voisiko joku kiltti auttaa... aikuinen vaikka...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja säälittävä 14v tyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

säälittävä 14v tyttö

Vieras
Olen koulukiusattu tyttö....en voi siis kertoa kavereille ku sellasia ei oikeen ole.....äitini on hyvin äkki pikainen eikä ymmärtäidi tätä....ja tälläainen pentu ei edes tiedä voiko jotenkin salaa mennä lääkäriin...:( minulla on siis poikaystävä ja kaikki on hänen kanssa hyvin.... kunnes....meidän eka kertamme oli kun minulla oli menkat...oli kumi ja ehjä oli....ja sitten oli vielä yksi toinenkin kerta vähän sen jälkeen...kuukautisien olisi pitänyt alkaaa 4pv sitten ja panikoin ja tein jo apteekin raskaus testin... ja negatiivinen oli.... mikä minulla on?? Voiko ensi kerta jotenkin siirtää kuukautisia? tai kun minulla on ollut kovia kipuja jo reilusti ennen ja nyt eiole...joten voiko vaikka helpottaa kuukautis kipuja ettei nyt ole vielä mikään kipeänä ja on vain sattumaa että myöhässä? Tarvitsen apua!!! Toivon että joku auttaisi !<3

Olen koulukiusattu tyttö....en voi siis kertoa kavereille ku sellasia ei oikeen ole.....äitini on hyvin äkki pikainen eikä ymmärtäidi tätä....ja tälläainen pentu ei edes tiedä voiko jotenkin salaa mennä lääkäriin...:( minulla on siis poikaystävä ja kaikki on hänen kanssa hyvin.... kunnes....meidän eka kertamme oli kun minulla oli menkat...oli kumi ja ehjä oli....ja sitten oli vielä yksi toinenkin kerta vähän sen jälkeen...kuukautisien olisi pitänyt alkaaa 4pv sitten ja panikoin ja tein jo apteekin raskaus testin... ja negatiivinen oli.... mikä minulla on?? Voiko ensi kerta jotenkin siirtää kuukautisia? tai kun minulla on ollut kovia kipuja jo reilusti ennen ja nyt eiole...joten voiko vaikka helpottaa kuukautis kipuja ettei nyt ole vielä mikään kipeänä ja on vain sattumaa että myöhässä? Tarvitsen apua!!! Toivon että joku auttaisi !<3

Hei tytöt
Stressi ja paine voi myöhästyttää kuukautisia, mutta nyt yhteys pikana koulun terkkariin tai terveysasemalle sairaanhoitajaan, he auttavat ja juttelevat tällaisissa asioissa.

Viimeksi muokattu:
Nykyään vanhemmat eivät saa tietää alaikäisten terveysasioista, joten juttele tästä koulun terveydenhoitajan kanssa. Nuorilla on epäsäännöllinen kierto, ja tosiaan stressi voi jättää kuukautiset kokonaan väliin. Ihan normia.
Mitä taas siihen tulee, että olet 14-vuotias ja harrastat seksiä niin mielestäni olet vielä nuori. Toivottavasti poikaystäväsi on samanikäinen, koulukiusattua tyttö voi olla emotionaalisesti riippuvainen vanhemmasta kaverista ja se ei ole tosiaankaan mikään hyvä juttu. Mutta ota yhteys kouluterveydenhoitajaan, juttele myös tuosta kiusaamisesta.

Samaa neuvon kuin aikaisemmat, eli ota yhteyttä kouluterveydenhoitajaan.

Huokui niin suuri hätä ja ahdistus tuosta aloituksesta, että haluaisin jotenkin auttaa. Olen itsekin ollut koulukiusattu ja tiedän millaista se on. Itseäni ovat auttaneet kovasti tietoisuustaidot ja erilaiset meditaatioharjoitukset. Tässä osoitteessa on helppoja lyhyitä ja ilmaisia harjoituksia jotka voivat auttaa monessa asiassa.

www.oivamieli.fi

Rohkeutta ja voimia.

Olet vielä ihan lapsi, vaikka leikit aikuisten leikkejä. Ymmärrän että haet hyväksyntää poikaystävästä, mutta joudut vaan syvempään ahdinkoon, raskaudenpelkoa, hylätyksi tulemisen pelkoa, riippuvuutta....sinun pitää ryhtyä huolehtimaan ennenkaikkea itsestäsi. Älä anna käyttää itseäsi hyväksi..Suosittelen etsimään seurakunnastasi joku nuorten ryhmä, jossa saat oppia hyviä elämän arvoja.