Voinko nukuttaa ulkona, kuumeesta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äkkiä pliis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äkkiä pliis

Vieras
Poika ollut muutaman päivän 39 asteen kuumeessa. Aamulla ei ollut kuin lämpöä, 37,7 peppusta. Nukkuu mieluiten vaunuissa ja nukahtaa tosi nopeesti ku lähdetään ulos.
Nyt mietin uskallanko heittää pienen lenkin, jotta saan nukahtamaan? Vai aiheutanko jotain peruuttamatonta vahinkoa jos lykin max 20min ulkona? Pakkasta n.5 astetta

MUN mielestä et aiheuta lyhyellä vaunulenkillä mitään haittaa kunhan poju on asianmukaisesti puettu, mutta mä en oikein ymmärrä kuumeesta mitään nii ei varmaa kannata luottaa mun sanaan... B)

Oon miettiny monasti samaa... Mä kyl oon antanu nukkuukin ulkona vaik vähän kuumetta koska ei suostu nukkuun sisällä päikkyjä ja unta kuitenkin tarvis. Lisäks ulkona on parempi hengittää. En tiä sit oonko tehny väärin, mutta eipä siitä oo ikinä mitään ainakaan tullu. Enkä siis mihkään kovaan pakkaseen tietty viä, mut kyl muuten talvellakin ulkona.

Voit nukuttaa ulkona. Ei sille o mitään estettä, vaikka kuumeessa oliskin. Puet vaan lämpimästi, niin ku tavallisestikin. Raittiissa ilmassa on aina hyvä nukkua ja kovalla pakkasella voi kuomun suuaukon suojata harsolla. Tollanen pikkupakkanen ei haittaa mitään, jos ei tuule.

niin ja siis en mä tiä et mitä pahaa ois ulkona nukuttaa...eihän ulkoilma kuumeelle KAI mitään tee??!!!! Eri asia sit jos on tosi flunssanen tai vilustumisoireita, sillon en ehkä veis. Mut mein pojalla nyt pukkaa kuumetta vähän väliä. Hampaista jne.

Varmista jotenkin, että lapselle ei tule liian kuuma, jos jää osin ulkovaatteisiin ulkoilun jälkeen, ettei lämpö nouse enempää. Meidän "neuvolantäti" on tosi nuiva ulkoilun/kaupassakäynnin suhteen, jos lapsella yhtään kuumetta :/

Poika sammu ku saunalyhty samantien ku laitoin vaunuihin. Huomaa kyllä että alkaa olemaan jo terve..Kävi renkkumassa vaunuissa ja sitten ulko-ovelle "äiti eiks mentäis ulos et pääsisin unille" ..Nyt tarvii koittaa varovasti purkaa hiukan vaatetusta, taitaa tulla sillä varustuksella lämmin vaikka ikkuna on auki.

Ei siis oon yhtään nuhanen tai yski, taitaa tulla alas iso hammas, ien pullottaa lupaavasti ja koko ajan sormet suussa. Toivottavasti laski nyt kuume kokonaan ettei taas illalla nouse.

En yhtään muista millaset ohjeet on taas annettu, esikko 4v ja ikinä ei vaunuissa/ulkona suostunu nukkumaan..

Meillä ei oo lapset osanneet nukkua muualla kuin ulkona päikkyjä, ja mulle on kans lääkäri sanonut että voi nukuttaa ulkona vaikka olis vähän kuumeessa.. Parempi että saa levättyä kipeenä, ja hyvähän siellä raikkaassa ilmassa on nukkua! Käyn vaan tavallista useammin kattomassa että kaikki ok. ja itkuhälytin tietty... Missään 40 kuumeessa en ehkä uskaltais laittaa kuitenkaan.

Yhteistyössä