Voinko mä tehdä rikosilmoituksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MaanEmo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MaanEmo

Vieras
Tai mitä teen? Huusin huutonetistä tytölle collegepuvun 9e ja postarit 3e. Sain vakioviestin myyjältä ja maksoin heti hänen tililleen tuon 12e. Muutaman päivän päästä myyjältä tuli positiivinen palaute ja viesti, että postittaa maanantaina. Nyt tuosta maanantaista on 3 vkoa!! Olen ollut häneen yhteydessä ja hän väittää postin hukanneen paketin. No, ei siinä mitään, pyysin lähetystunnusta tai jtn todistetta lähetyksestä jotta voimme alkaa hätyytellä postia paketin hukkaamisesta. Hänellä ei ole mitään millä todistaa että on koskaan pakettia lähettänytkään. Valehteleeko joku 12euron tähden??

Summa ei ole iso mutta periaate on. Huomasin vasta jälkikäteen että ko myyjä on saanut paljon myös negoja palautteena, tyhmä kun en ensin tajunnut katsoa. Positiivisia hän oli kyllä saanut paljon enemmän silti...

Mitä voin tehdä? Vai voinko mitään?

3e postareita? Silloinhan se ei ole paketti johon tulisi lähetystunnus. Eli et voi tivata olematonta lähetystunnusta. Ole sinä siinä asiassa asiallinen ja koeta saada asia sovittua. Jos tosissaan luulet ettei poliisilla ole muuta tekemistä kuin selvitellä 12e arvoisen tavaran katoamista, niin olet väärässä. Mutta voit uhata rikosilmoituksen tekemisellä. Ota nyt ensin yhteys ainakin sinne huutonetin ylläpitoon, he voivat sulkea tunnuksen jatkuvien väärinkäytösten johdosta ja ehkä jopa auttaa sinua.

Mun mielestä se ei ole myyjän ongelma jos posti kadottaa kirjeen, kirjeissä kun ei ole lähetystunnuksia. Ostajan pitää ottaa se huomioon kun tekee kauppoja yksityishenkilöiden kanssa, kirje voi kadota!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Realisti:
3e postareita? Silloinhan se ei ole paketti johon tulisi lähetystunnus. Eli et voi tivata olematonta lähetystunnusta. Ole sinä siinä asiassa asiallinen ja koeta saada asia sovittua. Jos tosissaan luulet ettei poliisilla ole muuta tekemistä kuin selvitellä 12e arvoisen tavaran katoamista, niin olet väärässä. Mutta voit uhata rikosilmoituksen tekemisellä. Ota nyt ensin yhteys ainakin sinne huutonetin ylläpitoon, he voivat sulkea tunnuksen jatkuvien väärinkäytösten johdosta ja ehkä jopa auttaa sinua.

Juuri näin.

Hyviä pointteja, enkä mä oikeesti mitään rikosilmoitusta harkitsis jos tää tyyppi vaikuttais asialliselta ja uskoisin puheensa mutta kun hän aivan ilmiselvästi valehtelee. Tuon lähetystunnuksen puutteen hän olisi minulle voinut sanoa, mutta alkoi vaan änkyttää jotain kiireestä jne jne...

Ja siis mua risoo ihan periaatteesta tää juttu.

Ehdotin asiallisesti että pannaan vahinko puoliks ja hän palauttaa 6euroa tililleni koska ei ole kummankaan vika?? ja harmi on kuitenkin täällä päässä suuri.

Otan yhteyttä ylläpitoon, kiitti vinkistä!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Hyviä pointteja, enkä mä oikeesti mitään rikosilmoitusta harkitsis jos tää tyyppi vaikuttais asialliselta ja uskoisin puheensa mutta kun hän aivan ilmiselvästi valehtelee. Tuon lähetystunnuksen puutteen hän olisi minulle voinut sanoa, mutta alkoi vaan änkyttää jotain kiireestä jne jne...

Ehdotin asiallisesti että pannaan vahinko puoliks ja hän palauttaa 6euroa tililleni koska ei ole kummankaan vika?? ja harmi on kuitenkin täällä päässä suuri.

Monet muuten ilmoittaa jo esittelyssään etteivät oita vastuuta postin mokista.

Netissä voit tehdä rikosilmoituksen jos haluat, tulee kirjattua ylös ja kyllä se poliisi ottaa yhteyttä molempiin. Minä tein rikosilmoituksen 15e takia ja sain rahani takasin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Juu ja ainakin mulle tää on aika "punainen vaate". Harvassa on kuitenkin "postin mokat"...

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
:D Eihän lähetystunnusta saa jos lähettää kirjeenä ja postarit on 3e.
Antaisin olla, summa kuitenkin vaan 12 euroa.

Jos tuon summan kääntäis markoiksi niin ei olis "vaan" 70mk.. Eurot hieman hämää.

Ensimmäiseksi valittamaan postiin kadonneesta lähetyksestä, niin sinä kuin lähettäjäkin. Samaten varmista, että osoittesi on oikea. Onko ne negatiiviset palautteet olleet kadonneista lähetyksistä? Laita omaan palautteeseesi, ettei lähetystä ole tullut ja myyjä väittää sen kadonneen postissa. Jos niitä rupeaa tulemaan enemmän, on syy joko myyjässä tai epärehellisessä postin työntekijässä.

Pakettia tuskin on koskaan lähettänyt, vaan kirjeen postimaksusta päätellen, josta ei saa mitään lähetystunnusta.

No mun mielestä on aika tyhmää vähätellä asiaa. Jollekulle 12 eur voi olla iso raha.
Yllättävän paljon "posti hukkaa" lähetyksiä kun on kyse huutislähetyksistä.

Kiitti taas vastauksista!

En mä voi antaa vaan olla, niin paljon risoo. Jos itse olisin myyjä ja oikeasti olisi kirje hävinnyt niin olisin tosi pahoillani ja haluaisin laittaa vahingon puoliksi ja hätyyttelisin postia mutta kun mun on tosi vaikea uskoa asian olevan näin.

Ja onhan se nyt itsestäänselvää ettei yksityinen henkilö ole vastuussa postin mokista mutta sitten taas toisaalta niitä sattuu aika harvoin.

No entäs palaute sitten, jos tähän asiaan ei saada selvyyttä ja mulla on edelleen näin vahva tunne että hän ei ole sitä edes lähettäny. Nega vai neutraali vai enkö anna ollenkaan?

Voisin hyvin antaa positiivisen palautteen jos asia olisi hoidettu aikuismaisesti ja uskoisin häntä mutta kun näin ei ole...

Ensimmäiseksi valittamaan postiin kadonneesta lähetyksestä, niin sinä kuin lähettäjäkin. Samaten varmista, että osoittesi on oikea. Onko ne negatiiviset palautteet olleet kadonneista lähetyksistä? Laita omaan palautteeseesi, ettei lähetystä ole tullut ja myyjä väittää sen kadonneen postissa. Jos niitä rupeaa tulemaan enemmän, on syy joko myyjässä tai epärehellisessä postin työntekijässä.

Pakettia tuskin on koskaan lähettänyt, vaan kirjeen postimaksusta päätellen, josta ei saa mitään lähetystunnusta.

Ikävä kyllä siellä oli 2 vai 3 palautettaa hukkuneesta lähetyksestä... Mutta positiivisia oli paljon enemmän, suurin osa negoista oli annettu koska tuote oli ollut pesemätön tms. Voi ääliö mua kun en tajunnu palautteita kattoa ensin... Mutta kun kyseessä puku, jota himoitsin pitkään enkä ehtinyt kaupasta saada ja musta kohtuuhintaan oli nyt tarjolla niin huusin vaan enkä ajatellu sen pidemmälle :(

Millä perusteella ne sulkee tunnuksia sitte? Ku tätä ei oo suljettu vaikka negojakin on paljon...

Mutta kun mulle kerran kävi niin että lähetin kaksi kirjettä ja toinen meni perille ja toinen ei niin siitä lähtien mun tiedoissa on lukenut kyseinen rimpsu.
Juu ja ainakin mulle tää on aika "punainen vaate". Harvassa on kuitenkin "postin mokat"...

Yhteistyössä