Voinko vaihtaa neuvolantätiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton

Vieras
Onko kellekkään käynyt niin, että sukset on mennyt täysin ristiin oman neuvolatädin kanssa? Onko ollut mahdollisuutta vaihtaa ja miten onnistui? Mä en kertakaikkiaan halua mennä sinne enään pilaamaan päivääni. Jos en voi vaihtaa, tarvitsen muistaakseni ainakin todistuksen raskaudesta kelaa varten? Senhän voi kai hakea yksityiseltäkin?

Miten aikuiset ihmiset osaavat... Siis etkö pysty toimimaan hänen kanssaan asiallisesti, ei teidän nyt parhaita ystäviä tarvitse olla? Neuvolantäti on neuvolantäti, ei siellä tarvitse hetkeä kauempaa aikaansa viettää.

Olen käynyt pienellä paikkakunnalla neuvolassa ja tädin kanssa meni asiat yli puolen välin aika huonosti. Haukkui jokaista valintaani ja kritisoi kaikesta. Meinasin vaihtaa ja kysyin jo niin naapurikaupungissa olis ollu yhteinen neuvola mihin olis voinu tarvittaessa vaihtaa, mut olis ollu aika kiusallista asioida sen jälkeen oman paikkakunnan pienessä tk:ssa. Joten purin hammasta ja annoin mennä toisesta sisään ja toisesta ulos.
Sitten loppuajasta täti oli edelleen välillä asiaton ja törkeä, mut alko yllättäen olla myös kannustavakin omalla paskalla tavallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:
Olen käynyt pienellä paikkakunnalla neuvolassa ja tädin kanssa meni asiat yli puolen välin aika huonosti. Haukkui jokaista valintaani ja kritisoi kaikesta. Meinasin vaihtaa ja kysyin jo niin naapurikaupungissa olis ollu yhteinen neuvola mihin olis voinu tarvittaessa vaihtaa, mut olis ollu aika kiusallista asioida sen jälkeen oman paikkakunnan pienessä tk:ssa. Joten purin hammasta ja annoin mennä toisesta sisään ja toisesta ulos.
Sitten loppuajasta täti oli edelleen välillä asiaton ja törkeä, mut alko yllättäen olla myös kannustavakin omalla paskalla tavallaan.

:laugh:

Voi vaihtaa. Mä aikoinani vaihdoin, ekassa raskaudessa neuvola tätiä kun itku kurkussa tulin ulos soitin heidän esimiehelleen joka järjesti vaihdon.
Tosin en uudella ehtinyt kertaakaa käymään, kun meni kesken (tuulimuna vko:lla 13).
Onneksi oli jo ehtinyt jäämään eläkeelle, kun rupesin poikaa odotttamaan ja tilalle oli tullut aivan ihana terveydenhoitaja.

Mulla ei mennyt sukset ristiin mutta ehdin käydä tällä ihanalla hoitajalla ennen kun muutimme samassa paikassa eli neuvola pysyi samana mutta kun katu vaihtui muuttui sitten neuvolatäti mutta sanoin että haluaisin että olisi sama täti ja se sattui onnistumaan joten sain sen pitää sitten.Tiedän ettei aina ole mahdollista jos jollakin on jo paljon niitä hoidettavia.Sitten menetin tämän ihanan neuvolatädin kun kokonaan muutettiin alueelta pois ja vaihtui koko neuvola paikka.Kannattaa kysellä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Misty:
Miten aikuiset ihmiset osaavat... Siis etkö pysty toimimaan hänen kanssaan asiallisesti, ei teidän nyt parhaita ystäviä tarvitse olla? Neuvolantäti on neuvolantäti, ei siellä tarvitse hetkeä kauempaa aikaansa viettää.

Varmaan ap toimiikin asiallisesti, mutta kaikki neuvolantädit ei tosiaan niin tee! Turha todellakin mennä pilaamaan päiväänsä/pahoittamaan mielensä vastaanotolle, etenkin kun raskausaikana ja vauva-aikana käyntejä on niin tiheään.

Itse olen vaihtamassa omalääkäriä, vaikka niitä lääkärikäyntejä onkin harvemmin kuin tavallisia neuvolakäyntejä, niin en nää syytä että pitäis istua siellä ja kuunnella, kun toinen päästelee suustaan sammakoita.

Alkuperäinen kirjoittaja poppis:
Alkuperäinen kirjoittaja Misty:

Varmaan ap toimiikin asiallisesti, mutta kaikki neuvolantädit ei tosiaan niin tee! Turha todellakin mennä pilaamaan päiväänsä/pahoittamaan mielensä vastaanotolle, etenkin kun raskausaikana ja vauva-aikana käyntejä on niin tiheään.

Itse olen vaihtamassa omalääkäriä, vaikka niitä lääkärikäyntejä onkin harvemmin kuin tavallisia neuvolakäyntejä, niin en nää syytä että pitäis istua siellä ja kuunnella, kun toinen päästelee suustaan sammakoita.

Miten ne neuvolantädit tai lääkärit sitten ovat epäasiallisia? Kun en mä vaan edes juttele niiden kanssa ikinä mistään, mistä mahdollisesti voisin loukkaantua. Jotkut on vähän viileempiä toiset reippaampia, mutta harvemmin niitten kanssa tartteekaan sen kummemmin kaveerata. Vai onko kyse jostain sellaisesta, että polttaa tai juo raskaus- tai imetysaikana, jolloin he sitä asiaa kommentoivat "toruvasti"?

Olen aikuinen ihminen 32.v tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Odotan toista lasta, esikoiseni on 6. vuotias. En tupakoi, käytä alkoholia enkä ole ylipainoinen. En halua kaveerata erikoisesti neuvolatätitini kanssa, minulla on siis ystäviä. Olen normaalien neuvolakäyntien lisäksi joutunut olemaan tekemisissä neuvolatätini kanssa esimerkiksi hakiessani lääkärintodistusta työmatkoilleni, joille joudun usein lentäen. Lentoyhtiöllä sekä matkanjärjestäjillä on tiettyjä vaatimuksia, jotta voin lentää. Asioiden hoitaminen neuvolatädin kanssa on varsin hankalaa ja hän on asiaton minua kohtaan, enhän minä näitä säännöksiä ole keksinyt.Tämä viimeisin hänen kommenttinsa kun soitin oli, että taas sinä. Melko pitkän työpäivän siinä tehneenä totesin hänelle, että se oli mielestäni asiaton kommentti, johon hän totesi, että tämä on ilmainen palvelu, jota ei ole pakko käyttää. Siinä vaiheessa en oikein tiennyt pitääkö minun kertoa hänelle, ettei se ole ilmaista, että olen iloinen veronmaksaja, sekä ylpeä julkisesta terveydenhuollosta, vai pitäisikö minun kysyä, että koska palvelu kustannetaan osittain kuntalaisten veroista saa se olla huonoa ja asiatonta? En kaiken kiireen keskellä jaksanut selittää, mielestäni joko melko tyhmälle tai muuten tietämättömälle neuvolatädille oikeuttani käyttää heidän palvelujaan. . Ajattelin vaihtaa miulummin tätiä asiallisempaan yksilöön. Tiedän nimittäin sellaisia olevan. En vain tiedä onko se mahdollista ja kuinka se tapahtuu? Minä olen toiminut mielestäni asiallisesti, entä sinä?

Yhteistyössä