Voinko mä antaa 11kk ikäiselle kinkkukiusausta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Joka on siis tehty valmiista pakaste perunasuikalista, ja valmiskinkusta. Enkä nyt tarvi mitään päpätyksiä siitä, kuinka tehdään ruoka näinkin epäterveellisesti, vaan kysyn, että voinko antaa 11k ikäiselle tuota ruokaa? Suolaa siinä kinkussa on 0,7g /100g (1,8%).

No 1-vuotiashan voi jo syödä samaan ruokaa kuin muu perhe. Mä antaisin varmaan jo. Voithan jättää kiusauksen suolaamatta, ja otat lapselle oman annoksen ensin, suolaat kunnolla sitten. Kinkussa toki on suolaa mutta vähitellenhän sitä voi jo tuon ikäiselle antaa.

voit antaa. minä ainakin annan tuolle meidän 11kk ikäiselle ihan tavallista kotiruokaa. Muusista jätän suolan pois hänen annoksestaan mutta tuollaisessa ruoassa missä sitä ei voi jättää pois niin annan sitten suolaisempana.

Anna mennä vaan, maalaisjärjellä mietit ja syötät mitä katsot parhaaksi. Meillä poika söi 9kk vanhana grillibroileria hyvällä ruokahalulla on yhä hengissä kohta 4v...

No ei se kinkku eikä se peruna, eikä edes se suola vaan se että jos olet antanut maitotaloustuotteita (olettaen että oot tehnyt sen johonkin ruokacremeen tms.) ja se on sopinut, niin kuka estää.

Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
No voit mun mielesta antaa, kunhan et usein anna. Syyna juurikin tuo suola, periaatteessahan alle vuoden ikaiselle ei tulisi antaa yhtaan suolaa.

No tämähän ei toimi käytännössä kuten kaikki tietää. Moni syö leipää tietämättä että se voi olla hyvinkin runsassuolaista tai antaa muroja mitkä on voimakkaasti suolattuja.

Joo, olenki antanu ihan normaalia kotiruokaa, mutta koskaan ei ole vielä saanut suola hippustakaan :D Ja nyt toi kinkku tuossa mietitytti, mut eipä se lapsi siitä rikki mene :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No ei se kinkku eikä se peruna, eikä edes se suola vaan se että jos olet antanut maitotaloustuotteita (olettaen että oot tehnyt sen johonkin ruokacremeen tms.) ja se on sopinut, niin kuka estää.

Ollaan annettu maitoa, luomumaitoa jo kohta 2 kk. Voinko laittaa sinne joukkoon flora ruokakermaa, 4 %, siinä lukee että on vähälaktoosinen maitopohjainen kasvisrasvasekote??

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Ollaan annettu maitoa, luomumaitoa jo kohta 2 kk. Voinko laittaa sinne joukkoon flora ruokakermaa, 4 %, siinä lukee että on vähälaktoosinen maitopohjainen kasvisrasvasekote??

Niin kukas sen tietää, kokeilemalla se selviää mutta jos ei tavalliseen maitoonkaan ole kokeillut niin tuskin reagoin vähälaktoosiseenkaan.

No voit mun mielesta antaa, kunhan et usein anna. Syyna juurikin tuo suola, periaatteessahan alle vuoden ikaiselle ei tulisi antaa yhtaan suolaa.

No tämähän ei toimi käytännössä kuten kaikki tietää. Moni syö leipää tietämättä että se voi olla hyvinkin runsassuolaista tai antaa muroja mitkä on voimakkaasti suolattuja.

meillä ainakin toimi. ei annettu ruisleipää (kaikkihan tietää, että siinä on suunnilleen samanverran suolaa kuin suolapähkinöissä, jopa enemmän), eikä muroja tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

meillä ainakin toimi. ei annettu ruisleipää (kaikkihan tietää, että siinä on suunnilleen samanverran suolaa kuin suolapähkinöissä, jopa enemmän), eikä muroja tms.

Suolaa on kyllä ihan kaikissa leivissä melko satavarmasti että ihan täysin suolanhiputtomana ei kyllä nykymaailmassa lasta saa pidettyä ellet leivo kaikkia itse, pullat, sämpylät, leivät, perunat (keitinveden muodossa) suolattomana.

Vähän ot mutta lisäättekö te muka kinkkukiusaukseen viel äerikseen suolaa? Siis kun tässä ketjussa käsketään jättää suola pois. En minä ainakaan lisää suolaa kinkkukiusaukseen kun kinkku on jo sitä täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vähän ot mutta lisäättekö te muka kinkkukiusaukseen viel äerikseen suolaa? Siis kun tässä ketjussa käsketään jättää suola pois. En minä ainakaan lisää suolaa kinkkukiusaukseen kun kinkku on jo sitä täynnä.

Minä itse pidän suolaisesta ruoasta, joten kyllä minä himppasen suolaa ja aromisuolaa rimpsautan.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Suolaa on kyllä ihan kaikissa leivissä melko satavarmasti että ihan täysin suolanhiputtomana ei kyllä nykymaailmassa lasta saa pidettyä ellet leivo kaikkia itse, pullat, sämpylät, leivät, perunat (keitinveden muodossa) suolattomana.

meillä ei siis lapsi alle 1v syönyt mitään leipää, pullaa tms. perunat keitetty suolattomassa vedessä jne.