Voinko luottaa tähän plussaan? *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kp:t sekasi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen kuullut vain, että ovulaatiotesti voi näyttää raskauden. En toisin päin.

No oli miten oli, omasta mielestäni se oli plussa enää en siihen usko.

Odottelen pari viikko ja sitten jos ei menkat alkanu niin katson uudestaan. Turhauttavaa.

Raskaustesti ei näytä ovista. Se reagoi HCG hormoniin jota erittää vain ja ainoastaan istukka. Naisen elimistössä ei ole HCG:tä muulloin kuin vain ja ainoastaan silloin kun on raskaana. Ovistikku reagoi sit taas FSH hormooniin joka erittyy naisten aivoista ovis aikaan enemmän ja muulloin taas vähemmän.

Mutta mikä se varma testi on?

Mies käski tuon toisen pregtikun tekemään ja alle pari tuntia niin näyttäähän se jotain. Joko on ihan alussa tai sitten mulla vaan viallisia testejä.

Odotan seuraavaan nyt ainakin sen viikon. Ärsyttää miksi noita testejä sitten myydään kun clearblue ei oo luotettava, apteekin omaan tullut haamuja, predictor on surkea jne.. mihin sitä sitten uskoisi. :D
Melkein marssittava verikokeeseen sitten viikon päästä.

Ootko mitä kaikkia testejä tehnyt nyt? Ite sain ekan haamun rv 3+2 clearbluen normitikulla, rv 3+4 tein digitaalisen johon tuli raskaana ja rv 3+6 tein apteekin oman johon sain selkeän viivan jota ei voi virhetulkita. ja rv 4+2 sain apteekin omaan tummat vahvat viivat. Samaan aikaan tein koko ajan noita cittarin testejä: rv 3+2 ei näkynyt vielä mitään, rv 3+4 ei näkynyt kun juuri ja juuri silmin siristeltävissä oleva haamu hyvässä valossa, rv 3+6 samanlainen haamu kun sulla, rv 4+2 vieläkin samanlainen haamu kun sulla.

Höpöhöpö raskaustestit mitään ovulaatioita näytä. Plussa tuo on, ihan alussa. Värikin näkyy. Ja testasin samalla testillä kuopuksesta paljon haaleamman alussa :). Seuraa niin näet vahvistuuko, niin voit olla varma :)

Juu, mäkin samaa mieltä ettei raskaustestin ovulaatioita pitäisi näyttää.

Jos sitten haen sen apteekin oman huomiselle aamulle uudestaan (tein siis sen aamupäivästä ja siihenkin tuli viiva, mutta ei yhtä tumma kuin kontrolli. Ei ole turhan kallis, niin ei sitten ketutakkaan jos näyttääkin ikävämpiä tuloksia.

[QUOTE="aloittaja";25736136]Juu, mäkin samaa mieltä ettei raskaustestin ovulaatioita pitäisi näyttää.

Jos sitten haen sen apteekin oman huomiselle aamulle uudestaan (tein siis sen aamupäivästä ja siihenkin tuli viiva, mutta ei yhtä tumma kuin kontrolli. Ei ole turhan kallis, niin ei sitten ketutakkaan jos näyttääkin ikävämpiä tuloksia.[/QUOTE]

Sen viivan ei tarvii olla yhtä tumma kun sen kontrolliviivan. :) Ihan hailakkakin riittää jo kertomaan et on raskaana. Noi testit toimii niin ettei mitään viivoja tuu sen kontrolli ajan aikana jos ei sitä hormoonia oo. :) Eri asia sit jos on kontrolli aika jo menny ja testi ehtiny kuivua. Mut et jos oot noin monta viivaa jo saanu niin eiköhän oo aika selvää. ;) Mut testaa tosiaan aamulla vielä siitä tujusta pissasta apteekin omalla niin jos tulis vahvempi viiva. :) Tsemppiä!

Kuvat otettu n. minuutti testin teosta. Eli ihan ajan sisällä.

Tosiaan kun oli se puoli vuotta silloin, kun tuli testattua vähän liikaakin niin siksi nyt jotenkin ahdistaa koko testaus jos on taas turhaa.

Ei tossa tikussa edes näy viivanpaikkaa. Olen noita tehnyt ja yhtään mitään en siinä ole nähnyt, kun olen negannut. Positiivisen tein pari viikkoa sitten juuri tuollaisena haamuna kuin ap:lläkin on.

ONNEA!!!

En mäkään ole näihin saanut viivanpaikkoja, mutta toisaalta kerta se on ensimmäinenkin. Itse en kyllä ihan viivanpaikaksi mieltäisi, koska väriä siinä omasta mielestäni on.

[QUOTE="aloittaja";25736322]Oon itse saanu silloin aikaisemmin monia turhia haamuja ja sitten googlettelin todetakseni sen olevan kovinkin yleistä. CB digi kai eri juttu.[/QUOTE]

CB on sen verran herkkä et näyttää kemiallisetkin raskaudet... :/ Sen puoleen se on paha. On siis raskaana mut menee silleen kesken et menkat alkaa normi aikaan. Munasolu vaan hipasee kohdun seinää sen verran et CB sen ehtii näyttämään.

[QUOTE="Moonbell";25736347]CB on sen verran herkkä et näyttää kemiallisetkin raskaudet... :/ Sen puoleen se on paha. On siis raskaana mut menee silleen kesken et menkat alkaa normi aikaan. Munasolu vaan hipasee kohdun seinää sen verran et CB sen ehtii näyttämään.[/QUOTE]

Kaikki muut herkätkin testit näyttivät siis negaa, eli en usko siihen että olisi joka kerta hipaissut kun tosiaan kiertokin oli mitä sattuu jo silloinkin.

[QUOTE="Moonbell";25736364]Digi on eri juttu siit ettei anna mitään tulkinnan varaa. ja se siinä just on parasta. :)[/QUOTE]

Juu, se on simppeli ja siihen oon vaan saanut sen ei raskaana vai mitä siinä nyt lukeekaan tähän saakka. Toivotaan, jos sen viikon päästä teen että saisin jotain muita uutisia ikkunaan.

Kuopuksen aikaan sitä testiä ei vielä ollut. =)