Voisinko olla raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epe

Vieras
Syön e-pillereitä, ja tässä kuussa käytin niitä ehkä hieman hölmösti. Olin aloittanut uuden levyn, kun huomasin, että seuraavat kuukautiset osuvat sitten juuri sille kesän ainoalle lomaviikolle, kun ollaan menossa mökille. Ajattelin sitten, että syön levystä vain puolet ja annan tyhjennysvuodon tulla vähän aikaisemmin, ja syön sitten sen puolikkaan levyn ja kokonaisen levyllisen putkeen. Kuukautisvuotoa tuli ihan suht. normaalisti, muutenkin vuodan aika vähän, mutta nyt tietysti hiukan niukemmin, kun edellisistä kuukautisista oli vain pari viikkoa aikaa.. Harrastimme muutamaan otteeseen seksiä mieheni kanssa kuukautisten aikana.

Nyt pari viime päivää olen tuntenut oloni aika väsyneeksi ja alavatsasta nipistelee vähän väliä. Välillä on tuntunut huonoa oloa ja huimausta. Väsyttää niin paljon, että voisin nukahtaa heti kun vain kallistan pääni tyynylle. Eilen nukuin 3 päiväunet ja kaikki olivat yli tunnin mittaisia, ja illallakin tuli vielä hyvin uni.

En tullut itse edes ajatelleeksi, ennen kuin mies eilen kysyi, kun oireistani valittelin, että oletkohan raskaana. Niin, että olisikohan raskautuminen tässä tilanteessa ollut mahdollista? Kannattaisikohan tehdä testi?

No toivottavasti kerroit etukäteen tuosta hölmöilystä miehellesi. Kumiahan tuolloin ois pitänyt käyttää.

Voi olla, että tuo pahoinvointi tulee vaan tuosta pillerirytmin muuttamisestakin. Että mitä jos käyt ostamassa testin? Kun eihän ne maksa mitään kuitenkaan ja saat mielenrauhan.

Kyllä juuri näin voipi käydä. Käyttöohjeet kuukautisten siirtoon ja muihin erikoistilaneisiin löytyy netistä, paketista ja lääkäriltä. Tämän varmaan tiesitkin. Testiä kehiin.

Tuohan on siis sama asia kuin olisit "unohtanut" pillereitä. Käytännössä siis. Eli testi on ainoa, joka sua voi auttaa =)

Mut kannattaa oikeesti aina tutustua noihin, noissa tekee helposti kämmejä kun ei tarkista.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
No toivottavasti kerroit etukäteen tuosta hölmöilystä miehellesi. Kumiahan tuolloin ois pitänyt käyttää.

No meillä kun on sellainen tilanne, että lapsia saa tulla kun on tullakseen, mutta tällä hetkellä niitä ei yrittämällä yritetä tehdä. Mies olisi innoissaan, jos olisi isäksi tulossa, mutta rahatilanne on vähän heikkoa.

En tullut ajatelleeksi, ettei sitä siirtoa noin voi tehdä. Vasta näin jälkeen päin sitten. Kahden levyn putkeen syöminenkään ei olisi oikein auttanut, kun olisi taas sattunut menkat huonoon aikaan.

No täytyneepä sitten kipaista kaupasta hakemaan testi..

Alkuperäinen kirjoittaja epe:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:

No meillä kun on sellainen tilanne, että lapsia saa tulla kun on tullakseen, mutta tällä hetkellä niitä ei yrittämällä yritetä tehdä. Mies olisi innoissaan, jos olisi isäksi tulossa, mutta rahatilanne on vähän heikkoa.

En tullut ajatelleeksi, ettei sitä siirtoa noin voi tehdä. Vasta näin jälkeen päin sitten. Kahden levyn putkeen syöminenkään ei olisi oikein auttanut, kun olisi taas sattunut menkat huonoon aikaan.

No täytyneepä sitten kipaista kaupasta hakemaan testi..

no vastaisen varalle sulle tiedoksi, että oikeesti noita menkkataukoja ei tarvii pitää vuodessa kun pari, eli huoletta voit syödä useammankin levyn putkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no vastaisen varalle sulle tiedoksi, että oikeesti noita menkkataukoja ei tarvii pitää vuodessa kun pari, eli huoletta voit syödä useammankin levyn putkeen.

Mulle lääkäri on sanonut, että kahta useampaa levyä ei tulisi syödä putkeen. Tässä asiassa luotan nyt lääkäriin ennemmin kuin palstapuoskariin.

En käsitä sitten yhtään mikä voi olla niin tärkeää että menkkoja pitää siirrellä. olen ollu yli vkon reissuja tunturissa niin kesällä kun talvella ja hyvin on pärjänny menkojen kanssa.
Sanotaanko että t....... päästä kärsii koko rumis.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Mulle lääkäri on sanonut, että kahta useampaa levyä ei tulisi syödä putkeen. Tässä asiassa luotan nyt lääkäriin ennemmin kuin palstapuoskariin.

No totta kai teet, kuten lääkärisi sanoo. Yleisesti ottaen niitä saa syödä vaikka puoli vuotta ja tyhjennysvuoto. Mutta merkeistä toki vaihtelee ja omasta terveydentilasta.

Ja jos on noin vihamielinen suhtautuminen "palstapuoskareihin", niin mitä jos sitten menisit vaan sinne apteekkiin ;) Ei me oikeesti voida sulle kertoa, oletko raskaana vai et. Se on hyvin mahdollista. Tai sitten et ole. Selviää vain testillä.

Kannattaa aina lukea ne pilleripaketin ohjeet, jo etukäteen. Näin ainakin itse teen joka ikisen kohdalla, joita on vastaan tullut (migreeniongelmia). Näin mulla on jotain hajua jo etukäteen ja sit tarkistan vielä paketista.

Onneksi teilä on tuo tilanne, että lapsentulo ei haittaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja epe:
Tää on niin ihana palsta, kun aina saa niin avuliaita ja ystävällisiä vastauksia. Ikään kuin olisitte aina itse parempia kuin muut.

Suurin osa vastauksista on ollut avuliaita ja ystävällisiä. Sen jälkeen kun itse vastasit jollekin "palstapuoskarille" aika ilkeästi, niin sitten myös varmaan tulee useammalta ilkeää takaisin.

Pitää miettiä myös se oma osuus pelissä.

Eli mee apteekkiin ja osta pari testiä, kato mitä sieltä tulee. Murehdi sit vasta raha-asioita, jos on tarpeen =) Turhaan revit vielä stressiä asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ilmeisesti siis sun terveydentilassa joku estää sen. ehkä ei sitten muutenkaan kannattaisi pelleillä niiden pillereiden kanssa.

Jeps. Kirjoitettu teksti saattaa muuttua tylysty aika helposti, vaikka sitä ei aina olisi kirjoittaja tarkoittanutkaan. "Kai kerroin hölmöilystä miehellesi" -viesti särähti korvaan, vaikka itsekin sitä hölmöilyksi kyllä taisin nimittää.

Onneksi tosiaan mies on ihana ja haluaa lapsia, vaikka ihanne tilanne olisikin jos niitä tulisi vähän myöhemmin. Mullakin vielä opinnot kesken... Mutta murehditaan niitä tosiaan vasta sitten... :)

Nyt testejä ostamaan!

Yhteistyössä