

Tikuta vielä kerran varuulteen.
Mulla ei ainakaan + ole ihan yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva. Ja joillainhan lh huippu on lyhyen aikaa, niin senkään takia ei välttämättä sitä niin vahvaa viivaa saa.
Ei ne testitkään kuitenkaan 100% varmoja ole. Kun nehän näyttää sen hormoonin nousun mikä mahdollistaa ovulaation, mutta se ei vielä sitä takaa että se ovulaatio silti tapahtuisi.
Ja kun ei tiedä sinun luteaalivaiheen kestoa, niin vaikea arvioida miten loppukierto menee. Tai milloin sinulla olisi muissa kierroissa ollut ovulaatio. Ootkos sitten muissa kierroissa millä tapaa tunnistanut sen ovulaation?

Itse käytin tikuttaessani systeemiä, jossa halpisliuskoilla tikuttelin sinne liki plussaan asti, ja sitten Clearbluen digitestillä varmistin sen plussan. Yleensä meni yksi-kaksi digitestiä per kierto. Aina se liuskan plussalta näyttänyt viiva ei sitten digissä ollutkaan plussa, seuraavana päivänä sitten jo oli. Ja tosiaan plussa ovistestissä ei takaa sitä, että oikeasti ovuloi.

Omalla kohdalla ovulaatiot ovat n. kp 15 tai kp 20-21. Noihin jälkimmäisiin en paljon perusta, olen lueskellut että niissä munasolu ei ole kovinkaan laadukas. Tätä on henkilökohtaisesti helppo peesata, koska ekassa kierrossa ovis+ sain testiin kp 20, eli ovis oli kp 21. Siitä raskauduin, ja np-ultrassa todettiin tuulimuna. Kehitys oli alkanut, mutta jäänyt ihan alkutekijöihinsä. Näin ei varmasti aina ole, mutta meille niin kävi syystä tai toisesta.

Nyt olen luopunut kokonaan tikuttamisesta, koska minulle siitä on enemmän stressiä kuin hyötyä. Alkuun se tuntui hyvältä ajatukselta, mutta pian elämässä ei ollut enää muuta kuin tikkuun pissaamista :) Meillä tuli juuri 9 kk kierrukan poistosta, nyt mennään ihan rennosti vaan, tulee jos on tullakseen. Esikoista yritettiin aikoinaan liki kaksi vuotta, että tuttua tämä on.

Tsemppiä teille!

Viimeksi muokattu:
Whisky Peat:otat asiat niin ihanan rennosti. Itse sitä kokoajan yritän, mutta mielitekee tepposet ja kroppakin voi kai reagoida ihan millai vaan kun oikein ajatuksissa toivoo, että joko tärppäis. Taidan kanssa lopettaa näiden jo ostettujen tikkujen jälkeen sen "yrittämisen" -tulee jos on tullakseen. Mies ei vaan tajua asioita, vaikka kuinka selitän miten tarkkaa ajotus on. Hän uskoo, että aina ja kokoajan on mahdollista tulla raskaaksi. Helpoksi en sitä uskonutkaan, mutta kuvittelin että kyllä tässä jo monen kuukauden yrittämisen jälkeen ois tärpännyt. Mutta niin urheita tarinoita täältä saa lukea, etten minäkään luovuttaa aio vielä. Kunpa sen oman mielen saisi hallintaan. Luen jatkuvasti raskaudesta, mietin millaista se on, suunnittelen ja lasken laskureista milloin vauva syntyisi jne... Olisikohan aika alkaa elämään ja unohtaa hetkeksi tikutus ja netissä surffailu. Tuntuu vaan niin hassulta miksi lähellä olevilla tutuilla pariskunnilla tärppää heti. Omasta ovis ajankohdasta tekee haastavaa se, että luomumenkat on kovin epäsäännölliset ollut aina (30-36)jopa 45päivää bongattu -luulen että siinä vaiheessa toivoin niin paljon vauvaa, että menkat stressin takia venähtivät. Vaikka mitä ovis oireita tutkiskelen kehostani, en kyllä osaa sanoa yhtään milloin se on. Vielä lapseton kaverini sanoi, että kikkailette kaksi viikkoa putkeen siinä oletetun kierron puolessa välissä niin eiköhän osu ja uppoo. Mut kun ei se vaan ole niin helppoa.

Hei. Tein taas 2 testiä heti aamulla (Asun Austraaliassa). Ensimmäinen testi oli todella vahva, testi viiva oli vahvempi kuin kontrolli viiva voisin sanoa ja toinen testi oli haaleampi mutta kontrolli viiva oli ihan pikkusen tummempi. Ovis pitäis tapahtua ihan näillä heetkeillä eli onko molemmat testit positiivisia? Mulla on valokuva mutten tiedä miten saan sen liitettyä tähän

Viimeksi muokattu:
Anastacija yleensä menkkojen keskivaiheessa millon ovulaation pitäisi tapahtua mulla on yleensä normaalia enemmän valkovuotoa ja mua pistelee munasarjan kohdalla, joskus tuntuu että olis menkkakivut!

Mitenkäs nyt on ne tuntemukset ja limat mennyt? Tosin jo nyt sait sen plussan, niin kohtahan se ovis on. Niissä testeissähän kerrotaan, monenko tunnin päästä se oletettavasti on plussan jälkeen.

Anastacija Mä tein tänään aamulla taas uuden OV testin ja testi viiva ei ollut yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Eilinen testi viiva oli paljon tummempi kuin tänään. Mutta nyt on ne ''ovis'' kivut taas, eli maha on vähän turvonnu ja mua nipistää taukoamatta vasemman sekä välillä oikean puolen ''munajohtimeen''??? Eilen illalla sitten harrastettiin yhdyntää eli kannataisiko tänäänkin?

Mitäs siinä paketissa sanotaan? Kuinka monen tunnin päästä ovis tapahtuu plussaamisesta? Yleensä niissä sanotaan jokin aika välillä 24h-48h.

Ja eihän siitä pupuilusta ainakaan haittaa ole :)

Munasoluhan on elinkykyinen noin 24h.

Muoks. Kannattaa vaikka googlata ovulaatio ja käydä lukemassa siitä.

Viimeksi muokattu:
hei tulin juuri kotiin ja päätin tehdä uuden testin. Tällä kertaa testi näytti todella haaleaa testi viivaa!! Tarkoittaako tämä sitä että ovis on jo tapahtunut? Ohjeissa sanottiin että posiitivisesta testissä ovis tapahtuu todennäköisemmin 24-48h aikana

Mitenkös se nyt tapahtuu kun asun täällä Austraaliassa, me ollaan 8h edellä Suomesta...Tänään ei voitu harrastaa seksiä mutta eilen harrastettiin ja sikiöt elää noin1-3 pvä eli kai mulla on pieni mahdollisuus tulla raskaaksi? Huomenna sitten taas petipuuhia ihan varmuuden vuoksi

Öö. Eli siitä, kun oot saanut ovisplussan (ihan sitä Australian aikaa), niin siitä menee noin 24-48 tuntia, keskimäärin 36 h, kun munasolu irtoaa. Tosin, ovisplussan saaminen ei ole todiste siitä, että ovulaatio myös tapahtuisi...

Joka toinen päivä, kun harrastaa seksiä oletetun ovulaation tietämillä, niin pitäisi riittää...

Yhteistyössä