voinko olla raskaana pohdintaa, ahdistaa! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kkk"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kkk"

Vieras
Eli meillä on jo neljä lasta ja ollaan käytetty kumia ehkäisynä. Viime kuussa miulla alkoi kuukautiset jostain syystä viikon liian aikaisin ja olimme kuukautisten aikaan yhdynnässä ilman kumia. Normaalisti minulla on aina säännöllinen kierto 30pv.

Nyt kuukautiset myöhässä 8-9pv ja kauhea pahoinvointi vaivannut 3 päivää.

Minulla aloitettiin juuri 5 päivää sitten antibioottikuuri jossa oli sivuvaikutuksena pahoinvointi (1-10%), mutta lopetin lääkkeen oton heti tokan pillerin jälkeen koska oli niin huono olo. pahoinvointi siis jatkunut edelleen vaikka lääkkeen lopetin.

Tiedän että on mahdollista joissain (harvinaisissa) tapauksissa tulla raskaaksi kuukautisten aikaan, mutta miltä tämä nyt kuulostaa, menisittekö miun tilanteessa ostamaan testiä?

Minulla sama tilanne, paitsi, että raskaustesti tehty ja se on positiivinen. Meillä on neljä lasta, ja tämä raskaus tuli täysin puun takaa. Lisäksi en ole varma, kestääkö oma terveys tätä raskautta enää. En tiedä, mitä tehdä, ahdistaa. Kaikki vaihtoehdot ovat yhtä huonoja.

Tästä ei varmaan ollut apua sinun tilanteeseesi, mutta samassa veneessä ollaan.

apuva. Mulla kanssa tuo terveyskysymys ja oma jaksaminen sellaisia asioita etten tiedä miten päin tässä pitäisi olla. :( Nuorimmaiset on 1.6v kaksoset. Tulitko sinä siis menkkojen aikaan raskaaksi?

En pyytänyt uusia lääkkeitä, lopetin omin nokkineni. Antibiootit oli määrätty poskiontelon tulehdukseen joka käsittääkseni parantuu myös ilman lääkkeitä. Lääkäri määräsi ne vähän niinkuin varmuudenvuoksi.

Eihän se testi kovinkaan paljoa maksa.
Ja ehkä kannattaa harkita ajanvarausta piuhojen katkaisuun? Kuulostaa aika mälsältä ja stressaavalta tuo kortsujen käyttö ja varmojen päivien kanssa pelaaminen.

"arr" ei varmaan kannata lukea näitä ketjuja sitten?

Tässä ahdistuksessa mitä nyt tunnen, on ihanaa kun voi edes jossain purkaa tuntemuksia ja pähkäillä yhdessä jonkun kohtalotoverin kanssa. Ei pää kestäisi yksin miettiä. :(

Minä olin tuo numero kakkonen. En tullut menkkojen aikaan raskaaksi, mutta ehkäisy käytössä ja raskaus täysi ylläri. Nuorin reilu 1-vuotias. Viime raskaus oli tosi rankka, enkä ole vieläkään täysin toipunut, joten en tiedä, miten selviäisin tästä. Samat ongelmat tulisivat siis toistumaan tässä raskaudessa. Voi vitsi, on kyllä paha tilanne.

Ap, mene ihmeessä ostamaan testi, niin saat ainakin vastauksen siihen, oletko raskaana. Sitten voit alkaa miettiä jatkoa.

Antibiooteja ei saa koskaan lopettaa kesken! Voi saada aikaan antibioottiresistentin kannan johon ei antibiootit tehoa. Ja tekisin kyllä testin varmuuden vuoksi, myös poskiontelontulehdus voi muuten aiheuttaa pahoinvointia eikä (mulla ainakaan) oo kertaakaan parantunut ilman antibioottikuuria.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
ostakaa ne testit elkääkä kyselko täällä.......... jokapäivä tosimonta tämmöstä ketjua.

Jep. Naiset kirjoittelee tänne pitkät pätkät tekstejä.. Sillä vaivalla käy ostamassa testin ja testaa. Saa varmuuden. Kun todellakaan, me emme täällä vieläkään tiedä, onko joku raskaana vai ei.

Muuten piuhat saa poikki, jos ei enää halua lisää lapsia...

ei niitä pihoja vaan "saa poikki" Mää oon kuitenkin vasta 27 vuotias ;)

Tota en muuten tiennytkään, että poskiontelontulehdus voi aiheuttaa pahoinvointia! :O Kiitos tiedosta! :)

[QUOTE="kkk";28662173]ei niitä pihoja vaan "saa poikki" Mää oon kuitenkin vasta 27 vuotias ;)

Tota en muuten tiennytkään, että poskiontelontulehdus voi aiheuttaa pahoinvointia! :O Kiitos tiedosta! :)[/QUOTE]

Jos on jo 4 lasta, niin eikös silloin saa piuhat poikki?

periaatteesa pitäisi saada, mutta ei mee niin mustavalkoisesti. Kun on viellä nuori niin kovin moni lääkäri ei siihen suostu. Eikä tuo mikään mun ykkösvaihto ole kun ei sitä voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Lapset on ihania ja ottaisin niitä vaikka kuinka monta, mutta tällä hetkellä olen kaksosten kanssa niin uupunut ja oma terveys (tällä hetkellä) huono. Mutta ehkä sitten joskus.... :)