Voinko saada korvausta kampaajan mokista hiuksiini?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jonna"

Vieras
Kävin tässä kampaajalla eilen ja tarkoitus oli värjätä+leikata, värjäystulos ei ole sellainen mitä yleensä olen muissa kampaamoissa saanut. Minulle tehtiin siis lisää vaaleita raitoja, mitkä ok..mutta kun laitoin hiuksia ponnarilla huomasin et hiusten alta on ihme viivoja siellä täällä eli liianpitkä vaikutus tai foliot väärillä kohdilla jne. Värjäykseen kampaajalla meni niin kauan ettei kerennyt leikkaamaan, kun tuli jo toinen asiakas. Sanoi et saan tulla ilmaiseksi hiustenleikkuuseen joku kerta. nyt vaan alkoi epäilyttämään uskallanko edes mennä hiustenleikkaukseen sinne. Voinko vaatia rahoja takas tai osan ainakin? Laittaisinko sähköpostia kuvien kanssa vai mitä`? Ollaan nyt siis reissussa et en pääse muutamaan päivään kyseiseen kampaamoon käymään.

No et voi vaatia rahoja takaisin. Mutta jos siinä värissä on joku kämmi käynyt (sori en ihan ymmärtänyt), niin kampaaja voi korjata asian uudella (ilmaisella) värjäyksellä tarpeellisina kohtiin.

Kilautat tietysti kampaajalle, ja kysyt milloin olisi hyvä hetki käydä näyttämässä sinun mielestäsi outoa kohtaa. Älä nyt ole heti vaatimassa ja uhkailemassa, vaan ihan kohteliaasti ja avoimin mielin otat yhteyttä kampaajaan. :)

[QUOTE="Jonna";27946397]Kävin tässä kampaajalla eilen ja tarkoitus oli värjätä+leikata, värjäystulos ei ole sellainen mitä yleensä olen muissa kampaamoissa saanut. Minulle tehtiin siis lisää vaaleita raitoja, mitkä ok..mutta kun laitoin hiuksia ponnarilla huomasin et hiusten alta on ihme viivoja siellä täällä eli liianpitkä vaikutus tai foliot väärillä kohdilla jne. Värjäykseen kampaajalla meni niin kauan ettei kerennyt leikkaamaan, kun tuli jo toinen asiakas. Sanoi et saan tulla ilmaiseksi hiustenleikkuuseen joku kerta. nyt vaan alkoi epäilyttämään uskallanko edes mennä hiustenleikkaukseen sinne. Voinko vaatia rahoja takas tai osan ainakin? Laittaisinko sähköpostia kuvien kanssa vai mitä`? Ollaan nyt siis reissussa et en pääse muutamaan päivään kyseiseen kampaamoon käymään.[/QUOTE]

Olen käynyt lukuisilla eri partureilla ja on tullut epäonnistumisia. Olen kilttinä maksanut aina summat ja eikä parturi ole koskaan ehdottanut korvata mitään.

Nyt olen rohkeampi ja osaisin avata suuni ja pyytäisin korvausta. olen nimittäin huomannut, että jos ei osaa pitää puoliansa, parturi ei automaattisesti mitään hyvitystä tarjoa.

Mulla muuttui kerran tulenpunaiset raidat parin pesun jälkeen vihreähköiksi. Reklamoin, ja ne värjättiin uudestaan maksutta.

Ilman muuta kannattaa reklamoida, mikäli et ole saanut sitä mitä tilasit. Rahaa et välttämättä saa takaisin, mutta uuden käsittelyn oletettavasti.

Tietenkin menet reklamoimaan ja ihan paikan päälle.
Jos et heti pääse niin soitat sitten kampaajalle ja sovi että tulet näyttämään niitä ja sovitaan sitten mitä tehdään.

Kampaajalla on kyllä oikeus korjata virhe itse, ei rahoja tarvitse heti palauttaa pyynnöstä.
Itse kyllä ehdottaisin että voin ottaa rahanakin.

Mulla on kanssa useampi kokemus ammattitaidottomista kampaajista.. :( Huvittavin tapaus oli yksi tunari joka vastasi reklamaatiooni: "Juu,kyllä mä vähän epäilinkin että se meni huonosti.."
Ei vaan viitsinyt sitä tekotilanteessa myöntää ja korjata,vaan luotti siihen etten joko huomaa tai ainakaan valita.

raitaväri voi tulla pois foliosta jos esimerkiksi sinun hiuksissasi on rautaa/kuparia joka reagoi niin hiuksiin että valuu sieltä pois. tälle ei voi kampaajakaan mitään vaan sinun pitää ennen kampaajalle menoa esim.pestä syväpuhdistavalla shampoolla.
ihmiset luulee että kampaaja voi tehdä ihmeitä hiuksille jos ei itse viitsi tehdä niiden eteen mitään

[QUOTE="moi";27949115]raitaväri voi tulla pois foliosta jos esimerkiksi sinun hiuksissasi on rautaa/kuparia joka reagoi niin hiuksiin että valuu sieltä pois. tälle ei voi kampaajakaan mitään vaan sinun pitää ennen kampaajalle menoa esim.pestä syväpuhdistavalla shampoolla.
ihmiset luulee että kampaaja voi tehdä ihmeitä hiuksille jos ei itse viitsi tehdä niiden eteen mitään[/QUOTE]

Tämä taitaa olla se yleisin selitys kampaajilla,saadaan näppärästi käännettyä virhe asiakkaan syyksi. Vaikea se on asiakkaan vastaan väittää, moniko tietää paljonko kuparia tai rautaa on omassa tukassa?

Mulle on ainakin osaava kampaaja kertonut jo hiuksia kokeillessa että näyttää siltä että hiuksissani on rautaa ja antoi hoito-ohjeet mitä tulisi tehdä ennen värjäystä.

Huono kampaaja ei vaan sitä osaa tehdä ja sitten syytetään asiakasta.

Yhteistyössä