Voinko pyytää äitiys ja vauvanvaatteita takaisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juntti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juntti

Vieras
Annoin ne siis aikoinaan ystävälle kun odotti esikoistaan. Ja sanoin ettei tartte antaa takaisin vaan saa tehdä niille mitä haluaa kun ei enää tarvitse.

Nyt niille olisi kuitenkin tarvetta. Joten, voinko kysyä että jos hänellä ne vielä on tallessa niin saisinko takaisin kun tarvetta taas olisi.

Vai pitääkö vain toivoa että älyäisi itse tarjota?

No tottakai voit kysästä jos häneltä vielä vaatteita löytyy.
Eihän sun varmaan tarvii täsmentää et just niitä sun vaatteita, vaan ylipäätänsä jos hällä ois antaa kun sulla on tarve.
En mä käsitä miksei vois kysyä...

Tiedätkö minä OSTIN kerran vaatteita eräältä äidiltä ja tämä tulikin vielä raskaaksi hän halus ne takas. arvaas mitkä oli filingit kun itse odotin kans lasta silloin. Ne ostetut vaatteet olivat tytön ja tämä äiti sitten teki pojan. toivottavasti käytti sitten niitä hepeniä sillä pojalla. ja ei ollut rahasta kyse sillä äidillä. ukko tienas kuussa sen mitä meillä kolmessa kuussa.

Mä en ehkä kehtais pyytää, koska tietäisin että sen on tosi paha kieltäytyä vaikka niillä ois just tarvetta tulossa (vaikka ei haluaisi kertoa).

Mä ehkä ottaisin puheeksi jotenkin kautta rantain, että alkaa olla pikkukakkoselle hankinnat ajankohtasia. Jos se haluais antaa niin varmaan siinä vaiheessa sanois että " no tokihan sä otat meiltä noita kun meillä on".

Mä en suoraan pyytäis, mutta ehkä johdattelisin keskustelua siihen suuntaan että on hyvä paikka sillä tarjota. Jos ei ottais vinkistä vaaria niin pysyisin alkuperäisessä sanassani, "saa tehä mitä haluaa".

Lällätys lapsuudestani: "Ottaja-antaja, kananpaskan kantaja". Jos on kerran luvannu, niin ei saa perua.

En usko että hänellä on tarvetta niillä. Esikoinenkin vasta vuoden ja erosivat vauvan isän kanssa. Ja omien sanojensa mukaan ei ole uutta poikaystävääkään...

eli puolesta ja vastaan.....

Ja ei olla vielä kerrottu hänelle, tai muillekkaan raskaudesta.. pian kyllä paljastetaan

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En usko että hänellä on tarvetta niillä. Esikoinenkin vasta vuoden ja erosivat vauvan isän kanssa. Ja omien sanojensa mukaan ei ole uutta poikaystävääkään...

eli puolesta ja vastaan.....

Ja ei olla vielä kerrottu hänelle, tai muillekkaan raskaudesta.. pian kyllä paljastetaan

No mutta jos se on ystävä, niin voithan kysyä. Mutta varaudu siihen, et niitä ei enää ole (ja voit vaikka aloittaa keskustelunkin sillä, et voi olla, et sulla ei niitä enää ole, mut ajattelin kuitenkin kysäistä tms.). :)

Veikkaisimpa, että ystäväsi antaa ne sinulle takaisin oma-aloitteisesti kun kuulee, että käyttöä olisi taas :) Eri asia tietysti on, jos on ehtinyt jo laittaa kiertoon...

Niin ja näitä isompia vaatteita en edes halua mitä ollaan annettu. Vaan näitä ihan pieniä vauvanvaatteita mitä hän ei todellakaan enää tarvitse.

Ja ilmaiseksi olen kaiken hänelle antanut... tai rintarepusta taisin pyytää rahaa mutta sitä en aio pyytää takaisin.

Vaan näitä odotus ja ihan pieniä vauvanvaatteita. Jos nyt edes kehtaan pyytää....

no musta tuntuu kyllä tyhmälle pyytää takaisin jos on antanut ne .Voihan olla että ystäväsi n jo antamassa ne muualle kiertoon ja joutuu inhaan välikäteen jos meet pyytää ANTAMAASI tavaraa takaisin.Ystävä joutuu nolona peruu eteenpäin annon ja antaa sinulle vaatteet takaisin.

Millasia YSTÄVIÄ teillä on, jollei pysty suoraan puhumaan? Mä ainakin sanoisin, että nyt olis tarvetta niille tavaroille kun annoin ja jos sulla vielä ne on niin saisinko mä ne ja kyllä mun YSTÄVÄT sanois suoraan, jos on omaa tarvetta tai luvannu ne johonkin. Eikös ystävät oo just niitä joille voi kertoa mitä vain?

Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
Millasia YSTÄVIÄ teillä on, jollei pysty suoraan puhumaan? Mä ainakin sanoisin, että nyt olis tarvetta niille tavaroille kun annoin ja jos sulla vielä ne on niin saisinko mä ne ja kyllä mun YSTÄVÄT sanois suoraan, jos on omaa tarvetta tai luvannu ne johonkin. Eikös ystävät oo just niitä joille voi kertoa mitä vain?
No musta on kyllä ihan normaalia mitä joku tossa kirjotti, että paska tilanne jos ei vielä halu kertoo uutisia.

Oon nyt raskaana ihan alkupuolella, ja jos joku kaveri nyt kysyis vaatteita niin koittaisin keksiä jonkun tekosyyn miksen voi antaa. Takana pari keskenmenoa niin koitan päästä edes kaksinumeroisille viikoille ennen kun kerrotaan kellekään.

Eli jos mie muotoilisin sen jotenkin niin että Jos ne vaatteett lojuu hänellä kaapissa tarpeettominan eikä ole kenellekkään muulle luvannut niin olisiko mahdollista saada takaisin kun tarvetta olisi....

Niin sitten ehkä kehtaisi.

Me vaan ollaan annettu tälle ihmiselle ja lapselle todella paljon tavaraa ilmaiseksi. Niin vaikken olekkaan niistä mitään vailla. Niin olisi kiva saada jotain takaisin mille itsellä on tarvetta enkä todellakana usko että hänelle tuossa tilanteessa on tarvetta.

Mutta eihän sitä tiedä jos hän itsekkin kysyisi halutaanko.....

Ja jos mie kysyisin tekstiviestillä niin sitten hän ei ainakaan hämmennyksissä sanoisi jotain mitäin ei halua. Vaan saisi rauhassa miettiä ennenkuin vastaa....

Kerropa ensin ystävälläsi, että teille on tulossa perheenlisäystä. Todennäköisesti sun ei tarvii sen jälkeen edes kysyä mitään, vaan ystäväsi tarjoaa tavaroita oma-aloitteisesti takaisin :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli jos mie muotoilisin sen jotenkin niin että Jos ne vaatteett lojuu hänellä kaapissa tarpeettominan eikä ole kenellekkään muulle luvannut niin olisiko mahdollista saada takaisin kun tarvetta olisi....

Niin sitten ehkä kehtaisi.

Me vaan ollaan annettu tälle ihmiselle ja lapselle todella paljon tavaraa ilmaiseksi. Niin vaikken olekkaan niistä mitään vailla. Niin olisi kiva saada jotain takaisin mille itsellä on tarvetta enkä todellakana usko että hänelle tuossa tilanteessa on tarvetta.

Mutta eihän sitä tiedä jos hän itsekkin kysyisi halutaanko.....

Ja jos mie kysyisin tekstiviestillä niin sitten hän ei ainakaan hämmennyksissä sanoisi jotain mitäin ei halua. Vaan saisi rauhassa miettiä ennenkuin vastaa....

No ainakin tuo sun muotoilu on ihan asiallinen. Mutta haittaako sitten, jos hän syystä tai toisesta kieltäytyykin?

Yhteistyössä