voisikohan tää olla lievää sikanuhaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kun tietäis...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kun tietäis...

Vieras
Kun on oireina ollut viikon verran kurkkukipua ja jomotusta joka paikassa (niinkuin ois kuume tulossa), mutta ei kuitenkaan ole kuumetta... päätäkin särkee. Vai onkohan se kuume "pakollinen" että on sikanuhaa? Eli oliskohan sittenkin vain tavallista tautia...

Mulla on kohta ollut viikon kurkku kipeä ja tänään läks ääni. En jaksa uskoa että on sikaa vaikka toivoisin että olisi ja että lapset olis jo sen sairastanut lievänä...

Liekkö nyt mullakin,päähän koskee eikä auta särkylääkkeet,lihakset kipeät vaikka ei ole kuumetta,ja kurkku lievästi kipeä. Huomenna töihin,toivottavasti ei sikaa etten muita tartuta...

Alkuperäinen kirjoittaja H:
Liekkö nyt mullakin,päähän koskee eikä auta särkylääkkeet,lihakset kipeät vaikka ei ole kuumetta,ja kurkku lievästi kipeä. Huomenna töihin,toivottavasti ei sikaa etten muita tartuta...

Mitenkähän sitä osaisi verrata tavalliseen flunssaan lievänä, ei kai mitenkään?

Valitettavasti ilman testiä on mahdoton tietää... Ja ainakin meidän kotikunnassa testejä tehdään vain niille jotka joutuvat sairaalahoitoon flunssa/inflluenssaoireiden takia.

Mulla ainakin norminuhassa nenä vuotaa,nyt ei mitään..
En tiedä,kyllä vähän ahdistaa miten pahaksi voi mennä,tai jos tartutan muita...Näillä oireilla ei kyllä vielä oikein kotiin jää.Vaikkakin olo on tosi hutera!

Tyttärellä juuri tuollaiset oireet, paitsi että +37,5 lämpöä. Koulustaan on satakunta oppilasta pois, osa sian takia. Viides päivä jo menossa :(

En tiedä,kyllä vähän ahdistaa miten pahaksi voi mennä,tai jos tartutan muita...Näillä oireilla ei kyllä vielä oikein kotiin jää.Vaikkakin olo on tosi hutera!

Niin joo, nenän vuoto tosiaan, sitä ei ole mullakaan... alkaa epäilyttämään...

Joka paikka hellänä, varsinkin alaselkää särkee. Selkäsärkyä oli jo viime viikolla, ajattelin se olevan iskiasta tai jotain. Eilisiltana sitten alkoi kauheasti viluttamaan ja nousi kuume, tosin vain 37,9 enimmillään. Ei nuhaa, eikä kurkkukipua. Tavallisesti normiflunssa alkaa mulla vetisellä nuhalla. Viime viikolla tosin välillä ääni oli käheenä, muttei kurkkukipua ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä kans epäilys:
Joka paikka hellänä, varsinkin alaselkää särkee. Selkäsärkyä oli jo viime viikolla, ajattelin se olevan iskiasta tai jotain. Eilisiltana sitten alkoi kauheasti viluttamaan ja nousi kuume, tosin vain 37,9 enimmillään. Ei nuhaa, eikä kurkkukipua. Tavallisesti normiflunssa alkaa mulla vetisellä nuhalla. Viime viikolla tosin välillä ääni oli käheenä, muttei kurkkukipua ollenkaan.

Lisään vielä että päänsärkyä kolmatta päivää, eikä oikein särkylääke tepsi.
Silmien liikuttaminen sattuu. Ei oikein kestä äkkinäisiä liikkeitä tuo pää tällä hetkellä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin joo, nenän vuoto tosiaan, sitä ei ole mullakaan... alkaa epäilyttämään...

kausi-influenssassakaan ei nenä välttämättä vuoda, toisin kuin flunssissa.

Sitä tietoa tarvitaan (onko sika vai ei) esim. siihen, että jos tietäisi sairastaneensa, ei tarvitsisi pelätä sairastuvansa :-) Ja toiseksi, jos varmasti tietäisi, voisi jättää rokotuksen ottamatta.

Mies yskinyt ja aivastellut kolmatta viikkoa nyt. Itsellä särkee päätä, käsiä, selkää, jalkoja ja vatsaa ajoittain, mutta päivittäin. Kurkkukipu on lievää, kuumetta ei ole vaikkakin on kuumeinen olo - etenkin iltaisin. Yskin satunnaisesti. Nyt tyttö 2v ja poika 3v tuli kipeiksi. Pojalla menee ääni ajoittain, yskii, ei juurikaan syö. Tytöllä alkoi tänään kova yskä ja äsken siihen heräsi. Kun olin hetken vierellä, vinkui hengitys muutaman kerran. Molemmilla punoittaa posket kuten kuumeessa, mutta kuumetta ei ole. Esikoisella ei mitään oireita *kop kop*

Eli oireet meillä lieviä. Tänään olin pojan kanssa lääkärissä tuon äänen menettämisen vuoksi ja lääkäri sanoi laryngiitiksi. Mielestäni ei kuitenkaan sitä ole. Salaa toivon tämän olevan nasutautia, jotta pääsisimme helpolla. Rokotetta emme ota.

Yhteistyössä