Voisiko vauvan silmätulehdus mennä itsestään ohi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meidän 2kk vauvalla on silmätulehdus sen seurauksena kun vahingossa hipaisin :( hänen silmäänsä sormellani muutama päivä sitten. Voisiko mennä itsestään ohi vai onko pakko mennä lääkäriin? Ja kuinka pian? Onko kotihoito-ohjeita? Kiitos...

Millaisia oireita on? Meille ainakin sanottiin että menee useimmiten itsellään ohi mutta kirjoitti kuitenkin varoiksi reseptin silmävoiteeseen. Ei tarvinnut hakea kun meni itsellään pois.

meillä pieni rähmiminen meni ohitse tissimaidolla :) yksi näitä vanhan kansan neuvoja jotka myös toimivat. neuvolastakin samaa sanoivat ja hoidettiinpa siskon 1v:nkin silmätulehdus naapurin maidolla ;)

Ap, mietin vielä sitäkin, että punottaako silmä? Onko se varmasti tulehtunut? Ettei ole vain tukkeutunut kyynelkanava, jonka takia silmä rähmii runsaasti? Meidän pojalla oli tuo tukkeutunut kanava ja rähmi runsaasti 6kk ikään saakka.

Pienten vauvojen silmätulehdukset on vähän eri juttu ku isompien ihmisten. Mä kiikutin ton ikäistä tosi huolestuneena tk:seen silmätulehduksen takia. Kehottivt hoitamaan ensin kotikonstein. Parissa päivässä parani.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi S:
Pienten vauvojen silmätulehdukset on vähän eri juttu ku isompien ihmisten. Mä kiikutin ton ikäistä tosi huolestuneena tk:seen silmätulehduksen takia. Kehottivt hoitamaan ensin kotikonstein. Parissa päivässä parani.

Näin. Varmasti juuri sen takia, että noin pienillä yritetään välttää minkäänlaisten lääkeaineiden käyttöä. Näin siis itse olen ymmärtänyt?

ollut about 4 silmätulehdusta ihan pienenä:( Ja suurinpaan osaan olen antibiootin hakenut syystä kun ei ole kotikonsteilla ohi mennyt. On keitetyllä vedellä pyyhitty ja kokeiltu jopa sitä rintamaitoakin valuttaa. Yhtään en ole niillä rauhottumaan saanut! rähmiminen ja punoitus vain hurjasti lisääntynyt.. antibiootilla sitten olen saanut kuriin. harmittaa kuitenkin aina jälkeen päin kun nuita antibioottejakin on sitten kertynyt. Mutta eipä lapsen voinnilla viitsi leikitellä.

Yhteistyössä