voinko olla raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toiveajatteluako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toiveajatteluako

Vieras
Minulta poistettiin kuparikierukka viime viikon torstaina. Heti poiston jälkeen alkoi kuukautis(?)vuoto joka loppui maanantaina. Tiistaina olemme olleet yhdynnässä ja normaalin kierron mukaan kuukautisten seuraava alkamisaika olisi nyt parin päivän sisään.
Mutta.. jos olen raskautunut voiko olla mahdollista että tuntisin sen jo nyt?
pari päivää minulla on ollut vilunväreitä, kuvotusta, outoa tunnetta vatsassa ja tupakanhajun raju kuvottaminen.

Voiko olla edes mahdollista että oireet tuntuisivat näin pian?
Ihmettelin myös miksi kuparikierukan poiston jälkeen sain kuukautiset?

en oikein usko että oireet tuntuisi noin pian, Itsellä kuitenkin meni n rv 6 kohdille paha olo ja väsymys yms. mutta onhan ihmiset erilaisia. En silti vielä hirveästi toiveita elättelisi, mutta jos olet raskaana, niin paljon onnea ja tsemppiä tulevaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Minä tiesin muutama päivä ennenku menkkojen piti ees alkaa et olin raskaana. Etteihän sitä koskaa tiiä :D

Aloin sen vuoksi ajattelemaan koska tunnen senkin kun munasoluni irtoaa ja kuukautiskivut sekä mahataudit ym. ovat ainakin tähän mennessä tuntuneet aivan toiselta.
Keskustelupalstoja seuraillessani löysin muutaman kylläkin jo vanhentuneen selostuksen siitä kuinka jotkut ovat tunteneet kehossaan raskauden hedelmöittymisestä lähtien.
Kuullostaa kyllä minunkin korvaani oudolta, mutta entäs jos sittenkin se on mahdollista? :)

Mun käsityksen mukaan oireet alkaa kiinnittymisen jälkeen ja sehän on yleensä sen n. viikko hedelmöittymisestä. Aika haipakkaa siis olisi, jos nyt jo tuntisit raskautuneesi, fyysisesti kuulostaa melko mahdottomalta mutta voihan se olla se kuuluisa vaistonvarainen tuntemus.. Tsemmpiä sulle anyway d =) b

Alkuperäinen kirjoittaja Allu-:
Se on suurella todennäköisyydellä ollut vaan tyhjennysvuoto eikä kuukautiset.

Yritin etsiä googlesta tietoa kuparikierukasta ja tyhjennysvuodosta, mutta en löytänyt. Kaikkialta tulee vastaan vain hormonikierukan poiston jälkeinen tyhjennysvuoto. Jotenkin kuvittelin ettei kuparikierukan poiston jälkeen tälläistä vuotoa tulisi..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Yritin etsiä googlesta tietoa kuparikierukasta ja tyhjennysvuodosta, mutta en löytänyt. Kaikkialta tulee vastaan vain hormonikierukan poiston jälkeinen tyhjennysvuoto. Jotenkin kuvittelin ettei kuparikierukan poiston jälkeen tälläistä vuotoa tulisi..

Miten se vuoto muuten tähän liittyy, siis siihen että epäilet olevasi raskaana? Mulla ei kierukoista ole kokemusta, mutta loogiselta tuo kuulostaa, että tyhjennysvuoto tulisi kierukanpoiston jälkeen.

Sanoit tuntevasti munasolun irtoamisen. Tunsitko sen siis tässä kierrossa?

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miten se vuoto muuten tähän liittyy, siis siihen että epäilet olevasi raskaana? Mulla ei kierukoista ole kokemusta, mutta loogiselta tuo kuulostaa, että tyhjennysvuoto tulisi kierukanpoiston jälkeen.

Sanoit tuntevasti munasolun irtoamisen. Tunsitko sen siis tässä kierrossa?

Vuoto liittyi tähän asiaan sillä tavalla että jos ne olisivat olleet normaalit kuukautiset niin en turhaan odottaisi seuraavia alkamaan nyt kun niiden oikea aika on.
Tunsin munasolun irtoavan maanantaina.

No jos tuo vuoto oli kuukautisvuotoa, on tietenkin myös mahdollista ovuloida joko kuukautisten aikana tai heti niiden jälkeen. Jos ovuloit maanantaina, kuukautisesi alkavat n. 14 päivää munasolun irtoamisesta, tai miten pitkä tuo luteaalivaihe (oviksesta kuukautisiin) on yleensä sulla ollut? Alle 10 päivän luteaalivaihe on joka tapauksessa liian lyhyt, eli ovis maanantaina ja menkat seuraavana perjantaina ei ole ihan tavallista, eiks niin?

*muoks* Tarkoitan siis sitä, että miksi odotat kuukautisia nyt alkavaksi, jos vasta ovuloit? Kierron pituushan määräytyy ovulaation ajankohdan mukaan.