Voinko värjätä enää koskaan hiuksiani?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Värjäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Värjäri

Vieras
Olia- hiusvärissä lukee, ettei hiuksia tule värjätä jos kasvoissa ja päänahassa on ihottumaa. Kasvoissa! Päänahka on minulla mielestäni ihan ok, mutta kasvoissa on parantumaton ruusufinni. Joudunko nyt tämän takia olemaan loppuikäni värjäämättä hiuksia??

[QUOTE="tinkeli";29750159]Käy kampaajalla värjäämässä, jos huolettaa?[/QUOTE]

Kampaamo- ja markettivärithän on ihan samaa kemikaalimössöä! Olen opiskellut taannoin alaa ja minulle opetettiin ainakin, että kampaamovärit eroavat paremmuudessa vain ainoastaan pigmenttien keston paremmuudessa ja ehkä hieman parempi rakennepaikkaavuus huonokuntoisen hiuslaadun suhteen... Muutoin yhtälailla altistuu kemikaaleille kampaamossakin! Ellei jopa enemmänkin, koska värin kestävyydeltä edellytetään enemmän kemikaaleja kampaamovärissä... Olen joutunut kahlaamaan noita INCI-listoja, että älkää saarnatko!

Minulle ei vaan opetettu kuin hiuspohjan häiriötiloista ja sairaukisista... Ei siis mitään kasvojen sairauksiin liittyvää. Ruusufinni-diagnoosin sain n. 4 vuotta sitten. En mitenkään osannut arvata, että vaikuttaisi hiustenvärjäyksiin...

Asia erikseen ovat tietysti ekokampaamoiden tuotteet, jotka toki ovat varmasti laadullisesti huippua, mutta minun tummaa hiuspehkoa ei millään hennalla tai punaviinillä niin vain punerreta! Siihen tepsii vain myrkyllinen kemikaaliväri!

Yhteistyössä