M
mantamaria
Vieras
Yritystä on takana kohta 2 vuotta ja olen käynyt kahdella gynekologilla perustutkimuksissa, eikä mitään lapsettomuutta aiheuttvaa tekijää ole löytynyt. Kumpikin heistä oli jo kirjoittamassa miehelleni lähetettä spermatutkimuksiin, minä olisin siis vienyt lähetteen hänelle. Mieheni ei missään tapauksessa halua mennä tutkituttamaan spermaansa vaan pitää ajatusta täysin mahdottomana (olen useita kertoja koittanut vihjailla ja ehdottaa suoraan). Miehelläni on perussairautensa takia käytössä lääkitys joka usein vaikuttaa spermanlaatuun, mutta hän ei itse usko lääkityksellään olevan vaikutusta. Ikää on 30 ja en tästäkään syystä mielellään enää odottaisi kovin kauaa hoitojen aloittamisen kanssa. Järkyttävä vauvakuume on vaivannut minua jo paljon pidempään kuin miestäni ja ehkä tästäkin syystä olen kärsimätön odottamaan. En myöskään haluaisi erota sen takia ettei mieheni suostu hoitoihin.
Voinko siis mennä hoitoihin ja niissä käytettäisiin jonkun tuntemattoman miehen spermaa vaikka minulla on ehkä käyttökelpoinen mies kotona? Joutuuko silloin käymään psykologin keskusteluissa, siis samoissa joissa yksin hedelmöityshoitoja hakevat joutuvat käymään? Vähän kyllä jännittää miten mieheni tähän suhtautuisi koska on aina kertonut haluavansa oman lapsen/lapsia ei vain usko että emme niitä välttämättä ilman apua tule koskaan saamaan.
Myös muilta vastaavassa tilanteessa olleiden kokemuksia kaipaisin tai vinkkejä vaikkei kokemusta vastaavasta tilanteesta olisikaan, kiitos!
Voinko siis mennä hoitoihin ja niissä käytettäisiin jonkun tuntemattoman miehen spermaa vaikka minulla on ehkä käyttökelpoinen mies kotona? Joutuuko silloin käymään psykologin keskusteluissa, siis samoissa joissa yksin hedelmöityshoitoja hakevat joutuvat käymään? Vähän kyllä jännittää miten mieheni tähän suhtautuisi koska on aina kertonut haluavansa oman lapsen/lapsia ei vain usko että emme niitä välttämättä ilman apua tule koskaan saamaan.
Myös muilta vastaavassa tilanteessa olleiden kokemuksia kaipaisin tai vinkkejä vaikkei kokemusta vastaavasta tilanteesta olisikaan, kiitos!