voinko syödä fetaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katos tässä:

Saako feta-, home- ja mozzarellajuustoja syödä, jos ne on tehty pastöroidusta maidosta?
Kotimaiset, isojen ja tunnettujen meijereiden tuotteet ovat turvallisia, ja näiden valmistamia feta-, home-, mozzarella- ja tuorejuustoja voi syödä kuumentamatta. Nykyisin 99 prosenttia juustoista on valmistettu pastöroidusta maidosta, mutta listeria saattaa tulla juustoon tehtaan linjalta myös myöhemmin, leikkaus- tai pakkausvaiheessa. Isot meijerit valvovat listeriaa jatkuvasti. Noudattaisin varovaisuutta lähinnä ulkomaisiin pehmeisiin juustoihin ja pienten juustoloiden tuotteisiin liittyen.

Lainaus päättyy.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Ei missään nimessä. Syöminen, juominen ja nukkuminen on raskaana ollessa EHDOTTOMASTI kielletty.

seksistä ja saunasta nyt puhumattakaan
No niin sehän se unohtui listasta, mutta hyvä kun muistit.

Näitä tällaisia kommentteja tuskin tässäkään ketjussa kaivataan :headwall: Helppo sitä on ilkkua siinä, kunnes joskus pilkka osuu omaan nilkkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minne katoaa järki raskaana ollessa??

Mun mielestä se on just sitä järkeä, jos välttää ruoka-aineita, jotka voi aiheuttaa mahassa olevan vauvan kuoleman!
Graavikala on ainoa mitä kannataa välttää, näin mulle neuvolassa sanotiin.

Ja toiset sitten taas sanoo, että sitä voi syödä, jos sen tekee itse.

Mä ainakin otan varman päälle näissä ruokajutuissa, niin eipä tarvitse sitten itseään syytellä, jos raskauden kanssa käykin huonosti.

Mun mielestä se on just sitä järkeä, jos välttää ruoka-aineita, jotka voi aiheuttaa mahassa olevan vauvan kuoleman!

ja kaikki neuvolat ei jaa mitään listoja lainkaan. Riippunee tädistä. Esikoisesta ei sanottu kuin "alkoholia pitäis välttää", joka tietysti oli itsestäänselvyys ilman ohjeitakin. Esikoista odottaessa vaihtui täti, ja nyt tokaa odottaessa oon saanu A4 paperin molemmin puolin täytettynä :laugh: Viihdytän sillä välillä itseäni ja kavereita

Mä ainakin otan varman päälle näissä ruokajutuissa, niin eipä tarvitse sitten itseään syytellä, jos raskauden kanssa käykin huonosti.
Mikset kysy neuvolasta, etkä täältä palstalta missä kukaan ei tiedä koskaan mistään mitään.

hemulille tiedoksi, että graavikalaa saa syödä kun tekee itse. Vakuumipakattua ei ja nämä ovat vähän eri asioita. On paljon muutakin mitä ei saa syödä. Kukin tekee miten tahtoo. Mä en ota tyhmiä riskejä, mut graavia kyllä söin, kuhn tein ite tuoreesta kalasta!

Mikset kysy neuvolasta, etkä täältä palstalta missä kukaan ei tiedä koskaan mistään mitään.

No mä en ole kyllä täältä palstalta kysynyt yhtään mitään voiko vai eikö voi raskausaikana syödä vaan otan kyllä asioista ihan muuta kautta selvää.

Yhteistyössä