Voinko olla raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Epätoivoinen"

Vieras
Hei. Minulla on ongelma.. Olen monta kuukautta ravannut eri lääkärille monenlaisten oireiden takia; jatkuva pahoinvointi, pääkipu ja järkyttävä väsymys ovat olleet ongelmistani suurimpia. Muutaman kerran olen tehnyt raskaustestin kerran lääkärin pyynnöstä ja kerran siksi kun itse niin vahvasti raskautta epäilin. Testi kuitenkin aina ollut nega ja menkat mulla on tullu aikalailla silloin kun pitääkin. Mulla on aina ollut melko epäsäännölliset menkat. Kuitenkin noin viikko sitten tuo maha "kasvoi syliin". Tympäsee kun paino ei ole noussut, syönyt olen ihan samanlain kun viimeiset pari kuukautta eli todella vähän, ja maha toimii eli ummetusta ei pitäis olla! Mistä siis kyse??!! Enhän voi olla raskaana jo hieman pidemmällä, niin ettei vain ole testeissä näkynyt? Tää ei tunnu läskimahalta ( olen hieman ylipainoinen) vaan tää on ihan erilainen. Tuntuu oikeasti et ilmapallo mahassa, tai ei tunnu, mut näyttää!! Ahdistaa nyt kun Tk auki vasta ensi viikon maanantaina enkä nyt saa selvyyttä :s

Tai sitten kyseessä on suolen toiminnan häiriö. Minulla hidastui suolen toiminta vuosia sitten hetkeksi. Yöllä heräsin aivan tajuttomaan mahakipuun ja hyvä että sängystä pääsin ylös. Olin aivan varma että umpisuoli on mennyt. Ja tuolloin maha oli kuin mikäkin kaasupallo. Ikinä ei ole maha ollut niin pinkeänä, ei edes raskausaikana. Kämmenen alla ei tuntunut edes kimmoisalta.

Lääkärissä eivät osanneet juuri muuta neuvoa kuin laksatiiveja ja sillä saatiin suoli toimimaan ja kaasut pois. Hoitaja suositteli suolihuuhtelua ja siihen hain colonsteriliä apteekista. Sillä sai kaikki sulamattomankin pois suolistosta. Sen jälkeen maha on toiminut normaalisti.