Voinko mennä tyhjentämään vuokralaisen asunnon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuokranantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huoh";27711535]Hätänumeroon soitetaan myös, jos esimerkiksi naapurissa soitetaan musiikkia lujalla, joten kyllä, soittaisin tästäkin.[/QUOTE]

Ei ihme,että hätänumeroon ei saa välillä yhteyttä kun kaiken maailman idiootit on sinne soitttelemaassa ku vuokra on jäänyt vuokralaiselta maksamatta tai naapuri soittaa musaa hieman liian kovaa mun korville tai tyyliin tuolin jalka kateksi kun istuin siihen :D

just joo, keksi sinäkin parmpi

Viralliseen tahoon ottaisin minäkin yhteyttä kun mahdollista. ja hoitaisin kaikki juuri niin kuin kuuluukin. Asuntoon et saa mennä ilman lupaa... Asia mitä jäin miettimään että oikeestiko asunnon omistajalla ei ole asuntoon avainta? Että antaa kaikki vuokralaiselle? Aika outoa mun mielestä, kyllä mä pitäisin itselläni avaimen sinne. Siis ei sillä että menisin mutta että mulla olisi omaan asuntoon avain, jos vuokralaiseksi sattuu ihan kuka vaan.

Tosiaan milläpä sitä pystyisi varmistamaan että vuokralainen ne vuokrat maksaa? Ei mitenkään.Ei siinä tarvitse vuokranantajan tyhmä olla.

Minunkin vuokralaisella puhtaat luottottiedot,mutta alusta asti on jättänyt vuokria maksamatta. Ja kämppä täysin paskassa ja kusessa kun se tyhjennettiin,tuli iso remontti.

Olen jutellut muutaman ihmisen kanssa joilla on tästä kokemusta,kuulemma voi mennä vuosiakin että saa vuokralaisen häädettyä.Valitettavaa mutta totta.Yhdesä tapauskessa vuokralainen oli vain kadonnut.Hätäily ei nyt auta,vaikka harmittaa varmasti.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
ja se ei todellakaan ole tyhmyyttä jos noin käy, koska niin voi tosiaan käydä kelle tahansa vuokranantajalle. Minä kun vuokrasin asuntoni sille tyypille, niin hän kävi töissä ja kaikki ok. Mutta muutaman kuukauden päästä sai kenkää ja alkoikin vanha juopporetku ukko taas kiinnostamaan ja alko maistumaan. Mistä minä olisin voinut tietää ihmisen juoppoukoista ja epävarmasta työpaikasta...häh? Selvännäkijäkö tässä pitää olla?

[QUOTE="Hmmm";27711568]Viralliseen tahoon ottaisin minäkin yhteyttä kun mahdollista. ja hoitaisin kaikki juuri niin kuin kuuluukin. Asuntoon et saa mennä ilman lupaa... Asia mitä jäin miettimään että oikeestiko asunnon omistajalla ei ole asuntoon avainta? Että antaa kaikki vuokralaiselle? Aika outoa mun mielestä, kyllä mä pitäisin itselläni avaimen sinne. Siis ei sillä että menisin mutta että mulla olisi omaan asuntoon avain, jos vuokralaiseksi sattuu ihan kuka vaan.[/QUOTE]

Kyllä meillä on avain sinne, vuokralainen on hävittänyt kaikki omat avaimensa.

meitä yksityisiä vuokranantajia tarvitaan yhä enemmän kun kunnat laittavat vuokra-asuntonsa myyntiin, joten pitäisi sinunkin olla vaan ihan tyytyväinen kun saat sen vuokrakämppäsi jostakin.

Minä en alennu vuokra-asumiseen,joten en tarvitse kenenkään tajoamaa vuokra-asuntoa.
Eihän vuokra-asumisessa ole edes mitään järkeä. Olen kuullut asuntojen vuokrahinnoista ja niillä vuokrilla mitä asunnoista nyhdetään maksaa ison osan oamaa asuntoa.
Mut jos on ryssinyt elämänsä ja ei saa lainaa niin voi vain syyttä siitä itseään ja tymää päätään.

Minä en alennu vuokra-asumiseen,joten en tarvitse kenenkään tajoamaa vuokra-asuntoa.
Eihän vuokra-asumisessa ole edes mitään järkeä. Olen kuullut asuntojen vuokrahinnoista ja niillä vuokrilla mitä asunnoista nyhdetään maksaa ison osan oamaa asuntoa.
Mut jos on ryssinyt elämänsä ja ei saa lainaa niin voi vain syyttä siitä itseään ja tymää päätään.

läheppä vaikka ulos!

[QUOTE="Vieras";27711400]Ota yhteytta johonkin viralliseen tahoon, vaikka poliisiin ja kysy miten toimit.[/QUOTE]

Juuri näin. Yhteyttä poliisiin tai mielummin johonkin lakimieheen ja varmista että homma menee laillisesti. Muuten olet äkkiä itse korvausvelvollinen tuolle vuokralaiselle.

Jopa on kiire sulla,ettet jaksa odottaa sinne aukeamiasikaan.
Ei ole kusetettu vai? Vuokrat on sulle maksamatta ja vuokralainen hävinnyt :D Salli mun nauraa. Olet oikeasti tyhmempi kuin aloituksesta sai käsityksenkään.

Joo hätänumeroon tietty soittelet, onhan sulla hätä, rahat saamaatta :) O´ou, vittu mikä dille. Nyt kyllä paljastui tämä aloitus provoksi

SINÄ se olet tässä dille, ja kaiken lisäksi ilkeä sellainen. :mad:

Ap:ta en osaa neuvoa muuten kuin että poliiseihin yhteyttä, toivottavasti asia selviää pian!:hug:

Ulosottomies suorittaa aina häädön. Sinulla pitää olla päätös johon mennessä asunto on tyhjennettävä aikaa on oltava vähintään 1 kk asukkaalla häädön ilmoittamisesta alkaen. Tämän jälkeen ulosottomies tulee paikalle arvioi tavaroiden arvon ja hän päättää kuinka asiassa toimitaan.

Et voi kenenkään tavaroita heittää pihalle muutaman päivän varo-ajalla. Asukas kyllä tekee niistä ilmoituksen poliisille ja jos ei tee niin sosiaalityöntekijä puuttuu toimiisi jolloin olet korvaus velvollinen mikäli asiaa ei ole lain mukaan oikein hoidettu.

Suuosittelen nyt ensimmäiseksi ottamaan yhteyttä isännöitsijään joka kertoo kuinka asiassa edetään.

[QUOTE="a.p";27711491]Joo tämä nainen on täysi juoppo eikä todellakaan tule ikinä hoitamaan mitään asioitaan... Ajattelin ottaa riskin ja heittää naisen ulos, ei tollainen juoppo kuitenkaan jaksa/osaa siitä mitään aloittaa. Mutta mihin ihmeeseen ne tavarat voisi laittaa?[/QUOTE]

Ovat muuten todella tietoisia nämä henkilöt oikeuksistaan!

Mitä jos pitäisi sen omaisuuden ihan itellään eikä menisi vuokraileemaan ssitä kelleen jos ei ota asioista selvää miten voi käydä. Minusta se on todellakin tyhmyyttää,että ei ota selvää jos näin käy. Ota siis selvää jostain muualta kun täältä palstalta missä voi saada ihan väärää tietoa.

Mut tämä aloitushan on ihan selvä provo,kai sinkin sen tajusit tuosta älytyhmästä kysymyksetä. Soitanko hätänumeroon :D
Tulisiko sinulle edes pieneen mieleen soittaa hätänumeroon?

No kerropa sit viisaampana mihin itse soittaisit. Meillä ei ole tällä paikkakunnalla omaa poliisiasemaa, joten en tiedä mihin mun pitäis soitaa jos ois sama tilanne. Ja toi aloittajan tilanneei ole edes kovin harvinainen. Meillä miehellä oli aiemmin sijoitusasunto, mut luovuttiin siitä juuri noiden hankalien vuokralaisten takia. Oikeasti vuokralaista voi olla vaikea saada pois, vaikka jättäis vuokrat maksamatta.

[QUOTE="a.p";27711456]

Nyt yksi tyhmä kysymys... :D Parasta tosiaan on varmasti ottaa poliisiin yhteyttä, mitä nyt olen tutkinut niin paikalle tulisi mennä poliisin kanssa, mutta mihin numeroon soitan? Hätäkeskukseen vai? Kun poliisilla ei enää ole omaa numeroa ja tällä pienellä paikkakunnalla ei ole ollenkaan omaa poliisia.[/QUOTE]

Poliisille ei ole omaa hätänumeroa, mutta kyllä poliisilaitoksille edelleen numerot on. Menet poliisi.fi sivuille, valitse yhteystiedot-sivulta kuntasi alavalikosta ja vasemmassa alanurkassa näet paikkakunta poliisiyksikön puhelinnumeron. Se on 017-alkuinen ja menee poliisiaseman vaihteeseen, josta yhdistävät kyseisiä asioita hoitavalle henkilölle. Ja jos kyseessä pieni paikkakunta, niin siitä huolimatta kuntasi löytyy alavaliksta, puhelu vain ohjautuu lähimmälle asemalle.

Ja vielä se linkki, mikäli tuottaa hankaluuksia. Monella täällä kun näytti olevan se käsitys ettei poliisiin enää saa muuten yhteyttä kuin soittamalla yleiseen hätänumeroon, mutta sehän on tosiaan vain selkeyden vuoksi poistettu se poliisin OMA hätänumero!

https://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/www/yhteystiedot

Jopa on kiire sulla,ettet jaksa odottaa sinne aukeamiasikaan.
Ei ole kusetettu vai? Vuokrat on sulle maksamatta ja vuokralainen hävinnyt :D Salli mun nauraa. Olet oikeasti tyhmempi kuin aloituksesta sai käsityksenkään.

Joo hätänumeroon tietty soittelet, onhan sulla hätä, rahat saamaatta :) O´ou, vittu mikä dille. Nyt kyllä paljastui tämä aloitus provoksi

Nielasitko aamulla paskapökäleen vai koko kasan?

EI hätänumeroon tuollaisesta asiasta saa soittaa. Siellä on tärkeämpääkin jonossa, ihmisten hengn pelastaminen.
Luulen kyllä ettei poliisikaan tuota asiaa hoida. Kysy vaikka oikeusapunetistä se on aina varma ja tietää!

Määräaikainen vuokrasopimus jos on olemassa niin hieman helpompi toimia. Erittäin hankalassa tapauksessa oikeudesta pikahäätö perusteluineen voi olla oikeastaan ainoa keino toimia järkevästi ja lain mukaan. Kirjeitse ilmoittamalla esim. viikkoa ennen on oikeus mennä asuntoon avaimilla olipa hän sitten paikalla tai ei? Todistajat 2. ja kamera mukaan ilman muuta tosinaan hyvä olla myös.

Mun käsittääkseni häädön tekee ulosottomies ja poliisi tulee tilanteeseen mukaan virka-apuna, jota ulosotto pyytää. Ei siis yksittäisen vuokranantajan pyynnöstä. Prosessi on pitkä, mutta kyllä niitä häätöjä toteutetaan. Se, mihin tavarat laitetaan, ei ole häädön jälkeen vuokran antajan ongelma. Yleensä sossu auttaa välivaraston vuokraamisessa asukasta, mutta jos asukas ei halua kuullakaan häädöstään tms. niin sit tavarat nostellaan vaikka kadulle. Uutta vuokrasopimusta asukkaan on vaikea saada mistään, kun luottotietoihin jää merkintä maksamattomista vuokrista ja häädöstä.

Joo, kyllä se on ulosottomiehet jotka häädön hoitaa sen ilmoituksesta alkaen eikä se mikään hirveän pitkä prosessi ole ellei sopimus ole määräaikainen koska määräaikainen sopimushan meinaa juuri sitä että jos sopimuksen mukaista aikaa on jäljellä vielä vaikka kaksi vuotta, KUMPIKAAN osapuoli ei sitä voi purkaa eli myös vuokranantaja on korvausvelvollinen, käsittääkseni, jos haluaa irtisanoa määräaikaisen sopimuksen ennen aikojaan!! Ulosottomies käy ovella antamassa asian paperilla tiedoksi jossa on määräpäivä mihin mennessä asunnon oltava tyhjä ja jos asunto ei tuona päivänä ole tyhjä, ulosottomiehet tulee kantamaan tavarat kirjaimellisesti pihalle ja sinne ne jää ellei vuokralainen itse ole niille muuta paikkaa ja kuljetusta järjestänyt!!

Yhteistyössä