Voinko todella olla raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viimeinkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viimeinkin

Vieras
Näitä keskusteluja raskausoireista ennen normikuukautisten alkua on varmaan käyty täällä ennenkin. Silti haluan omani kertoa näin ääneen, kun en vielä oikein uskalla edes ajatella vielä miehelle kertomista.

Heräsin tänään ajattelemaan, että mahdankohan olla raskaana? Rinnat ovat olleet lauantaista ihan älyttömän arat, nännit törröllään ja isot. Eivät mahdu rintaliiveihi, ovat itseasiassa aika kivat... Mahallaan on vaikea nukkua. Seuraavat menkat pitäisi alkaa 2.3. eli perjantaina.

Harrasteltiin tuossa lauantaina miehen kanssa, mutta laskurin mukaan jo vähän ovulaation ohitse, mutta ei ehkä riittävästi. Mun kierto on aikalailla säännöllistä ollut, eli tuo 14 päivää olis just toi toissalauantai.

Eikai raskausoire VOI tulla n. viikkoa ennen laskennallista kuukautisten alkamispäivää?

Tää raskaus olis tosi ihme, ollaan käyty viime vuonna kolmessa ivf-hoidossa, täysin tuloksettomasti. Mä en oikein tuota munasoluja. Ikääkin tosin on jo 41-vuotta. Ihan ekaa raskautta olen uskaltanu haaveilla, vaikka eivät noi odotukset ole kauhean korkealla olleetkaan, eikä todellakaan ainakaan luomuna.

Mies juurikin työmatkalla, hänelle ottanut koville tämä meidän projekti. En uskalla vihjastakkaan ennen kuin olen jotensakin varma, tämän viikon lauantaina ehkä jos menkat eivät ole alkanee.

Huh! Tukka pystyssä täällä ollaan.

Voihan se vielä olla hoitojen aiheuttamaa. Viimeinen ivf-hoito meni negaksi joulukuun alussa, joten ehkä epätodennäköistä.

Epätodennäköistä on tuo raskauskin, todella. Kun on laiskat munasarjat...

Mä ainakin toivon että olisit :)

Tule kertomaan sitten kun olet testin tehnyt.

Mulle tuli toista lasta odottaessa oireita jo ennen kun kuukautiset oli myöhässä. Iltaisin pahoinvointia ja alavatsalla inhottavaa nipistelyä.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Mun rinnat käyttäytyy satunnaisesti noin, vaikken ole raskaana.
Raskausoireet voi enteillä menkkojen alkamista. Sen olen nähnyt niin monta kertaa, etten haluaisi kuvitella enää mitään (mutta joskus ihminen ei opi, koskaan).

Toivottavasti olet raskaana :) Mulla on oireet alkaneet aina jo reippaasti ennen kuin menkat myöhässä ja olen aavistanut tai jotenkin vaan "tiennyt" että on tärpännyt.

Voi, kiitos kovasti kannustuksesta. Mitään en oikein uskalla toivoa, sen verran on pitkää ollut tämä tie. Ja tuskaa siitä tiedosta, että saattaa olla pahasti jo myöhässä jo aloittaessaan. Nyt on ensimmäistä kertaa suhde mieheen, joka lasta tosiaan haluaisi. Aiemmissa suhteissa ei ole ollut näin, ja hyvä että lapsia ei ole syntynytkään.

Toivoa hieman on, kauhistuttaa ajatus siitä että taas pettyy. Ivf-hoitojen epäonnistuminen otti todella koville. Uskoa asiaan ei halua eikä voi, ennenkuin on ihan varma. Itkettää.

Lahjamunasolua olemme ajatelleet, jonot vaan tuntuvat olevan vuosisatojen mittaisia. Ellei sitten lähde Eurooppaan etsimään suurempia markkinoita.

Lahjamunasolua olemme ajatelleet, jonot vaan tuntuvat olevan vuosisatojen mittaisia. Ellei sitten lähde Eurooppaan etsimään suurempia markkinoita.
Entäs se ns. ristiinluovutus? Te hankitte jonkun tuttavan/sukulaisen luovuttamaan, ja pääsette sillä lailla jonojen kärkeen. Tuo tuttava/sukulainen ei siis luovuttaisi teille, vaan jollekin toiselle.

Jos en olisi jo luovuttanut maksimimäärää eli viidesti, niin olisin valmis auttamaan.

Ainakin Väestöliitolla oli tuollainen systeemi joskus.

Mutta toivotaan ja sovitaan, että olet nyt raskaana :). Ja toivon tottakai raskautta myös kaikille muille sellaisesta haaveileville, lapsettomuuden kanssa kamppaileville :flower:

Ihme juttu, toi ovulaatiolaskuri ei ota huomioon karkauspäivää. Huomenna onkin jo "laskettu" kierron eka päivä, eikä perjantaina. Muuttaa myös vähän ovulaation laskennallista päivää ikävästi taaksepäin. Tosin laskennallisia kaikki.

Vielä ei merkkeja vuodosta, rinnat ehkä hieman vähemmän kipeät. Kovasti on itkuisuutta aiheesta jos toisestakin, tosin tämä influenssakin vie voimia... Vielä odotellaan.

Ollaan noita ristiinluovutuksia vähän pohdittu. Munasoluluovuttajan yläikäraja on siinä 35, ja kaikki tutut joilta kehtaisi asiaa kysyä ovat kyllä vanhempia kuin tuo. Tai sitten tiedän muuten, että eivät halua solujaan luovuttaa; uskonnollisista syistä näillä.

Toi Viron suunta on ajateltu selvittää. Siellä käsittääkseni kaksi tai kolme klinikkaa. Tuntuu vain olevan iso hyppäys siirtyminen toiseen maahan. Ruotsin lainsäädännöstä en tiedä, Virossa tiedän lain sallivan hoidot muunmaalaisille asiakkaille. No, alkuvaiheen pohdinnoissa tämä vielä.

Kiva silti on kuulla muiden kokemuksia munasolujen luovutuksista. Sitä siis tapahtuu :D

Huu. Täällä mennään samoilla olotiloilla. Vielä ei merkkiä menkoista, tosin tänään vasta 29/28 päivä; vielä normikierrossa (27-29). Rinnat edelleen massiiviset, nännit isot ja koholla ja suonet esillä. Alakerta kuiva kuin sahara.

Lukaisin jostain, että flunssan oireet voisivat ollai myös raskausoire. Viikko sitten tiistai-keskiviikkona kipeydyin. Tiistaina toinen sierain oli ihan tukossa ja aivastelin illan, rauhoittui seuraavaksi päiväksi.

Kaamea väsymyskin kuuluu kuulemma kuvaan, viikon olen nukkunut. Mä oon siis ollut viime viikon lomalla ja tämän viikon lääkärin määräämällä saikulla pitkittyneen influenssan takia... Joten nukkua on kerinnyt, jopa kolmet päiväunt päivässä.

Jos menkat eivät ala huomenna (30/28), niin tarttenee mennä testi ostamaan. Innostua ei todellakaan halua kun pettymys tulee kuitenkin. Saa tämänkin tunteen kerran ainakin elää, ekaa kertaa, jospa olisikin raskaana :D

Toivotaan parasta :) Sattuuhan näitä luomuplussia kesken hoitojakin.

Minä aloittelin tänään omaa ketjua vähän vastaavasta aiheesta. Eli mullakin on tosi vahva raskaustunne. Tosin meillä on jo yksi lapsi, ja testi näyttää tiukasti negatiivista, vaikka kuukautiset ovat melkein viikon myöhässä.

Lievää lämpöä (n. 37) oli minulla muutaman päivän ajan ensimmäisessä raskaudessani, ja sitä on nytkin. Mutta muita flunssan oireita ei ole kuin palelu, lämpö ja väsytys. Tämä on tällainen hasu olo, ihan omanlaisensa. Ja tuntuu tosi hämmentävältä, että edelliskerralla se oli merkki raskaudesta mutta nyt testi näyttää negaa.